Koplampen halogeen wijzigen naar LED

Beetje te snel gelezen. Ik dacht dat jullie het over de lelijk geel schijnende bermverlichting hadden, die ik uiteraard gelijk heb vervangen door Osram verlichting net als de knipperlichten achter, de achteruitrijverlichting en de kofferbak verlichting. Voor de rest is alles al LED. Heb nog een origineel kofferbak verlichting armatuurtje gekocht om het handschoenen vakje te verlichten, je kunt zo zien waar die geplaatst moet worden. De LED's heb ik hier https://hidxenonverlichting.nl/led-verlichting-auto-lampen/led-lampen gekocht en met VCDS geprogrammeerd, anders krijg je CANBUS fails (niet als je de kofferbak verlichting vervangt ;) ).
 

Bijlagen

  • 20200710_124030b.jpg
    20200710_124030b.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Beetje te snel gelezen. Ik dacht dat jullie het over de lelijk geel schijnende bermverlichting hadden, die ik uiteraard gelijk heb vervangen door Osram verlichting net als de knipperlichten achter, de achteruitrijverlichting en de kofferbak verlichting. Voor de rest is alles al LED. Heb nog een origineel kofferbak verlichting armatuurtje gekocht om het handschoenen vakje te verlichten, je kunt zo zien waar die geplaatst moet worden. De LED's heb ik hier https://hidxenonverlichting.nl/led-verlichting-auto-lampen/led-lampen gekocht en met VCDS geprogrammeerd, anders krijg je CANBUS fails (niet als je de kofferbak verlichting vervangt ;) ).
Welke aanpassing in de computer heb je gedaan om de Canbus errors uit te schakelen?
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0 TSI 116pk 
Beetje te snel gelezen. Ik dacht dat jullie het over de lelijk geel schijnende bermverlichting hadden, die ik uiteraard gelijk heb vervangen door Osram verlichting net als de knipperlichten achter, de achteruitrijverlichting en de kofferbak verlichting. Voor de rest is alles al LED. Heb nog een origineel kofferbak verlichting armatuurtje gekocht om het handschoenen vakje te verlichten, je kunt zo zien waar die geplaatst moet worden. De LED's heb ik hier https://hidxenonverlichting.nl/led-verlichting-auto-lampen/led-lampen gekocht en met VCDS geprogrammeerd, anders krijg je CANBUS fails (niet als je de kofferbak verlichting vervangt ;) ).
Ik had het ook over de mistlampen, zelfs met Osram LED's, toch nog foutmeldingen. Daarop laten uitprogrammeren. Het enige wat ik jammer vind, is dat halogeen lampen langzaam uit gaan, dat doen de Osram leds niet.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Welke aanpassing in de computer heb je gedaan om de Canbus errors uit te schakelen?
Beetje lastig om uit te leggen, ieder lampje z'n eigen aanpassing. Je zou ook kunnen gaan voor belasting weerstanden, werkt uiteraard ook perfect en zijn op de site die ik noemde ook te koop en héél wat goedkoper dan een VCDS kastje.

EDIT: Foto's zeggen meer dan woorden, hier enkele foto's van mei 2018, had de auto net en stoorde mij aan de "gloeiende kaarsen" v.d. bermverlichting welke ik heb aangepast inclusief de belasting weerstanden. De kleurtemperatuur is exact zoals de LED koplampen zoals het hoort! Mocht er nog interesse zijn in de modificatie v.d. knipperlichten achter (met foto's en video), dan hoor ik het wel.

Pas later heb ik een VCDS kastje gekocht (de open versie en met wifi, wel 700 euro) die ik er na enkele beurten al uit had want het onderhoud aan zo'n auto stelt niks voor. Belangrijker is dat je de inspectietermijnen kunt doorschuiven en eventueel geschreven fouten kunt analyseren en wissen.
 

Bijlagen

  • P1090107b.JPG
    P1090107b.JPG
    9.1 MB · Weergaven: 34
  • P1090114b.JPG
    P1090114b.JPG
    7.5 MB · Weergaven: 33
  • 20180625_200051b.jpg
    20180625_200051b.jpg
    9 MB · Weergaven: 28
  • 20180625_200129b.jpg
    20180625_200129b.jpg
    8.6 MB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Ik had het ook over de mistlampen, zelfs met Osram LED's, toch nog foutmeldingen. Daarop laten uitprogrammeren. Het enige wat ik jammer vind, is dat halogeen lampen langzaam uit gaan, dat doen de Osram leds niet.
Neem aan dat je de LH/CH functie bedoelt met het langzaam uitgaan?
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Beetje lastig om uit te leggen, ieder lampje z'n eigen aanpassing. Je zou ook kunnen gaan voor belasting weerstanden, werkt uiteraard ook perfect en zijn op de site die ik noemde ook te koop en héél wat goedkoper dan een VCDS kastje.

