Levertijd

Eindelijk bericht wanneer mijn Polo verwacht wordt en ja hoor: "De dealer verwacht de auto omstreeks 03-01-2020 af te kunnen leveren." :(

Heb em trouwens via Pro-Lease en die bestellen dat via De Waal autogroep Zaltbommel.
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
In dit geval is de dealer hier niet schuldig die bouwt die auto niet zelf en zijn ook afhankelijk van de productie lijn, ik snap dat je kijkt naar de dealer waar je hem besteld heb, maar die kunnen hier toch niks aan doen... ondanks dat blijft het inderdaad klote.
Denk dat je het bij PON moet zoeken voor de echte klacht die je daar kan neerleggen, heb het hier met de dealer ook al eens over gehad. en die kunnen er niks aan doen. zijn afhankelijk van wat PON opgeeft

Nee, de leasemaatschappij, de dealer, de importeur en Volkswagen is hier niet schuldig. De klant (ik dus) schuldig. Iedereen wijst met de vinger naar elkaar. Wie wordt er de dupe van? De klant. Dit is toch een omgekeerde wereld? Waar ik mij aan irriteer is dat ik als klant achter Arval moet gaan en Arval vervolgens denkt, ik ga mij is informeren bij De Waal. En dan volgens de Waal denkt, misschien handig om de importeur te vragen hoe het ervoor staat.

Met alle respect, ik werk ook voor een commerciële organisatie, maar gelukkig gaan wij zo niet om met klanten. Schandalig dit! De eerste keer hadden ze zomaar de leveringsdatum 8 weken verplaatst zonder te communiceren. Na 8 weken hebben ze precies hetzelfde gedaan. Zonder enige communicatie. Zonde want ik ben klaar met alle partijen.
 
Volkswagen  Polo Highline 115 pk DSG  1.0 TSI 115PK 
Nee, de leasemaatschappij, de dealer, de importeur en Volkswagen is hier niet schuldig. De klant (ik dus) schuldig. Iedereen wijst met de vinger naar elkaar. Wie wordt er de dupe van? De klant. Dit is toch een omgekeerde wereld? Waar ik mij aan irriteer is dat ik als klant achter Arval moet gaan en Arval vervolgens denkt, ik ga mij is informeren bij De Waal. En dan volgens de Waal denkt, misschien handig om de importeur te vragen hoe het ervoor staat.

Met alle respect, ik werk ook voor een commerciële organisatie, maar gelukkig gaan wij zo niet om met klanten. Schandalig dit! De eerste keer hadden ze zomaar de leveringsdatum 8 weken verplaatst zonder te communiceren. Na 8 weken hebben ze precies hetzelfde gedaan. Zonder enige communicatie. Zonde want ik ben klaar met alle partijen.
Ik begrijp je volledig hoor, maar wat had je gezegd als ze wel hadden bericht over de vertraging die 2 keer. ook dan kan je niet zeggen nee dat wil ik niet, ik wil hem nu.
Pon is degene die dat op kan vragen bij de fabriek, waarom dat allemaal zo moeilijk moet begrijp ik niet, ik heb dit bij de dealer gedaan.. ook de Waal in Culemborg, en wist precies wat mijn levertijd, verwachte productie en uiteindelijk definitieve productie week zou zijn. al met al ook 1,5 maand later dan de verwachte productie datum maar goed. totaal andere beleving ik ben namelijk zeer tevreden, bij jou zitten er ook een hoop partijen tussen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Goedenavond!

Ik was zoekende naar ervaringen omtrent de levering van de Polo en kwam dit forum tegen. Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn die een hoop geduld moet opbrengen :)

Onze Polo is in de eerste week van Januari besteld en zou in eerste instantie in de laatste week van deze maand geleverd worden. In Februari werd dit de week van 8 juli en daarna bleef het stil.

