Levertijd

Ouders hebben 2 weken geleden een t-roc besteld met levering eind mei... Zal dus ook worden uitgesteld met alle gevolgen van dien (waardevermindering van inruilauto's)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-line  1.0 TSI 115pk 

Balen als je Polo nog geleverd moet worden.

De Polo wordt in Zuid-Afrika gemaakt of in ieder geval die van mij. Hij staat (stond?) gepland voor week 16. Heb nog geen nieuws gehoord maar verwacht eigenlijk wel dat dat ook uitgesteld zal worden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 7-DSG  1.0 TSI 
Gisteren heb ik eindelijk mijn nieuwe Polo op kunnen halen bij de dealer (besteld eind sep-19) en wat een genot om met een DSG te rijden!
Valt mij ook op dat bepaalde dingen toch weer net anders zijn/aanvoelen dan mijn vorige Polo AW; het "piepje" van de parkeersensoren klinkt net wat anders ;) maar volgens mij zijn de koplampen en achterlichten ook wat meer percentage donkerder (wellicht verbeeld ik het mijzelf...) én de deuren vallen met een net wat "zwaardere plof" dicht.

Mijn config (en snel een paar foto's vanaf onze parkeerplaats);

Volkswagen Polo (6) Highline 1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG
Pure white
Gf, titaanzwart
Zonder type-aanduiding
Panoramaschuif-kanteldak
65% getint glas achter
Parkeersensoren
Active info display
Telefoon draadloos opladen
Achteruitrijcamera
17”lm velgen ‘bonneville’
Reservewiel, plaatsbesparend
Executive pakket
Advance packet
R-Line exterieurpakket
Style pakket

IMG_3132.JPEGIMG_3133.JPEGIMG_3134.JPEGIMG_3135.JPEG
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
De Polo wordt in Zuid-Afrika gemaakt of in ieder geval die van mij. Hij staat (stond?) gepland voor week 16. Heb nog geen nieuws gehoord maar verwacht eigenlijk wel dat dat ook uitgesteld zal worden.

Ik weet niet waar de mijne wordt gemaakt, ik weet dat de Polo in het algemeen in Zuid-Afrika en in Pamplona (Spanje) geproduceerd word (www.volkswagen-newsroom.com). Had nog nooit gehoord van de speciale VW nieuwssite (https://www.volkswagen-newsroom.com/en). Op deze website vind je vaak alle updates omtrent het coronavirus en de productie etc.

Verder, mijn Polo is midden februari besteld, eerst productieweek 27, later werd dit productieweek 18 en hierna van de dealer te horen gekregen dat de verwachtte vertraging ca. 6 weken zou zijn. Ik ga er maar alvast vanuit dat mijn Polo pas eind van de zomer/herfst geleverd gaat worden.
 
Volkswagen  6N  1.4 
Uit nieuwsgierigheid zat ik een beetje door dit topic heen te scrollen, hier en daar lees ik berichten dat sommige inzicht lijken hebben in schema's/systemen en actuele levertijden (althans zo vat ik het op).

Ikzelf vraag gewoon bij de dealer en die mailt mij vervolgens de productieweek. Is er dan ook iets van een systeem/portaal/website waar ik zelf handmatig de productiestatus kan checken zonder de dealer hier lastig mee te hoeven vallen? Zoiets als een track&trace zou wel leuk zijn
 
Volkswagen  6N  1.4 
Ik lees hier dat de meeste van jullie een transporttijd hadden van zo'n 6 weken (zuid afrika). Nu ik naar mijn bestelling keek zou de transporttijd volgens dealer 2 weken zijn (afleverdatum 25-07, productieweek 28).

Komt de mijne misschien toch nog uit Spanje.. zal het eens een keer navragen bij dealert.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Eerder werden de auto's met de trein naar NL gebracht, nu gaat dat met de boot. logistiek duurt sowieso langer dan de 2 weken die het eerder duurde van productie tot bij de dealer. en nee ik weet het idd niet maar kan me zo voorstellen mocht er met die boot iets niet goed gaan, want ze wachten tot die vol is en gaan dan varen dat er vertraging is dan

Volgens de dealer was de planning dat logistiek bij mij nog steeds 2 weken zou zijn
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
iedereen weet dat als die met de boot gaat het sowieso een week of 8 duurt. misschien vanaf dat hij aan komt naar de dealer dat dat 2 weken duurt ja dat kan kloppen

Dan komt de mijne misschien niet met de boot denk ik? Aangezien volgens VW de Polo zowel in Spanje als in Afrika word geproduceerd.

Dealer zei:

Prod week. 28 (dus rond 10 juli)
Afleverdatum: 25 juli
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!