Kosten vervangen distributie ketting

Ik heb sinds vrijdag een Polo 6r 2011. bij de aanschaf wist ik al dat bij een koude start de ketting wat geluid maakt en dat deze hoogstwaarschijnlijk vervangen moest worden.

Ik zie wel vloeibare pakking tussen het blok en het gedeelte wat er af moet als je bij de ketting moet maar de handelaar wist niet of dit ook gebeurd was.

Het gaat om een 1.2 benzine 60pk blok.
Nu ben ik even benieuwd of jullie weten wat dit kost om te laten vervangen door originele VW onderdelen. Want ik hoorde dat die imitatie ook geen lang leven hadden.

Ik heb zelf ook een bedrag gehoord van een bekende garage waar ik vaker onderhoud laat doen. En ben benieuwd of dit een beetje overeen komt. (Geef het later even door)
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Het grootste gedeelte van die kosten zijn niet de ketting en toebehoren (spanners, waterpomp, multiriem), dat zal denk ik tientjeswerk zijn qua prijsverschil tussen VW OEM (contitech/continental/bosch) en een aftermarket merk. Het meeste werk zit in de uren die je erin steek, dat is zo ruim een halve dag werk.
Dus de grootste prijsverschillen komen uit het uurloon van de garage/monteur.
 
Dat je de ketting wat hoort bij een koude start hoeft geen probleem te zijn, is het geluid langer dan 3 seconden aanwezig?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Je kunt ook je kenteken invoeren op een site zoals Mijngarage. Dan kun je de prijs van verschillende bedrijven makkelijk vergelijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Dat je de ketting wat hoort bij een koude start hoeft geen probleem te zijn, is het geluid langer dan 3 seconden aanwezig?
Nee het was 2 volle seconden of zo.
Toen ik hem startte bij de handelaar naar daar had hij denk ik wel tijdje stil gestaan en het oliepijl was minimaal net onder het onderste streepje.

Nadat ik hem kocht heb ik er een liter bijgegooid en na 2 dagen stil staan startte ik hem vandaag en nu hoorde ik niks. Geen geratel.


Bedankt voor jullie inzichten. De garage waar ik het aan vroeg zei alles inclusief montage 600 euro.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
heel veel.
ben ze nog niet tegengekomen
Ben je een beetje bekend met huidge km standen van autos dan? Ik wel en het gros van marktplaats geeft allemaal over de 2 ton gelopen.

Daarnaast heb ik liever een auto die veel kilometers op de snelweg heeft gelopen dan minder maar dan voornamelijk stadsverkeer.
Niet dat ik weet dat mijn auto voornamelijk alleen snelweg heeft gereden maar in ieder geval niet alleen stadsverkeer.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Het grootste gedeelte van die kosten zijn niet de ketting en toebehoren (spanners, waterpomp, multiriem), dat zal denk ik tientjeswerk zijn qua prijsverschil tussen VW OEM (contitech/continental/bosch) en een aftermarket merk. Het meeste werk zit in de uren die je erin steek, dat is zo ruim een halve dag werk.
Dus de grootste prijsverschillen komen uit het uurloon van de garage/monteur.

Wordt een waterpomp ook automatisch vervangen bij het vervangen van een distributieketting ?
Dat is mij niet verteld. Volgende week is die van mij aan de beurt...
 
Laatst bewerkt:
De waterpomp zit op je multi riem. Dus kan je altijd nog apart laten doen. Heeft niets met je distributie ketting te maken. Mijn water pomp is we bij 120k uitgelopen (in Frankrijk natuurlijk).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zou je dat adviseren in mijn geval @joosspekloos ?
Polo heeft inmiddels 75.600 km gelopen.
Op persoonlijke noot, ja, de kosten vallen relatief mee (ca 100 euro voor het onderdeel + koelvloeistof verversen + arbeid). 75000km is niet heel erg veel daarentegen maar leeftijd telt ook mee. Ik zou zeggen, lekker doen, hoewel het wel aan de vroege kant is. Dus er is ook zeker iets voor te zeggen om hem te laten zitten.

Neem ook mee in je overweging of de koelvloeistof al eens vervangen is, ook deze heeft niet z'n eeuwige leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!