Levensduur remblokken en schijven

Wat een getallen lol.... ik heb met mn vorige auto in 40k km een setje schijven en blokken verbruikt. En wees nou eerlijk zoveel kost een setje schijven en blokken toch ook niet, is normaal onderhoud .

Ben nu met mijn huidige schijven en blokken 35k km verder en de schijven beginnen al een aardige rand te krijgen, bij mij gaan schijven echt geen 2 rondjes blokken mee... moet ze altijd tegelijk vervangen. Zal wel de remstijl zijn dan. Ik rem liever niet af op de motor ivm slijtage aan bak E.D. Ik vervang wel wat vaker m'n schijven

Slijtage aan de bak als je op de motor afremt?
Duw je dan ook je auto als je wegrijd?
Afremmen op de motor veroorzaakt geen extra slijtage aan je versnellingsbak. Deze is gemaakt om de krachten van het aandrijven van de auto op te vangen. De krachten van het aandrijven van de auto zijn groter dan de krachten van het aandrijven van de motor in een remsituatie..
Don't worry!

Het enige wat er eventueel van te leiden kan hebben is je koppeling. maar zelfs dat is minimaal!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Slijtage aan de bak als je op de motor afremt?
Duw je dan ook je auto als je wegrijd?
Afremmen op de motor veroorzaakt geen extra slijtage aan je versnellingsbak. Deze is gemaakt om de krachten van het aandrijven van de auto op te vangen. De krachten van het aandrijven van de auto zijn groter dan de krachten van het aandrijven van de motor in een remsituatie..
Don't worry!

Het enige wat er eventueel van te leiden kan hebben is je koppeling. maar zelfs dat is minimaal!
Maarja remblokkies zijn goedkoper dan een koppeling in the long run haha.. Mij is vaker verteld dat afremmen op de motor schadelijk zou zijn, ben verder niet zo super technisch aangelegd dus in hoeverre dit uiteindelijk te merken is zou ik niet weten. Ik ben gewoon een harde remmer en zocht een goed excuus hiervoor denk ik:oops:
 
Polo  6c  Verkocht 
Remmen op de motor kan inderdaad absoluut geen kwaad. Er zijn tegenwoordig zelfs al fabrikanten die een motorrem implementeren zoals dat bij vrachtauto’s is, om het afremmen op de motor te versterken. Daarnaast schakelen de moderne DSG’s bergaf zelf al een aantal versnellingen terug, en gebeurt ook als je je rem heel licht intrapt (waardoor je je remmen niet gebruikt)
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!