EDIT: Foto's zeggen meer dan woorden, hier enkele foto's van mei 2018, had de auto net en stoorde mij aan de "gloeiende kaarsen" v.d. bermverlichting welke ik heb aangepast inclusief de belasting weerstanden. De kleurtemperatuur is exact zoals de LED koplampen zoals het hoort! Mocht er nog interesse zijn in de modificatie v.d. knipperlichten achter (met foto's en video), dan hoor ik het wel.

Pas later heb ik een VCDS kastje gekocht (de open versie en met wifi, wel 700 euro) die ik er na enkele beurten al uit had want het onderhoud aan zo'n auto stelt niks voor. Belangrijker is dat je de inspectietermijnen kunt doorschuiven en eventueel geschreven fouten kunt analyseren en wissen.
Kijk die ledlampen met exact hetzelfde kleurtempratuur spreekt mij wel aan. Ik vindt het inderdaad ook niet kunnen wanneer je LED komplampen hebt en de bochtverlichting een warme tintje heeft. Zou je mij eens de link willen sturen welke Osram model dit precies is? Ik ben zelf niet bekend met uitlezen of noem maar op. Maar krijg je dan met deze set geen meldingen etc?

En is ook makkelijk te installeren?
 
Volkswagen  POLO AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Kijk die ledlampen met exact hetzelfde kleurtempratuur spreekt mij wel aan. Ik vindt het inderdaad ook niet kunnen wanneer je LED komplampen hebt en de bochtverlichting een warme tintje heeft. Zou je mij eens de link willen sturen welke Osram model dit precies is? Ik ben zelf niet bekend met uitlezen of noem maar op. Maar krijg je dan met deze set geen meldingen etc?

En is ook makkelijk te installeren?
Zie foto vorige post, de Osram LEDriving Fog Light 6000K is de lamp en de Osram LEDriving Canbus Control Unit is de belasting weerstand.

Vanzelfsprekend krijg je dan geen Canbus errors omdat de weerstand ervoor zorgt dat de LED + weerstand dezelfde stroom laat lopen t.o.v. de gloeilamp.

Dit staat op mijn factuur uit 2018. Mocht het Osram artikel een andere benaming hebben gekregen dan zou ik even Marco Koers bellen op 085-0013267.

ArtikelArtikelnummer
Aantal
Subtotaal
Osram LEDriving Mistlampen SET, Fitting: H8 - H11 – H16
Kleur:
6000K (Wit / Lichtblauw)
LEDRIVINGFOGH8H11-H16
1​
€ 109,95​
CANBUS Control 50W LEDCBCTRL 103LEDCBCTRL103
1​
€ 29,95​
Subtotaal​
€ 139,90​
Verzending en afhandeling​
€ 0,00​
BTW​
€ 24,28​
Totaal
€ 139,90
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mimmohen
Beetje lastig om uit te leggen, ieder lampje z'n eigen aanpassing. Je zou ook kunnen gaan voor belasting weerstanden, werkt uiteraard ook perfect en zijn op de site die ik noemde ook te koop en héél wat goedkoper dan een VCDS kastje.

EDIT: Foto's zeggen meer dan woorden, hier enkele foto's van mei 2018, had de auto net en stoorde mij aan de "gloeiende kaarsen" v.d. bermverlichting welke ik heb aangepast inclusief de belasting weerstanden. De kleurtemperatuur is exact zoals de LED koplampen zoals het hoort! Mocht er nog interesse zijn in de modificatie v.d. knipperlichten achter (met foto's en video), dan hoor ik het wel.

Pas later heb ik een VCDS kastje gekocht (de open versie en met wifi, wel 700 euro) die ik er na enkele beurten al uit had want het onderhoud aan zo'n auto stelt niks voor. Belangrijker is dat je de inspectietermijnen kunt doorschuiven en eventueel geschreven fouten kunt analyseren en wissen.
Bedankt voor de tip! Heb het kunnen oplossen door in de computer het lamptype te wijzigen naar LED via OBD11. Geen geflikker en foutmelding meer
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
waar heb je deze oplossing gevonden in OBD11?
Module Central Electrics > Adaptations en dan Leuchte6 (voor dimlicht links) en Leuchte7 (voor rechts). Bij beide Type of Load aanpassen naar 43 (Allg.LEDmitOpenLoadDiagnosePWM).

EDIT: Heb je wel het Pro abonnement voor nodig. Er is ook een One Click App voor die onder retrofits staat. Had die in eerste instantie geprobeerd en hem dan op Xenon gezet, dat werkte alleen soms. Je kan als je geen Pro hebt de OCA proberen en dan de Non Active optie, maar ik weet niet of ze daarmee led bedoelen, zelf niet getest.
 

