[KLACHT] bonk bij aanslaan motor koude start

ik wil niet zeggen dat, maar de kans is aanwezig dat er dus wel een 2M in zit. Dan kan dit 1 van de eerste verschijnselen zijn van een defect.
Er is alleen geen peil op te trekken wanneer een 2M kapot gaat, de 1 begeeft t net over een ton, de ander begeeft t pas bij 250k. Ligt puur aan de rijstijl van de (vorige) eigenaar.

Laat je weten wat de dealer verteld?
Yooo

Ben net langs de dealer gereden. Uit het systeem van hun blijkt dat mijn vliegwiel nooit vervangen is geweest. (Bij de dealer). Ze konden mij alleen niet vertellen of mijn auto af-fabriek is geleverd met vast of 2m vliegwiel. Weet jij misschien of de 1.4tdi allemaal met 2m vliegwiel zijn geleverd? Lijkt me sterk toch, aangezien ze eind 2015 al begonnen met onder garantie die vliegwielen om te bouwen naar enkelmassa voor mensen met klachten. Dan gaan ze niet tot 2017 die 2m vliegwielen monteren op nieuwe auto's lijkt mij. Mijn auto is van april 2016.

In principe ben ik nu niet veel wijzer. :)
 
Polo  6c  Verkocht 
Als je de auto op de brug zet en de motor aanzet, je eronder gaat staan en getik hoort, het herkenbare geluid bij het vliegwiel weet je het zeker
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Woensdag een afspraak staan voor diagnose en testen van mijn verstuivers. Deze zijn verdachte. Mijn klachten lijken erg op lekkende verstuivers volgens Carrec technocenter. Kosten incl btw, arbeid, gereviseerde verstuivers, diagnose en testen verstuivers: €1924,- :)
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Wow
Waarderingen: Catunambu en Pigeon
Woensdag een afspraak staan voor diagnose en testen van mijn verstuivers. Deze zijn verdachte. Mijn klachten lijken erg op lekkende verstuivers volgens Carrec technocenter. Kosten incl btw, arbeid, gereviseerde verstuivers, diagnose en testen verstuivers: €1924,- :)
Gaat Joep het zelf doen?
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Ik snap wel dat je niet wilt bezuinigen op je auto, maar 2k voor 3 injectoren.. autch...

ik mag hopen voor @BlackDiesel dat ze voor dat bedrag ALLE injectoren vervangen. Terwijl het vaak met 1 injector is opgelost.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik google even snel op je model + 'verstuivers' en kom dan al snel tot de conclusie dat ze per stuk, nieuw, 150 euro kosten (give or take) x 3 = 450 euro. Gewoon pure interesse, maar hoe komen ze dan op bijna 2000 euro uit (edit: en dan zijn ze niet nieuw maar gereviseerd)?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!