Levertijd

Dan komt de mijne misschien niet met de boot denk ik? Aangezien volgens VW de Polo zowel in Spanje als in Afrika word geproduceerd.

Dealer zei:

Prod week. 28 (dus rond 10 juli)
Afleverdatum: 25 juli
Zou kunnen! zou raar zijn want mijne werd toen als 1 van de laatste in Spanje gemaakt en dat is meer dan een jaar terug.
Wie weet, wat voor uitvoering krijg je?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zou kunnen! zou raar zijn want mijne werd toen als 1 van de laatste in Spanje gemaakt en dat is meer dan een jaar terug.
Wie weet, wat voor uitvoering krijg je?

Ik heb deze informatie verkregen via https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-navarra-sa-3733

Cijfers zijn van 2018 kan me voorstellen dat het niet up to date is. Daar kun je overigens van elke fabriek zien wat ze produceren en waar. Leuke weetjes.

Uitvoering die Ik krijg:
Polo 1.0 tsi 95pk Comfortline schakelbak
Extra's:

Getinte Ruiten
Led achterlichten
PDC
Composition Media
Energetic Orange lak
Velgen 'Seyne'
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Ik heb deze informatie verkregen via https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-navarra-sa-3733

Cijfers zijn van 2018 kan me voorstellen dat het niet up to date is. Daar kun je overigens van elke fabriek zien wat ze produceren en waar. Leuke weetjes.

Uitvoering die Ik krijg:
Polo 1.0 tsi 95pk Comfortline schakelbak
Extra's:

Getinte Ruiten
Led achterlichten
PDC
Composition Media
Energetic Orange lak
Velgen 'Seyne'
Naar mijn weten komen ze uit Zuid-Afrika, maar er zijn er hier meer die je dat beter kunnen vertellen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb inmiddels een update ontvangen.

Besteldatum: begin januari 2020
Initiële productiedatum: eind april 2020
Initiële leverdatum: begin juni 2020

De verwachte afleverdatum is nu gewijzigd naar midden juli.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
Ik zal ook even mijn levertijd opgeven van de Polo die in bestelling staat:

Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum: eind april 2020
Initiële leverdatum: eind juni 2020

Verwachte leverdatum 10 Juli.

Volkswagen Polo
  • 1.0TSI 115pk DSG
  • Highline Business R
  • White Silver metallic
  • Bekleding bijpassend
  • Keyless access
  • Achteruitrijcamera
  • 17 inch lichtmetalen velgen ‘Bonneville bi-colour’
  • Spiegelpakket
  • Active info display
  • High-end geluidsysteem ‘Beats’
  • Zonder motor-/typeaanduiding
  • Telefoon draadloos oplaadbaar
  • XDS sperdifferentieel
  • Advance pakket
  • Licht- en zichtpakket
  • R-line interieur- en exterieurpakket
  • Winterpakket
:hearteyes:
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 85kW 7-DSG 
Ik zal ook even mijn levertijd opgeven van de Polo die in bestelling staat:

Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum:

Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum: eind april 2020
Initiële leverdatum: eind juni 2020

Verwachte leverdatum 10 Juli.

Volkswagen Polo
  • 1.0TSI 115pk DSG
  • Highline Business R
  • White Silver metallic
  • Bekleding bijpassend
  • Keyless access
  • Achteruitrijcamera
  • 17 inch lichtmetalen velgen ‘Bonneville bi-colour’
  • Spiegelpakket
  • Active info display
  • High-end geluidsysteem ‘Beats’
  • Zonder motor-/typeaanduiding
  • Telefoon draadloos oplaadbaar
  • XDS sperdifferentieel
  • Advance pakket
  • Licht- en zichtpakket
  • R-line interieur- en exterieurpakket
  • Winterpakket
:hearteyes:

Dikke opties! Een paar weken vertraging dus als ik zo lees, is niet veel. Ik heb nog geen update gehad maar de verwachtte 6 weken vertraging bij mij zijn ook pas eind volgende week voorbij. Vermoedens dat de mijne ergens eind augustus begin september zal komen. Midden februari besteld.

Gelukkig maken de fabrieken in de loop van de weken een herstart, al dan niet op volle toeren.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zojuist heeft de dealer de levertijd (onder voorbehoud) bevestigd.

Levertijd bij mij is nu gewijzigd met de volgende berekening:

Definitieve productie week: 18
Verwachtte vertraging coronacrisis: 6 weken.

Productieweek: 18+6 = week 24

Leverweek ong.: week 26/27.

Blijkbaar duurt transport maar 2 weken, bevestigde de dealer en max. 1 week rijklaarmaak tijd.

Dit is het gunstigste scenario.

Dat zou betekenen dat mijn auto ongeveer een maand eerder geleverd word, dan mij in eerste instantie werd vermeld bij bestelling.

Besteld in Februari.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Zojuist heeft de dealer de levertijd (onder voorbehoud) bevestigd.