Bijlagen

  • IMG_4108.png
    IMG_4108.png
    66.8 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  1.0 TSI 116pk 
Zie foto vorige post, de Osram LEDriving Fog Light 6000K is de lamp en de Osram LEDriving Canbus Control Unit is de belasting weerstand.

Vanzelfsprekend krijg je dan geen Canbus errors omdat de weerstand ervoor zorgt dat de LED + weerstand dezelfde stroom laat lopen t.o.v. de gloeilamp.

Dit staat op mijn factuur uit 2018. Mocht het Osram artikel een andere benaming hebben gekregen dan zou ik even Marco Koers bellen op 085-0013267.

ArtikelArtikelnummer
Aantal
Subtotaal
Osram LEDriving Mistlampen SET, Fitting: H8 - H11 – H16
Kleur:
6000K (Wit / Lichtblauw)
LEDRIVINGFOGH8H11-H16
1​
€ 109,95​
CANBUS Control 50W LEDCBCTRL 103LEDCBCTRL103
1​
€ 29,95​
Subtotaal​
€ 139,90​
Verzending en afhandeling​
€ 0,00​
BTW​
€ 24,28​
Totaal
€ 139,90
Dank voor de info!

Wel heel wat kabels. Zijn deze wel goed te verstoppen?
 
Volkswagen  POLO AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Dank voor de info!

Wel heel wat kabels. Zijn deze wel goed te verstoppen?
U vraagt, wij draaien. Hier wat foto's hoe ik het destijds heb gedaan voordat ik alles met VCDS heb geprogrammeerd. Voorwielen maximaal insturen en je kunt er met wat gefriemel via het montageluikje goed bij.

De weerstand wordt uiteraard bloedheet als je de mist/breedstralers langere tijd aan zet en niet enkel gebruikt als "afbuig lichten" (er zal rond 30 W moeten worden gedissipeerd), heb ik een metalen steun gezocht. Ter oriëntatie, links het tankje v.d. ruitenwisservloeistof, onder één van de claxons. De weerstand kon mooi over de hele lengte op een metalen steun zijn warmte kwijt, heb er wel wat thermische pasta onder gesmeerd om een goed contact te waarborgen maar waarschijnlijk is dat niet nodig. Er is slechts één tiewrap te plaatsen dus voor de zekerheid heb ik met een stukje borgdraad het geheel extra vastgezet. Misschien een beetje overkill maar ik zeg maar zo, better safe than sorry. De laatste foto toont het verschil tussen de beide stralers.

Indien interesse, ik heb ook nog een fotoserie v.d. achterknipperlicht modificatie, helaas laat het forum geen filmpje toe die mooi het verschil laat zien tussen een knipperende gloeiende spijker en een led knipperlicht.
 

Bijlagen

  • 08.jpg
    08.jpg
    7.2 MB · Weergaven: 34
  • 09.jpg
    09.jpg
    5.3 MB · Weergaven: 26
  • 011.jpg
    011.jpg
    8.7 MB · Weergaven: 30
  • 05.jpg
    05.jpg
    9.8 MB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mimmohen en DeeOow
Iemand enig idee of de philips 9100 ingelezen moeten worden of is het plug en play is (canbus).
Zo ja is het mogelijk het dimlicht samen met dagrij verlichting te gebruiken?
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Maar gaat de bochtverlichting bij jou dan nu ook “gedimd” uit?
Ik heb geen flauw idee hoe dat in het begin met gloeiende spijkers was. Ook nooit in verdiept in VCDS want je kunt het allemaal zo instellen zoals je wilt. Heb wel het lux getal gewijzigd, vond dat het dimlicht veel te snel aan ging. Als je onder een 50 m wildwissel doorrijdt is het totaal overbodig om automatisch van dagrijverlichting naar dimlicht te schakelen, zeker omdat op de snelweg het verkeer achter je rijdt en de achterlichten branden sowieso altijd, dat heb ik zo ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
Nee. De bochtverlichting. Ik had het over de mistlampen.
Dat zijn dezelfde, alleen branden ze uiteraard niet tegelijk als bochtverlichting. De "LED strip" ernaast is design c.q. ruimte vulling. Daar zit de dagrijverlichting als je geen LED koplampen besteld want daar zit de dagrijverlichting onder de LED koplampen en dimt als je het dimlicht inschakeld. De middelste "koplampen" als je LED koplampen besteld is ook design c.q. ruimte vulling, ook daar zit geen armatuur in en brand dus nooit, ook niet met grootlicht.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!