lichtschakelaar met 'auto functie'

ik wil ook wel zo een chinees setje proberen. Hoewel ik wel een lichtsensor affabriek heb denk ik niet dat mijn bcm geschikt is voor een oem oplossing dus dan chinees... Maar nu lees ik jou laatste bericht over de gevaren lichten en twijfel ik toch over de aanschaf... Ik wil natuurlijk niet dat mijn xenon verlichting om de haverklap aan en uitgegooid wordt...lijk mij ook niet echt gezond voor de lampen..

EDIT: na de nodige topics doorgespit te hebben wil ik toch even een gok wagen en de set uitproberen... Ik heb er ook maar één besteld via aliexpress, wel de nieuwe zonder losse rode kabel, volledig plug en play dus...


Ik ben blij dat ik hem aangeschaft heb alleen de lampen gaan wat mij betreft te laat aan(zou mooi zijn als me dashboard verlichting uit gaat dat dan me lampen aan gaan). Dat moet ik nog instellen kan waarschijnlijk ook.
Mijn lampen gaan nu na 10 sec uit en aan. Lijkt me idd niet slim om dat met xenon te doen.
 
Mijn chinees setje is binnen en zit er gelijk in. 1 nadeel (dacht ik al) coming home of leaving home werkt niet, althans niet voor de voorlampen van de auto. Zolang er geen contact is brand er voor geen enkele lamp. De achterlampen gaan wel aan. Misschien moest ik de oude versie hebben met de rode kabel, zodat ik deze aan kon sluiten op de knipperlichten? Daar zit namelijk wel altijd stroom op...

Ik laat de tunnelmodus ook even aan. Ik zie de verlichting van alle autos om mij heen ook aan gaan bij dezelfde tunnels, viaducten etc. De lampen gaan, wanneer er weer licht is na 10 seconde uit, dit gebeurd ook bij andere auto's dus mijn oem xenon lampen moeten er maar mee leven, daar zijn ze voor gemaakt (zou je denken)

Tunnelmodus uit gaan ze moeilijker aan...Maar ik test nog even...

Misschien haal ik de pin voor coming- leavinghome er wel uit aangezien het voor mij niet heelveel nut heeft.

Ik heb ook geen last van flickering bij het draaien van de contactslot.

Kortom leuke upgrade [emoji106]

Ik zou willen weten hoe ik de timer voor de verlichting kan instellen. Dus als de sensor ziet dat het donker is, dat hij even wacht voordat hij aanspringt.

Voor de rest moet ik nog even de gevoeligheid afstellen, hoewel hij nu wel goed is.

Ook heb ik maar 2 slotjes voor jumpers op mijn set waarbij één al leeg was en de tweede is zeker voor ch lh. Ook kreeg ik een Chinees handleiding helaas.

Edit: foto van de sensor
dcbe6ceb6476ac7b37a4be7e3c76d739.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: HJV
Mijn chinees setje is binnen en zit er gelijk in. 1 nadeel (dacht ik al) coming home of leaving home werkt niet, althans niet voor de voorlampen van de auto. Zolang er geen contact is brand er voor geen enkele lamp. De achterlampen gaan wel aan. Misschien moest ik de oude versie hebben met de rode kabel, zodat ik deze aan kon sluiten op de knipperlichten? Daar zit namelijk wel altijd stroom op...

Ik laat de tunnelmodus ook even aan. Ik zie de verlichting van alle autos om mij heen ook aan gaan bij dezelfde tunnels, viaducten etc. De lampen gaan, wanneer er weer licht is na 10 seconde uit, dit gebeurd ook bij andere auto's dus mijn oem xenon lampen moeten er maar mee leven, daar zijn ze voor gemaakt (zou je denken)

Tunnelmodus uit gaan ze moeilijker aan...Maar ik test nog even...

Misschien haal ik de pin voor coming- leavinghome er wel uit aangezien het voor mij niet heelveel nut heeft.

