Koplampen halogeen wijzigen naar LED

Hoi,

Sinds twee weken ben ik zeer blij met mijn nieuwe polo AW 2020 Business R-line 95pk als eerste auto:
POLO.jpg
Ik ben zeer te spreken over de auto alleen nu heb ik een vraagje met betrekking tot de verlichting van de koplampen:

Is het mogelijk om deze halogeen verlichting simpelweg te vervangen door LED verlichting, aangezien dit de auto voor mijn gevoel wel een 'upgrade' geeft. Zo ja, wat moet ik hier dan voor aanschaffen en is dit dan verstandig om zelf uit te voeren of toch uit te laten voeren?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo Business R-line  1.0 TSI 70kW/95pk 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
Halogeen kan vervangen worden voor LED, tenzij de CANBUS een probleem geeft. Dan zou je d.m.v. codering dit kunnen oplossen. Maar heb je het hier over de hele unit vervangen naar LED of alleen de lamp? Want voor het wisselen van de hele unit is meer nodig.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Halogeen kan vervangen worden voor LED, tenzij de CANBUS een probleem geeft. Dan zou je d.m.v. codering dit kunnen oplossen. Maar heb je het hier over de hele unit vervangen naar LED of alleen de lamp? Want voor het wisselen van de hele unit is meer nodig.

Bedankt voor je reactie Ferdi. Ik bedoelde alleen de lamp te veranderen van halogeen naar LED.
 
Volkswagen  Polo Business R-line  1.0 TSI 70kW/95pk 
Halogeen naar LED hebben meerdere al gedaan op dit forum, zelf ga ik dit ook t.z.t. doen. Indien je een LED lamp hebt met een goed werkende CANBUS dan is er niks aan de hand en is het simpel plug-and-play. Als er wel een storing is met de CANBUS dan is dit dus op te lossen d.m.v. codering. En ook hiervoor zijn er meerdere op het forum die dat kunnen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Halogeen naar LED hebben meerdere al gedaan op dit forum, zelf ga ik dit ook t.z.t. doen. Indien je een LED lamp hebt met een goed werkende CANBUS dan is er niks aan de hand en is het simpel plug-and-play. Als er wel een storing is met de CANBUS dan is dit dus op te lossen d.m.v. codering. En ook hiervoor zijn er meerdere op het forum die dat kunnen.

Dan ben ik benieuwd of dat iemand mij wellicht kan voorzien van een linkje met hierin LED lampjes met een goed werkende CANBUS?
Ik wil deze wijziging graag z.s.m. gaan doorvoeren. ;)
 
Volkswagen  Polo Business R-line  1.0 TSI 70kW/95pk 
Heb recent alle halogeen lampjes voorzijde vervangen naar ledlampjes.
Gecodeerd naar algemein led. Geen defect meldingen Polo Rline 2019
Hoe heb je het coderen gedaan? Heb een set ledjes voor mijn dimlicht van Ali (plug en play) erin gezet, kreeg foutmelding. Vervolgens via OBD11 via de One click app aangepast maar zo nu en dan verschijnt er alsnog een foutmelding
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0 TSI 116pk 
Mijn ervaring is dat je "CANBUS" LED lampen kan kopen, maar deze toch een foutmelding geven, tenzij je extra weerstanden plaatst. Dit om het stroomverbruik van Halogeen lampen te simuleren. Het enige wat dan werkt is het uit coderen. Maar liever nog originele LED units kopen, zodat het lichtbeeld goed blijft.

Ik zie tegenwoordig steeds meer AW polo's met after market xenon of leds, maar dat is het "net" niet.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Mijn ervaring is dat je "CANBUS" LED lampen kan kopen, maar deze toch een foutmelding geven, tenzij je extra weerstanden plaatst. Dit om het stroomverbruik van Halogeen lampen te simuleren. Het enige wat dan werkt is het uit coderen. Maar liever nog originele LED units kopen, zodat het lichtbeeld goed blijft.

Ik zie tegenwoordig steeds meer AW polo's met after market xenon of leds, maar dat is het "net" niet.
Ik heb in mijn polo aw de Philips 9100 h7 leds voor. Geen foutmelding en spijt van dat ik ze niet eerder had gekocht. Ze zijn niet goedkoop maar de kleur en sterkte zijn perfect. Zeker het geld waard
 
VW  polo aw highline white silver  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
De originele koplampen van mijn AW van 02-2022.
Je ziet bijna niets, op de foto's, van het verlichtingselement, dit zit vlak boven in, maar het geeft heel veel licht.
Je moet het eigenlijk zelf van dichtbij zien
 

Bijlagen

  • 20240306_090325.jpg
    20240306_090325.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 31
  • 20240306_090340.jpg
    20240306_090340.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 32
  • 20240306_090349.jpg
    20240306_090349.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 29
  • 20240306_090353.jpg
    20240306_090353.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 32
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!