Navigatie/multimedia systeem VW polo 6R

Beste forumleden,

Ik heb een paar weken terug een prachtige Volkswagen Polo highline 6R uit 2014 gekocht. Bijna alles zit erop en eraan behalve een navigatie systeem(en xenon/led maar dit kom later). Bij de dealer zou het rond de €1.000 kosten om een Navigatie/multimedia systeem te laten inbouwen. Mijn vraag is kan dit goedkoper en hebben jullie ervaringen wat een goed systeem is en waar ik dit kan laten inbouwen?

Ik kijk uit naar de reacties!
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Wat heb je nu voor systeem erin zitten? Een ander systeem kan erin als je de radio code erbij hebt

De dealer praat over een origineel nieuwe radio zo te horen.

Je kan ook een clown van aliexpress halen daar zit dan meteen ook Android auto enz op. Hier is op het forum meer over te vinden
 
Wat heb je nu voor systeem erin zitten? Een ander systeem kan erin als je de radio code erbij hebt

De dealer praat over een origineel nieuwe radio zo te horen.

Je kan ook een clown van aliexpress halen daar zit dan meteen ook Android auto enz op. Hier is op het forum meer over te vinden


Bedankt voor de snelle reactie ! Er zit nu een RCD 310 in de auto. Ik wil wel graag iets laten inbouwen wat ook mijn parkeer censoren simuleert wanneer ik de auto in zijn achteruit zet. Betreft de dealer willen ze deze erin zetten:(niet helemaal fabrieks- origineel)

 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Leuk systeem kost dan ook wat.

Je bedoeld zichtbaar in je systeem?

Dan heb je bv een RNS 510 nodig met minimaal een softwareversie van 1000

Of

RCD 510 3C8035195

Is een stuk goedkoper als je verder geen poespas wenst
 
Ja ik bedoel zichtbaar in het systeem. Kan dat alleen bij originele systemen van de VAG? Of ook met systemen die van een ander merk zijn?
Ik wil uiteraard geen rommel in mijn auto ben er erg zuinig op. Zover ik trouwens begreep heb ik voor de RNS en RCD ook een bluetooth adapter nodig om handsfree te kunnen bellen en Spotify te streamen.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Ga voor een discover media

VW Discover Media MIB2 PQ rns 510, rns 315, rns 310
€ 750,00

VW Discover Media Navigation PQ 5C0035680B
€ 360,00

Dit is het mooiste en beste wat er is
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik zou voor een android radio gaan.
Die koop je tegenwoordig met cd,usb,sd reader en eventueel dab+
Je kan een navigatie app downloaden, ik heb een offline google maps app en wanneer ik mij telefoon als hotspot gebruik ook live files kan zien.

Nu is dit natuurlijk personelijk maar ik heb zelf een rcd330 gehad en vind dit makkelijker en beter werken.

Eens. Ik heb een android radio met android 8.0. Hier gebruik ik de radio functie van. Daarnaast heb ik een app gekocht genaamt "Headunit reloaded". Deze emuleert Android Auto zodat je deze kan gebruiken. Dit zit niet standaard op de meeste chinese radios. dit bestaat volgens mij ook voor carplay.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ten eerste bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik leer steeds meer zo! De rcd330 ziet er goed uit helemaal met Apple carplay. Enige nadeel is dat, ik daarvoor mijn telefoon met een usb kabel moet aansluiten om gebruik te maken van die functie. Verder moet ik natuurlijk ook opzoek gaan naar een garage die alles netjes wil inbouwen voor mij.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Inbouwen heb je zelf zo gedaan, zit maar met 4 schroefjes vast :) Derest klik je er zo in. Vast wel een forumlid die je erbij wilt helpen.

Een PQ systeem is natuurlijk nog mooier, maar prijziger. Je hebt dan ook de mogelijkheid voor Appconnect (carplay/android auto), Voice control en natuurlijk VW navigatiekaarten. Vrijgeven van alles is natuurlijk geen probleem.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Inbouwen heb je zelf zo gedaan, zit maar met 4 schroefjes vast :) Derest klik je er zo in. Vast wel een forumlid die je erbij wilt helpen.

Een PQ systeem is natuurlijk nog mooier, maar prijziger. Je hebt dan ook de mogelijkheid voor Appconnect (carplay/android auto), Voice control en natuurlijk VW navigatiekaarten. Vrijgeven van alles is natuurlijk geen probleem.
Werkt de virtualisatie van de parkeer censoren ook op de RCD330?
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!