Ik heb ook geen last van flickering bij het draaien van de contactslot.

Kortom leuke upgrade [emoji106]

Ik zou willen weten hoe ik de timer voor de verlichting kan instellen. Dus als de sensor ziet dat het donker is, dat hij even wacht voordat hij aanspringt.

Voor de rest moet ik nog even de gevoeligheid afstellen, hoewel hij nu wel goed is.

Ook heb ik maar 2 slotjes voor jumpers op mijn set waarbij één al leeg was en de tweede is zeker voor ch lh. Ook kreeg ik een Chinees handleiding helaas.

Edit: foto van de sensor
dcbe6ceb6476ac7b37a4be7e3c76d739.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Sorry voor me late reactie maar hier heb je misschien wat aan Engelse handleiding gekregen toe ik m over gekocht heb van @HJV. Nog steeds super blij met het setje werkt perfect.

2015-01-23 18.18.14.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV en Ruud9N
Ik wil ook zo een lichtschakelaar gaan bestellen via E-bay.
Maar op de afbeeldingen zie ik zo een kastje erbij zitten.
Kan iemand me misschien aangeven waar dat kastje geplaatst kan worden?
Moet dit trouwens ook geprogrammeerd worden in vagcom , of is het echt plug en play?
Graag jullie reacties , (liefst met foto's)
Gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Ik wil ook zo een lichtschakelaar gaan bestellen via E-bay.
Maar op de afbeeldingen zie ik zo een kastje erbij zitten.
Kan iemand me misschien aangeven waar dat kastje geplaatst kan worden?
Moet dit trouwens ook geprogrammeerd worden in vagcom , of is het echt plug en play?
Graag jullie reacties , (liefst met foto's)
Gr marcel


Ik hoop dat ik je dit een beetje begrijpt heb helaas geen foto's van me setje.
Dat kastje moet je achter het dashboard plaatsen achter je lichtschakelaar.
Je haalt als eerst je lichtschakelaar eruit haalt de stekker eruit en plug die in het zwarte kastje dan doe je de nieuwe lichtschakelaar in het gat en die stekker stop je ook in het zwarte kastje en klaar ☺
 
Ik hoop dat ik je dit een beetje begrijpt heb helaas geen foto's van me setje.
Dat kastje moet je achter het dashboard plaatsen achter je lichtschakelaar.
Je haalt als eerst je lichtschakelaar eruit haalt de stekker eruit en plug die in het zwarte kastje dan doe je de nieuwe lichtschakelaar in het gat en die stekker stop je ook in het zwarte kastje en klaar ☺
Is dat kastje dan te plastsen door het klepje aan de zijkant van het dashbord open te doen ' en daar het kastje door heen te doen?
Gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Gisteren heb ik ook mijn chinese autolight setje mogen ontvangen. Vandaag ingebouwd. Ziet er op zich goed uit qua functioneren. Ik heb ook de "nieuwe" variant met maar twee jumpers.

Nu ervaar ik hetzelfde probleem als wat Sambir heeft beschreven met betrekking tot coming en leaving home. Het werkt namelijk wel maar enkel aan de achterzijde.
Ikzelf heb ook achteraf ingebouwd xenon. En mijn mistlampen lopen via mijn BCM.

Zodoende brandt er niks aan de voorzijde bij het inschakkelen van coming home via het setje.

Maar mijn coming home werkt wel via mijn bcm -> grootlicht bij het uitstappen. Via mijn mistlampen.

Mijn vraag is dan ook heeft een van jullie met mistlampen via bcm ch lh werkend gekregen via het chinese setje? Zoja op wat voor wijze?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels ervaring nog een tweede kwaaltje van mijn set. Ik heb namelijk ook de nieuwste variant met maar twee jumper posities en dezelfde handleiding gekregen als hierboven is weergegeven.
Nu gaan mijn mistlampen aan bij stand dimlicht. Ik heb dus geen jumper positie die dit uit kan schakkelen. Zou dit wellicht via een setting (links rechts links rechts draaien van de schakkelaar) uit gezet kunnen worden.

