Lekkage Achterlicht polo AW

Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn Polo AW, er lekt water langs mijn achterlichten naar binnen tussen mijn carrosserie zo mijn wielkuip in bij het reserve wiel.
Er lag zeker 2á 3cm water.

Zijn hier mensen mee bekend of misschien een optie hebben om het op te lossen ?
De lampen zijn er uitgehaald maar is niks bijzonders aan te zien..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 95PK 
ik ben al een lange tijd niet meer actief geweest, maar goed! toevallig was ik mijn AW vorige week aan het poetsen (hogedrukreiniger) later was ik wat troep aan het weg zuigen, bij het reservewiel en hier viel mij ook een plas water op van circa. 5, 6cm. Ik ben er eigenlijk niet meer op gaan letten, omdat ik het vermoede had, dat er wat water per ongeluk naar binnen was gekomen bij het afspuiten van de rand boven het raam (kofferbak stond open). Welke soort achterlamp heb jij, ik heb de led variant. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
ik ben al een lange tijd niet meer actief geweest, maar goed! toevallig was ik mijn AW vorige week aan het poetsen (hogedrukreiniger) later was ik wat troep aan het weg zuigen, bij het reservewiel en hier viel mij ook een plas water op van circa. 5, 6cm. Ik ben er eigenlijk niet meer op gaan letten, omdat ik het vermoede had, dat er wat water per ongeluk naar binnen was gekomen bij het afspuiten van de rand boven het raam (kofferbak stond open). Welke soort achterlamp heb jij, ik heb de led variant. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Waarschijnlijk het zelfde probleem. Ik had ook tijdens het schoonmaken van de auto..
ik heb geen led, maar de hallogeen variant.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 95PK 
Goedemiddag! Ik zal mij vanavond in een ander topic even voorstellen want heb nog geen goede foto van mijn Polo. Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik inmiddels tegen hetzelfde probleem aan loop met mijn Polo GTI uit 2019. Het loopt hier ook via de achterlichten langs het carrosserie aan de binnenkant zo de wielkuip in. Het zijn geen liters maar met dit weer van afgelopen dagen toch wel aardig wat druppels… Hebben jullie hier toevallig al een oplossing voor gevonden?
 

Bijlagen

  • IMG_3338.jpeg
    IMG_3338.jpeg
    1 MB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Als je het achterlicht eruit haalt zit er een randje tussen van schuim, als deze kapot is moet er een nieuwe tussen. Als het helemaal platgedrukt en oud is zou ik dat ook doen. Je kan de rand waar de lamp op afsluit goed schoonmaken voordat je de lamp terugmonteerd. Als alles niet helpt kun je als laatste oplossing een dun laagje siliconen kit of vloeibare pakking tussen het schuim en het chassis van de auto, en tussen het schuim en de lamp smeren.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!