Doordat ik wist dat de auto in Zuid-Afrika zal worden geproduceerd, begon ik me zorgen te maken over de status van mijn bestelling. Ik had tot vorige week nog niets gehoord. Na navraag bij de dealer (PON Dealer Naarden), kwam de aap uit de mouw..

Op dit moment zouden de TSI motoren niet leverbaar zijn, waardoor mijn bestelling is vertraagd tot de laatste week van September! :(

We zijn nog wat aan het mailen over een compensatie voor het lange wachten, maar er zit niets anders op dan te slikken en 3 maanden langer geduld te hebben.

Onze bestelling:
- Polo Highline 95PK in Limestone grey
- Torsby velgen
- Advance pakket

Zijn soortgelijke meldingen ook al bij andere leden binnen gekomen?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
Allemaal bekend dat de Polo lang op zich laat wachten ja, week 44 komt de polo van een bekende van mij, is 2 maanden geleden besteld.
erg gunstig was de verplaatsing van de productie op de levertijden ook niet denk ik.
Aan de andere kant zou je denken dat VW dit wel op orde zou moeten hebben, maar zoals je hier boven zegt zijn ze afhankelijk van meerdere factoren en blijken dat nu de moeilijk leverbare motoren te zijn.
Al denk ik met die masa productie van de 1 liters dat ze meer motoren per dag kunnen bouwen dan auto's maar goed. dat is maar een gedachte
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hij is al een goede twee weken binnen, maar als nog een paar foto's.

De eerste 1000km zitten er al op en tot nu toe niet veel op aan te merken behalve dat het een hele upgrade is vergeleken met mijn VW Up!

20190611_221710.jpg
20190611_221818.jpg
 
Volkswagen  Polo AW comfortline business  1.0 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: maikjuh
Eind februari besteld. oorspronkelijk week 34 te horen gekregen. Nu is de levering 2 weken naar voren geschoven. Erg eigenaardig als ik alle verhalen hoor.
ligt niet alleen aan bestel datum... ligt er nog aan in welk land die word gemaakt, en welke opties je hebt aangevinkt.
hij komt vanzelf hoor, je moet alleen even wachten, bij mij werd de levering 1,5 maand naar achter geschoven, jij hebt meer geluk!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchviper
Ben er ondertussen wel een beetje klaar mee met volkswagen en hun mooie levertijden.. Vrijdag contact gehad met de dealer en werd me verteld dat week 34 niet meer haalbaar is, binnen nu en 5 weken hoor ik meer want ook hun zijn nog in afwachting van de productieplanning vanuit VW.

Voertuig is in januari besteld en niet al te speciaal, highline met automaat in standaard kleur wit.
 
Volkswagen  Polo Highline 7DSG  1.0 95pk 
Mijn polo is half januari besteld met half april als indicatie. Helaas is dat niet gelukt en verwacht wordt dat deze over 2-3 weken geleverd wordt. Hij staat momenteel op de boot dus hij zal wel uit ZA gekomen zijn.

Mits er geen rare dingen gebeuren ondertussen is het dus een klein half jaartje afwachten geworden en zijn de laatste loodjes bezig!

Het is een leaseauto en Ik moest mij enigzins conformeren aan de bedrijfsstandaard dus helaas geen flitsende kleur maar als ie er straks is wordt dit de configuratie:
Polo Comfortline Business 1.0 TSI 95pk handgeschakeld
Black, unilak
Spiegelpakket
Telefoon draadloos laden
Active info display
Achteruitrijcamera
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95PK 
Ik heb van de leasemij begrepen dat mijn Polo eind januari besteld is. Heb toen een bericht ontvangen van de dealer die de auto gaat leveren dat het week 30 zou gaan worden. 2 weken geleden heb ik contact gehad met de dealer en die wist mij te vertellen dat mijn Polo een "slot" heeft voor week 22/23/24 en ik hier dan 7 weken bij op moest tellen tot de daadwerkelijke aflevering.
Helaas gisteren een mailtje ontvangen dat er weer vertraging is opgelopen en de verwachte leverdatum is nu 9 augustus.
Blijkbaar duurt het een eeuwigheid voor je een nieuwe auto kan gaan rijden. Nu ben ik wel blij dat ik geen particulier ben, want anders zou ik niet zo snel een Polo bestellen met deze levertijden.