Levertijd bij mij is nu gewijzigd met de volgende berekening:

Definitieve productie week: 18
Verwachtte vertraging coronacrisis: 6 weken.

Productieweek: 18+6 = week 24

Leverweek ong.: week 26/27.

Blijkbaar duurt transport maar 2 weken, bevestigde de dealer en max. 1 week rijklaarmaak tijd.

Dit is het gunstigste scenario.

Dat zou betekenen dat mijn auto ongeveer een maand eerder geleverd word, dan mij in eerste instantie werd vermeld bij bestelling.

Besteld in Februari.
Zit in een gelijkaardige situatie:

Besteld: 17/02 (week 7) uiterste leverdatum midden augustus
Voorziene productie: 22/04 (week 16)
Voorziene levering: midden juni (week 25)

Momenteel ook nog geen bevestigde productiedatum maar met een 6-7 weken vertragen zou hij nog altijd sneller aankomen dan initieel was verwacht. Nu las ik wel op Duitse fora wel wat andere verhalen (besteld november, levering september) maar daar gaan we ons voorlopig nog niet teveel zorgen over maken :sweatsmile:.

Waar wordt de Polo Gti nu eigenlijk gemaakt? Ik zie zowel Spanje als Zuid-Afrika verschijnen of hangt dit af van het land waarin je de wagen besteld?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Zit in een gelijkaardige situatie:

Besteld: 17/02 (week 7) uiterste leverdatum midden augustus
Voorziene productie: 22/04 (week 16)
Voorziene levering: midden juni (week 25)

Momenteel ook nog geen bevestigde productiedatum maar met een 6-7 weken vertragen zou hij nog altijd sneller aankomen dan initieel was verwacht. Nu las ik wel op Duitse fora wel wat andere verhalen (besteld november, levering september) maar daar gaan we ons voorlopig nog niet teveel zorgen over maken :sweatsmile:.

Waar wordt de Polo Gti nu eigenlijk gemaakt? Ik zie zowel Spanje als Zuid-Afrika verschijnen of hangt dit af van het land waarin je de wagen besteld?

Haha inderdaad.. het klinkt ook heel gek, vertraging van 6 weken, en de auto komt eerder dan verwacht. Hopelijk blijft het ook bij die 6-7 weken. Bij mij is ook alles niet zeker. Het verbaasd me toch dat de productieweek ineens ruim 2 maanden eerder zou plaatsvinden als verwacht (misschien door minder vraag autoverkopen).

Ik hoor veel leden zeggen dat de polo enkel in zuid Afrika gemaakt wordt. Volgens de VW nieuws site word deze inderdaad ook in Spanje gemaakt. Ik wist niet of dat nog actueel was.

De transporttijd bedraagt bij mij 2 weken. Grote kans dat de mijne dus nog uit Spanje komt. Wellicht dat mijn dealer de auto via een andere weg importeert dan gebruikelijk (via PON), maar hoop daarmee dat alle standaard opties wel exact hetzelfde zijn als via de normale weg.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Voor zover ik weet is de productie van de AW Polo's voor de UK altijd al Uitenhage geweest. Sinds modeljaar 2020 zou dit ook gelden voor NL Polo's. I.i.g. die van mij, op de factuur stond o.a. het volgende:Prod Zuid Afrika.JPG
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
Voor zover ik weet is de productie van de AW Polo's voor de UK altijd al Uitenhage geweest. Sinds modeljaar 2020 zou dit ook gelden voor NL Polo's. I.i.g. die van mij, op de factuur stond o.a. het volgende:Prod Zuid Afrika.JPG

Ik ga evan uit dat mijn dealer weet waar de auto gemaakt word en wat hiervan de transporttijd is. Deze bedraagt gehele tijd ong. 2 weken. Heb het wel eens tussen de regels door in mijn mail gevraagd, maar nooit een concreet antwoord gehad op de productielocatie.

Misschien ligt het ook aan het type opties, of kleur, en op welke plek dat nog op voorraad is, misschien.

Maar als mijn dealer zegt dat de transporttijd normaal gesproken 2 weken bedraagt, vertrouw ik daarop. Initieel was de prod. week 28 en leverweek 31, dat was in februari.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
@Kelvin B. Dan komt die van jou vast uit Navarra (per trein neem ik aan). In 2013 duurde de oversteek van mijn Beetle Cabrio iets van 10 dagen (Mexico-Emden), was wel leuk om met MarineTraffic te volgen (via dealer info gekregen, ook van de bouwweek). Transport vanuit Zuid Afrika is vast niet sneller.
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
Zit in een gelijkaardige situatie:

Besteld: 17/02 (week 7) uiterste leverdatum midden augustus
Voorziene productie: 22/04 (week 16)
Voorziene levering: midden juni (week 25)

Momenteel ook nog geen bevestigde productiedatum maar met een 6-7 weken vertragen zou hij nog altijd sneller aankomen dan initieel was verwacht. Nu las ik wel op Duitse fora wel wat andere verhalen (besteld november, levering september) maar daar gaan we ons voorlopig nog niet teveel zorgen over maken :sweatsmile:.

