Lichtbeeld van H7r in reflectorkoplamp

Het is de keuze van diegene wat hij wil. Ik persoonlijk wilde xenon omdat ivm mijn werk ik in de avonduren vermoeide ogen had en xenon rustiger op mijn ogen was. Ook wilde ik niet zoals iedereen oem xenon, gewoon omdat ik anders wil zijn. De prijs weerhield mij ook en dan om te zeggen dat xenon ook duur is tegenover oem xenon is makkelijk gezegd. Maar als ik minimaal 300 euro kan besparen, nou graag, een tweeling van anderhalf is al duur zat. Of ik spendeer dat geld aan een andere mod.
 
Oh want? Je koopt twee xenon lampen, trafo's, led verlichting, bochtverlichting, de units zelf. Het moet allemaal betaald worden. Je reageerd nogal overtrokken...
Tja, de één vindt het duur voor een paar lampjes en de ander vindt het wel meevallen... gelukkig kunnen we daar allemaal zelf een afweging in maken :) Ik zou 't zelf ook niet doen, vind een paar Philips WhiteVisions van 5 tientjes goed zat voor nu, maar als je veel kilometers vreet kan ik me voorstellen dat 't wel lekker is dat Xenon licht ;)
 
Oh want? Je koopt twee xenon lampen, trafo's, led verlichting, bochtverlichting, de units zelf. Het moet allemaal betaald worden. Je reageerd nogal overtrokken...
Ik weet niet wat jij allemaal gehaald hebt voor jouw polo, maar de xenonset was maar 115 euro en de rest waar jij het over hebt dat heeft mijn polo al.

Tja, de één vindt het duur voor een paar lampjes en de ander vindt het wel meevallen... gelukkig kunnen we daar allemaal zelf een afweging in maken :) Ik zou 't zelf ook niet doen, vind een paar Philips WhiteVisions van 5 tientjes goed zat voor nu, maar als je veel kilometers vreet kan ik me voorstellen dat 't wel lekker is dat Xenon licht ;)
Helemaal met je eens.

Ze staan alleen wat hoog[emoji14]
Maar niet meer van die vreemde plekken voor de auto dus goed!
vandaag de lampen laten afstellen zowel in hoogte als van links naar rechts. De garage vond het lichtbeeld niet slecht van die H7r lampen. Het viel alleen wel op dat er in de lampen wel kwaliteitsverschil inzit. Bij de ene lamp was de schuine opgaande lijn erg scherp op het apparaat en de rechte lijn wat minder,en bij de ander was het net andersom maar over het algemeen wel goed. Ik heb bij mijn andere auto's wel eens anders gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Dat had ik toen ook volgens de monteur die mijn koplampen af had gesteld. Het lichtbeeld op zich was goed maar de schuine opgaande lijn was niet echt scherp. ;)
Heb jij daar nog wat aan gedaan, of kon je daar mee leven? ik had het bij 1 lamp onder de rechte lijn een beetje dubbel en de schuine scherp,en bij die andere was het net andersom. Zal wel aan de xenonlampen liggen denk ik. Volgende keer koop ik maar eens wat duurdere lampen, misschien helpt dat. die lampen wat ik nu heb waren ook maar 15 euro per stuk, en ik denk dat ik toch maar voor 4300K ga, zit nu 5000K in.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik had er niks meer aan gedaan, vond het best. Of wacht........toch wel, OEM xenon koplampen gekocht. :mrgreen:

Maar even serieus, als ze goed staan afgesteld is het toch goed? Je hebt nu goed zicht/licht en je tegenliggers hebben er ook geen last van, klaar dus.
Ja zo is dat. ik ga alleen nog wel een paar duurdere lampen proberen. Maar dat komt nog wel.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Boeien.........:confused:
Je hebt toch goed zicht met deze set? Waarom onnodig geld uitgeven, nog even en je hebt voor hetzelfde geld een OEM xenon set kunnen kopen.
Je hebt ook gelijk, maar ik ben een persoon die graag experimenteert maar het is goed zo. Alleen nu doet een ander probleem zich voor. Ik krijg nu last van condensvorming in de lamp, heb jij enig idee waar dat van komt, en wat kan ik daar aan doen?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Condensvorming is een lastig ding, heb je alles lucht en waterdicht afgesloten, dwz daar waar de kabels naar binnen gaan in de koplampunit. Dus heb je de deksels goed afgedicht, dit kun je bv doen door alles goed in te smeren met een laagje vaseline. Ook heb je wel van die vochtvreters, zakjes die je vaak in medicijn potjes of schoenendozen vind, die kun je eventueel in je koplampunit aanbrengen. (gewoon vastplakken op de binnenkant van de deksel) ;)
 
Condensvorming is een lastig ding, heb je alles lucht en waterdicht afgesloten, dwz daar waar de kabels naar binnen gaan in de koplampunit. Dus heb je de deksels goed afgedicht, dit kun je bv doen door alles goed in te smeren met een laagje vaseline. Ook heb je wel van die vochtvreters, zakjes die je vaak in medicijn potjes of schoenendozen vind, die kun je eventueel in je koplampunit aanbrengen. (gewoon vastplakken op de binnenkant van de deksel) ;)
Ik had die gaten in die rubberkappen zo klein mogelijk gehouden zodat het rubber wat om de kabels van de xenon zit er vrij strak in gaat, maar het is ook alleen maar bij de rechter koplamp. Dit is de tweede keer dat ik xenon inbouw in deze auto,ik had namelijk hiervoor H4 units er in zitten en ook daar kwam alleen in de rechter koplamp vocht. Ik heb toen van de garage andere units gekregen H7 dus, en voordat er xenon inzat geen probleem, en nu zit er weer xenon in en ja hoor, de ellende begint weer. Ik moet maar eens flink gaan sparen en hopen dat ik een keer tegen een niet te dure oem xenon set aanloop.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Voor mij ook niet meer anders dan volledig OEM. Mijn ervaring is dat, zelfs wanneer het bijna origineel is, het nog niet zo goed als echt origineel is.
Wat ik bedoel;
Ik had hiervoor een BMW uit 2007. Hier de originele xenon koplampen ingebouwd, echter met een Pilot D2S set, omdat er vermogens voor de originele ballasten gevraagd werden. Mijn gevoel zei: originele units + goed merk lampen en ballasten = een prima set.
En dat laatste viel dus alsnog vies tegen. Een andere exact dezelfde bmw met volledig OEM xenon had gewoon een enorme bak extra licht.
In mijn Polo heb ik ook OEM xenon met Led's, en die geven ook een flinke berg licht. Hier in de buurt rijden een paar polo's rond met ook een aftermarket setje, en dat haalt het helaas lang niet bij 'het echte'.

Aan de andere kant is natuurlijk het belangrijkste dat jezelf happy bent. Ik ben dat alleen helaas niet snel meer nu ik origineel gewend ben...
 
ik heb ook h7r met miniballasten die compleet in de koplamp passen. in belgië doen ze hier zeer moeilijk over, maar de mijne waren perfect af te stellen voor de keuring en ging er zonder opmerkingen voor. kan nu geen voorbeeld tonen aangezien de polo zen neus kwijt is :(
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!