Ik heb trouwens de volgende Polo in bestelling staan:
Polo AW 1.0 TSI 115pk 7-DSG Highline 5D
- Reflex Silver
- R-Line exterieur pakket
- Style pakket
- Advance pakket (panorama schuif/kanteldak, donker getinte ramen achter, Ledpakket)
- Executive pakket
- Active Info Display
- Achteruitrijcamera
- Licht- en Zicht pakket
- Beats Audio pakket
- Pamplona Adamantium Dark 17" velgen
- Geen model-aanduiding
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Begin Maart de polo besteld en de leasemaatschappij wist mij ter vertellen dat die op zijn vroegst pas in November geleverd zal worden. In Augustus gaan ze weer contact opnemen met VW om te kijken of er nog niets veranderd is aan de levertijd.

De auto wordt overigens in Zuid-Afrika gemaakt.

Volkswagen Polo AW 1.0 TSI 115pk Highline Business R
- Limestone Grey
- Metallic Lak
- Licht- en zicht pakket
- Active Info Display
- Motoraanduiding op achterklep laten vervallen
 
VW  Polo AW  115 PK 
Ik heb deze besteld op 28 Februari:

Polo Comfortline

  • - Kleur zwart*
  • - Executive pakket
  • - Discover media
  • - Seyne Bi-color velgen
  • - Motoraanduiding vervallen
  • - Achterlichten LED
  • - Climatronic
  • - Achteruitrij camera
  • - Active info Display
  • - Beats installatie *
  • - DAB + Radio *
  • - Licht en zichtpakket
Nu ben ik gaan rondneuzen op de Directlease website en heb ik gezien dat de zaken waar een * bij staan op mijn lijst geen optie meer zijn. Weet iemand daar meer van?

Ik heb dit wel allemaal in mijn officiele bestelling staan.
 
Volkswagen  Polo AW 2021  1.0 TSI 116pk 
Niet enkel de Highlines hebben een lange levertermijn vind ik.

Ik mag aanstaande maandag mijn lease (bedrijfswagen) eindelijk gaan halen!
Hij is in begin maart besteld, dus 4 maanden op moeten wachten voor volgende configuratie:

Polo AW - 1.6 TDi - 59 kW- Trendline
Deep black pearl effect
Comfort Pack
licht en zichtmodule
parkeerhulp voor en achter
automatische airconditioning
Travel Pack
app connect
Music pack
Naviagatie Discover Media 8"
Cruise control.
Gewoon stalen velgen met plastic deksels

Dutchviper: bij mij is er ook zo iets aan de hand, het is een bedrijfswagen dus ik mocht eigenlijk niet echt kiezen. Nu 4 maanden later zie ik dat er een aantal zaken veranderd zijn op de VW configuator.

Toen mijn polo besteld werd kon je een 1.6 TDi nemen in de Trendline, nu enkel in de comfortline. In de trendline zijn er enkel benzinemotoren.
Dit vind ik enigsinds vervelend, want volgens onze car policy moeten wij een diesel hebben. Had mijn leascontract iets later vervallen had ik met een Comfortline gereden met meer opties denk ik? Wij moeten cruise control hebben en toen mijn polo besteld werd was dit een optie (200 euro) zonder multifunctioneel stuurwiel. Nu als je in de trendline cruise control aanvinkt krijg je automatisch een multifunctioneel stuur...

ik vraag me af of zij mijn polo onder de 'oude' configuratie gemaakt hebben of toch de multifunctioneel stuur geplaatst hebben... want 4 maanden geleden was dat nog een extra optie die ik niet mocht nemen omwille van car policy en budget.

Als ik uitreken komt mijn polo nu duurder uit dan een comfortline 4 maanden later ...
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 59KW 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!