Waar wordt de Polo Gti nu eigenlijk gemaakt? Ik zie zowel Spanje als Zuid-Afrika verschijnen of hangt dit af van het land waarin je de wagen besteld?

Ook hier wacht ik geduldig op een berichtje wanneer de auto geproduceerd dan wel afgeleverd kan worden. Hier betreft het een Polo 1.0 TSI, blijkbaar duurt dat langer als ik jullie bestel en (verwachte) leverdata zie?

Besteld: 20/12 (week 51)
Voorziene productie: week 16
Voorziene levering: week 24 (bij de bestelling werd week 29 aangegeven, daarna bericht gekregen dat het week 24 werd)

Begin april bericht gekregen over de corona situatie en dat het tellertje naar voren werd geschoven tot er meer bekend is over productie en transport. Tot op heden nog niks gehoord dus ben bang dat ik nog wel even moet wachten.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 7-DSG  1.0 TSI 
Ook hier wacht ik geduldig op een berichtje wanneer de auto geproduceerd dan wel afgeleverd kan worden. Hier betreft het een Polo 1.0 TSI, blijkbaar duurt dat langer als ik jullie bestel en (verwachte) leverdata zie?

Besteld: 20/12 (week 51)
Voorziene productie: week 16
Voorziene levering: week 24 (bij de bestelling werd week 29 aangegeven, daarna bericht gekregen dat het week 24 werd)

Begin april bericht gekregen over de corona situatie en dat het tellertje naar voren werd geschoven tot er meer bekend is over productie en transport. Tot op heden nog niks gehoord dus ben bang dat ik nog wel even moet wachten.

Ik heb ook een 1.0 TSI besteld. Dat hoeft dus niet perse langer te duren. Ik in Februari besteld, en bij elke dealer was toen een levertijd van 5-6 maanden. Bij mij dus ook eerst week 29 productie en leveren week 31.

Inderdaad ook naar voren geschoven dus naar week 24 en 26 leveren.

Maar als ik jouw verhaal goed begrijp is die week 24 bij jou ook geen verwachtte nieuwe afleverdatum? Die is als ik jouw begrijp nog niet bekend, en hebben ze 'gewoon' het tellertje naar voren geschoven?

Mij lijkt namelijk niet dat ze een datum eerder noemen als ze dit niet waar kunnen gaan maken. Er zal wel een reden achter zitten lijkt mij (minder verkoop, voorrang geven o.i.d.)

Ik neem dus aan dat jouw week 24 is inclusief de meegenomen vertraging door corona virus? In mijn geval wel, maar er kan altijd nog een paar weken bij komen, in het slechtste geval.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb ook een 1.0 TSI besteld. Dat hoeft dus niet perse langer te duren. Ik in Februari besteld, en bij elke dealer was toen een levertijd van 5-6 maanden. Bij mij dus ook eerst week 29 productie en leveren week 31.

Inderdaad ook naar voren geschoven dus naar week 24 en 26 leveren.

Maar als ik jouw verhaal goed begrijp is die week 24 bij jou ook geen verwachtte nieuwe afleverdatum? Die is als ik jouw begrijp nog niet bekend, en hebben ze 'gewoon' het tellertje naar voren geschoven?

Mij lijkt namelijk niet dat ze een datum eerder noemen als ze dit niet waar kunnen gaan maken. Er zal wel een reden achter zitten lijkt mij (minder verkoop, voorrang geven o.i.d.)

Ik neem dus aan dat jouw week 24 is inclusief de meegenomen vertraging door corona virus? In mijn geval wel, maar er kan altijd nog een paar weken bij komen, in het slechtste geval.

Week 24 gaat inderdaad niet gebeuren, dat is immers al over 2 weken. Nu staat het tellertje van de volkswagen pagina op week 31 maar dat is inderdaad slechts een gekozen week in de toekomst en niet gebaseerd op daadwerkelijke gegevens.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 7-DSG  1.0 TSI 
Week 24 gaat inderdaad niet gebeuren, dat is immers al over 2 weken. Nu staat het tellertje van de volkswagen pagina op week 31 maar dat is inderdaad slechts een gekozen week in de toekomst en niet gebaseerd op daadwerkelijke gegevens.

Waarom weet jij zeker dat week 24 niet de productie kan plaatsvinden? Als het goed is zijn ze nu al ruim een maand weer aan het produceren, in Spanje tenminste (waar de mijne vermoedelijk vandaan komt).

Waaruit baseer jij dat zij nu gewoon elke keer 'random' een datum pikken, die niet realistisch zou zijn volgens jou? Dit moet toch gebaseerd zijn op gegevens van productiesnelheid, onderdelenvoorraad etc., althans als ze goede software hebben..

Ik heb zelf geen inzage in een tellertje of overzicht van productie status. Delaer informeert mij zodra deze datum veranderd. Is dus bij hem nog niet gebeurt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!