kopers Vw Polo 6c 1.8 tsi.

@Donatello Goed dat je dus nog even gewacht hebt, hij is er Stick Out Tongue
Ja maar afgelopen weekend besloten toch niet weer voor een Polo te gaan. Begin juni gaat de GT naar JDengineering voor chippen en DSG aanpassen. Bedoeling is nog 2 jaar door te rijden (en te sparen) en dan voor een Golf GTI te gaan (of een R-line 1.8 TSI als die 1.8 ooit in de Golf komt).
 
  • Leuk
Waarderingen: expor
Vandaag een offerte laten maken voor een GTI handbak/Oxy white met een par opties. Onze Polo 2011 1.2 TSI/105pk als inruil. Pff je krijgt bijna niks meer voor de inruil....slechts 10k euries! En dan hebben we wel veel opties op onze highline.... Conclusie was dat er ruim 18k euries bij moest voor de GTI (we kregen 1750 karting en 1000,- inruil premie). Al met al was dat voor ons budget echt te veel! Voorlopig maar lekker sturen met de huidige Polo, wat geen straf is want hij rijdt nog steeds echt heerlijk!
 
Hoi,
Heb enkele vragen gesteld aan VW nl, maar krijg geen antwoord.

Kunnen leden die reeds een GTI 6C rijden, aangeven...
- Waar de dagrijverlichting precies zit als je standaard Halogeen versie hebt. In koplampunit of alleen in bumper net als 6R Highline?
- En als je de LED koplampen neemt, branden er dan geen lampen meer in de bumper?
- Heb even opgezocht wat een soundactuator is. Heeft deze GTI zowel de actuator tegen schutboard (ruitenwisser frame) of ook echt het speciale (bas-box resonantie) uitlaatsysteem?
- Is de Start/Stop functie ook langdurig uit te schakelen dmv het knopje op dashboard? Dus bij opnieuw starten motor nog steeds uit, of moet dit elke keer bij wegrijden ingedrukt worden?
- Lees dat bij GTI de dubbele laadbodem vervallen is. Vond ik wel handig bij 6R dat laadruimte niet veel lager lag dan rand kofferbak. Is dat bij GTI wel zo? of is standaard vloer (dekplaat reservewiel) hoger gelegd?

Reeds dank voor het delen :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Bedankt voor reactie.
Bij led had ik reeds zo'n vermoeden. Denk dat het dan wel led wordt, want vind de nieuwe Halogeen units (Highline en GTI) minder mooi dan ronde reflectoren in 6R Highline.
Oke, dan zal ik dus aan dealer moeten vragen of ze start/stop in boordcomp definitief uit kunnen zetten.
Heb gisteren net een duidelijk plaatje van kofferbak gezien, bovenkant ziet er zelfde uit als mijn polo. In brochure staat dat dubbele bodem functie vervallen is bij dit model? Indeling krikset is nu iets anders. Staat verder ook dat GTI geleverd wordt met 'volwaardig' stalen reservewiel. Wat ik op youtu be zag zijn alleen maar thuisbrengertjes in de kofferbak? Dat lijkt me niet correct. Of hebben ze de diepte van de stalen (wiel)opbergbak verkleind, zodat er geen ruimte meer is voor dubbele bodem functie en normaal wiel?
Grt, Martin
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Sound actuator is echt gewoon voor en niet in de uitlaat.
Onze GTI hier in de showroom heeft een thuiskomer
Dubbele bodem heb je inderdaad bij de GTI niet omdat de accu achterin zit
 
Seat  Ibiza FR  1.8 20VT 
De dealer komt zeer waarschijnlijk terug met het verhaal dat dit niet kan.

