lichtschakelaar met 'auto functie'

Setje dat citroene heeft gaat passen, kost ca 110 en kun je bestellen op tigerstyle.co.uk (zoeken naar user ciclo). Je moet wel wat pinnen uit de stekker halen en 2 kabels in je BCM klikken.
Setje van Operator gaat ook gewoon passen, daar rijden een aantal mensen op het forum ook mee rond. Is plug en play (oude schakelaar eruit, module aansluiten, nieuwe schakelaar erin).
 
Garanderen dat product van persoon X werkt bij persoon Y is natuurlijk nooit echt 100% mogelijk.

Maar hier kun je ervaringen lezen met de Chinese setjes:
http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?threads/auto-light-automatisches-fahrlicht.3197/

Dit is een jumper:
6921268.jpg


(werkelijke grootte ca 3 mm breed)
 
Als ik een licht/regensensor had, dan zou ik wel even een uurtje met de soldeerbout willen doorbrengen om OEM auto licht voor elkaar te krijgen (schakelaar halen voor 15 euro en de rest heb ik wel thuis liggen).
Of het je 110 euro waard is, dat is een afweging die je zelf moet maken. Als je een VAGCOM kabel hebt is het wel erg leuk speelgoed.

Ik rijd nu met een chinees setje rond naar tevredenheid :) Voor ongeveer de 50 euro die Operator er ook voor vraagt.
Doet wat het moet doen, niets meer, niets minder.
 
Ff voor de duidelijkheid, als je een regensensor hebt kan die ook gebruikt worden door de bcm als lichtsensor alleen is dat af fabriek nooit aangesloten.
Daar is dus die kabel voor die bij de set van 110 euro zit.
Dan kun je wel via VCDS instellingen doen met chinees ding niet.
Bij chinees ding zit losse lichtsensor die je ergens moet plaatsen en die piept als de deur open gaat dat je lampen nog aan staan.
Dat doet dat setje van 110 euro ook niet.

Dus die dingen moet je afwegen
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Eric6r
Maar voor eric6r zijn er maar twee opties als je ch/lh wilt hebben.

1e is chinees plug and play en leven met de kleine nadelen.

2e is een bericht naar ciclo om te vragen wat de oplossing is voor een polo 6r met halogeen en zonder start/stop, dat moet ciclo nog bekend maken.

De set van 110 zoals ciclo nu heeft gaat niet werken omdat dat alleen werkt met start/stop auto's
En dat had je niet zei je in eerder bericht
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Eric6r en valemessi
ik wil ook wel zo een chinees setje proberen. Hoewel ik wel een lichtsensor affabriek heb denk ik niet dat mijn bcm geschikt is voor een oem oplossing dus dan chinees... Maar nu lees ik jou laatste bericht over de gevaren lichten en twijfel ik toch over de aanschaf... Ik wil natuurlijk niet dat mijn xenon verlichting om de haverklap aan en uitgegooid wordt...lijk mij ook niet echt gezond voor de lampen..

EDIT: na de nodige topics doorgespit te hebben wil ik toch even een gok wagen en de set uitproberen... Ik heb er ook maar één besteld via aliexpress, wel de nieuwe zonder losse rode kabel, volledig plug en play dus...
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!