Levensduur remblokken en schijven

FFA

Premium lid
1,494
2
965
153
Goedemorgen jongelui,

Staat er iets van een gemiddelde levensduur (jaren en/of kilometers) voor remblokken en schijven?
Ik weet dat het afhankelijk is van hoe vaak en goed je remt maar het is meer om een idee te krijgen.

Bedankt alvast
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Nog niet vervangen, maar vaak gaan die 2 of 3 rondjes blokken mee.
Het hangt enorm van je rijgedrag af. Als ik sommige mensen zie rijden dan vind ik het een wonder dat nog remvoering hebben. En m'n vriendin die heeft nog de fabriek blokken op d'r kleine hatchback zitten met 150.000km.
 
Mijn schijven zijn snel gegegaan. Ik geloof er niks van dat ze 40dkm terug bij afhalen zijn vervangen. Moet voor schijven en blokken al doen.....
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ligt ook aan hoe groot je schijven en klauwen zijn. Transporter (weliswaar de BiTDI met extra grote schijven/klauwen voor) rijdt na 160.000 nog steeds met de originele blokken voor, terwijl ze achter al met 90.000 vervangen zijn. Daarnaast speelt ook mee hoeveel snelweg je rijdt, of je met het verkeer meerijdt (dus niet steeds vol in de ankers op de snelweg)
 
Wat een getallen lol.... ik heb met mn vorige auto in 40k km een setje schijven en blokken verbruikt. En wees nou eerlijk zoveel kost een setje schijven en blokken toch ook niet, is normaal onderhoud .

Ben nu met mijn huidige schijven en blokken 35k km verder en de schijven beginnen al een aardige rand te krijgen, bij mij gaan schijven echt geen 2 rondjes blokken mee... moet ze altijd tegelijk vervangen. Zal wel de remstijl zijn dan. Ik rem liever niet af op de motor ivm slijtage aan bak E.D. Ik vervang wel wat vaker m'n schijven
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
sja, als je rijd zoals ik rij, dan is het een wonder dat ze bij elke stop nog functioneren ghehehe! Mag graag lekker door bochten scheuren en laat en stevig remmen. Sja, dan gaan je blokken niet zo heul lang mee....
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!