Scrap het bovenstaande Big Grin Wat blijkt is dat ik mijn stuur gedraaid had en daardoor mijn bochtverlichting ingeschakkeld was ... Dus bij dimlichten blijven mijn mislichten standaard uitstaan, zoals het hoort.

Maar het eerste probleem blijft nog voortdoen, ch / lh waarbij de mistlampen niet aangaan. Inmiddels van Sambir begrepen dat het aan een vcds instelling kan liggen. Net het een en ander aan en uit gezet bij 09 / 21 - 22 - 23. Maar nog geen resultaat...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie van alles over coming home staan etc. Maar is het mogelijk om je buiten verlichting op je binnen verlichting te zetten dat je leaving home krijgt?? Als ik mijn auto open gaat de binnenverlichting nl. aan. Weet iemand dit? Laat even weten :)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
hmm.. Me lampen staan toch altijd automatisch aan dus daar merk ik dan niks van denk ik :) Of het dan niet zo als ik mijn buitenverlichting aanzet dat mijn binnen verlichting aanstaat haha?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
@Eric6r Even voor de duidelijkheid:
1. Jij hebt een lichtsensor?
2. Chinees setje aangeschaft (welke precies?)
3. Ch/Lh werkt op voor- en achterlichten?
4. Plug en Play?

Ik wil namelijk precies hetzelfde, maar door de bomen zie ik het bos niet meerBig Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric6r
Ik heb oem lichtsensor maar Heb die niet aangesloten aan het chinese setje.
Heb dit setje overgenomen van @HJV en eigenlijk geen idee welk type of serie. Was plug en play heb 2 linker handen maar had het binnen 45min werkend en weg gewerkt.

@Eric6r Even voor de duidelijkheid:
1. Jij hebt een lichtsensor?
2. Chinees setje aangeschaft (welke precies?)
3. Ch/Lh werkt op voor- en achterlichten?
4. Plug en Play?

Ik wil namelijk precies hetzelfde, maar door de bomen zie ik het bos niet meerBig Grin


Ps: als het donker genoeg is, en ik druk de auto open gaan me lampen voor en achter voor 1 min aan. Als ik de auto parkeer en het is donker genoeg en druk auto op slot branden me lampen voor en achter voor 1 min (die minuut heb ik zelf ingesteld)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Eric6r en vikashm
Ik heb oem lichtsensor maar Heb die niet aangesloten aan het chinese setje.
Heb dit setje overgenomen van @HJV en eigenlijk geen idee welk type of serie. Was plug en play heb 2 linker handen maar had het binnen 45min werkend en weg gewerkt.




Ps: als het donker genoeg is, en ik druk de auto open gaan me lampen voor en achter voor 1 min aan. Als ik de auto parkeer en het is donker genoeg en druk auto op slot branden me lampen voor en achter voor 1 min (die minuut heb ik zelf ingesteld)


Welke lampen springen bij jou dan (enkel in koplamp of (ook) dagrijverlichting in de bumper) aan en hoe heb je die 1 minuut ingesteld?
 
Welke lampen springen bij jou dan (enkel in koplamp of (ook) dagrijverlichting in de bumper) aan en hoe heb je die 1 minuut ingesteld?

Bij mij springen de lampen voor en achter aan (dimlicht) me drl blijft uit. Je zorgt dat het donker genoeg is zodat de lampen aan gaan. Vervolgens schakel je het contact uit en schakelt de lichtschakelaar van stand 'auto' naar '0' (auto 0 auto 0 auto). Als je het goed doet gaat er een piepje klinken en je stadslicht en je dashboard verlichting knipperen als dat opgehouden is tel je een minuut af, na de minuut zet je de lichtschakelaar op dimlicht. Er klinkt nu weer een piepje dit is het teken dat het goed gegaan is. (hopelijk is het een beetje duidelijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike29 en crosspoloTSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!