Je kan start/stop 'uitzetten' (lees onklaar maken) via vcds. Je past dan de voorwaarden waaraan moet worden voldaan aan zodat start/stop niet meer in werking kan treden. Je krijgt dan het start/stop symbooltje met de streep er doorheen op het moment dat deze voorheen in werking zou treden.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Onze GTI hier in de showroom heeft een thuiskomer

Is het echt een thuiskomer of is het (zoals bij mij) een volledig reservewiel, maar omdat ie niet mee slijt met de rest van de banden zit er toch een grote gele sticker met 80 op geplakt? De "thuiskomer" die er bij mij in zit is namelijk gewoon een Goodyear van 185/60/15...
 
Heb mijn bestellijstje nu al enkele malen iets gewijzigd.
Dacht eerst aan ander kleurtje nemen, voelt meer als een nieuwe. Maar wordt hoogstwaarsch toch weer wit, blackpearl toch niet mijn smaak en blauw niet donker genoeg.
Sport Select is een betaalbare optie.
Maar wat is eigenlijk de ervaring met elektronisch geregelde schokdempers. Hebben deze een goede levensduur bij regelmatig gebruik/onderhoudsvrij?
Neem aan dat bij uitschakelen motor, spanning van dit soort dempers afgaat en dan bij elke rit weer opnieuw moet inschakelen?

Heb nu vast sportonderstel (af fabriek, bodemvrijheid van maar 10,5cm) onder mijn neus van 6R. Theoretisch 15mm verlaging maar mijn wielkasten liggen mooi dicht bij het wiel.
Foto's die ik nu heb gezien van nieuwe GTI lijkt verlaging standaard iets minder groot. Maar meeste wagens zijn uitgevoerd met Sport Select, dus misschien verlaging niet ingeschakeld. Voordeel van Sport Select is wel dat je af en toe iets zuiniger kunt rijden, lijkt mij? Want handgeschakeld staat aandrijving standaard max sportief ingesteld (gas response enz), toch?
Vraag dit allemaal, omdat dealers in omgeving geen polo GTI in showroom hebben alleen maar zeer veel Golf GTE.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Gister in een witte GTI handbak gereden (Maas Autogroep te Alphen a/d Rijn). Wat rijdt ie toch lekker....! Aangezien ik een handbak wil ook nog ff naar de afgeprijsde GTI bij De Waal Autogroep in Tiel gaan kijken. De prijs blijkt al incl. de inruilpremie te zijn!!
En wat krijg ik weinig terug voor mijn huidige Polo 6R met slechts 62k km.... Wordt maar ff doorsparen alhoewel ik bij beide dealer te horen kreeg dat vanwege BPM en uitstoot de polo volgend jaar ruim €800,- duurder wordt! Wordt dus nog langer sparen, aangezien ook nog eens de inruilpremie vervalt per 01-jan-16 ( a €1.000,-) :cry:
 
@eddyfr: kan je niet met vcds of vagcom iets aanpassen. Bij onze O3 vRS hebben ze het volume teruggeschroeft. Dit werkt met een %-percentage. Origineel staat deze in "sport" stand op 100%, maar bij mij nu op 40%. Dit vanwege meetrillen in dashboard of onder motorkap/waterbak wat ze niet konden wegkrijgen!
Nu is het net leuk op de achtergrond en niet storend (er trilt niks mee). Maar het kan zijn dat het op de Polo net iets anders zit....
Ik hoorde bij de Polo GTI 1.8 met sport select aan weinig verschil in het geluid. Staat dan wellicht standaard aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: eddyfr
@eddyfr: kan je niet met vcds of vagcom iets aanpassen. Bij onze O3 vRS hebben ze het volume teruggeschroeft. Dit werkt met een %-percentage. Origineel staat deze in "sport" stand op 100%, maar bij mij nu op 40%. Dit vanwege meetrillen in dashboard of onder motorkap/waterbak wat ze niet konden wegkrijgen!
Nu is het net leuk op de achtergrond en niet storend (er trilt niks mee). Maar het kan zijn dat het op de Polo net iets anders zit....
Ik hoorde bij de Polo GTI 1.8 met sport select aan weinig verschil in het geluid. Staat dan wellicht standaard aan?

Thx voor de tip, zal er is achter vragen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!