Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene
Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 3781
  • Startdatum
Mijn eerste eigen auto! Gekocht in augustus 2014 met 201.xxx op de teller. Huidige kmstand: 228.000 (26-09-2015)
Merk
Volkswagen
Model
Polo 9N
Uitvoering
Athene
Kleur
Black Magic Pearl (LC9Z)
Bouwjaar
2004
Haha, ja! Voordat ik op de 500k zit hoop ik toch wel een andere te hebben! Een 9N3 1.9 TDI lijkt mij wel gaaf als volgende auto. Maar dan moet ik nog even doorsparen!

Maar er is nu wel een ander probleem. Mijn luchtfilter zat niet goed vast, deze heb ik vast laten zetten bij de garage. Als ik nu 2250 - 2750 toeren draai, resoneert en trilt de auto heel laag. Nu zegt de garage dat het aan de luchtfilterbak ligt. Een nieuwe + montage kost 150 ex btw, dus daar heb ik niet zó'n zin in na 500 euro kosten in de aflopen maand. Iemand een idee en/of oplossing?
 
Geen idee, moet ik nog naar kijken.
Heb al wel een doek tussen het luchtfilter en het chassis gedaan, maar dat hielp niks.
Vanmiddag maar ff onder de auto liggen denk ik ;)
 
283edd78564d4f301bb336f11f9d280f.jpg

Mmm beetje jammer dit. Auto staat nu bij de garage. Hopelijk een propje, banden zitten er pas 3mnd onder!
 
Zo, en toen werkten de ruitenwissers niet meer, en dat is niet zo handig als te regent. Ze gingen nog heel langzaam over het raam, bleek dat het mechaniek vast zit. En teringkriebels, dat is best een dure reparatie. €280 euro aub! Meteen wel gratis vervangend vervoer en gratis banden balanceren. Nu isie helemaal klaar voor een vakantie naar Noorwegen!
 
Korte update na 2500 Scandinavische kilometers: niks aan de hand! Polo rijdt heerlijk, ook vol bepakt en met 3 man erin nog steeds 4,6 op de BC. En wat is cc toch een heerlijke toevoeging! Morgennacht naar Monaco, met de auto van een vriend. De Polo kan even bijkomen dus!
 
Na een heerlijke vakantie in Noorwegen weer een wat uitgebreidere update van de Polo. In 10 dagen ongeveer 2500 kilometer gereden. Dat ging helemaal probleemloos! Toen ik weer thuis was moest er wel een kwart liter olie in, maar dat vind ik niet gek. Hij heeft in Duitsland stevig op z'n donder gehad! Het gedeelte in Duitsland heb ik constant 130- 140 km/h op de teller gereden met 1x een topspeedrun. ( Kon het niet laten) Alleen bij Hamburg wat file gehad en voor de rest heerlijk cruisen. Gemiddeld verbruik volgens de bc: 4,6 liter op 100 km! Daar was ik niet ontevreden mee!

Toen ik in Noorwegen aankwam was dit opgelopen tot 5.0, hoofdzakelijk door het file rijden in Zweden en 130 km/h op de cruise in heuvelachtig gebied. Daar merk je dat je een 1.9 hebt met 64 pk (of wat er nog van over is). Zeker met 3 man en bepakking heuvel-op heeft hij het moeilijk om z'n snelheid vast te houden, en soms loopt hij wat terug. Dan moet je terug naar de 4de versnelling om toch op snelheid te blijven. Ik vind dat helemaal niet erg, het is iets om rekening mee te houden. Het totale verbruik in de vakantie was 4.7 liter op 100 km, dus 1 op 21.3.

Verder ben ik ontzettend blij met de cruise control, wat een heerlijke toevoeging is dat! Nu weer aan het werk, dus de kilometers gaan weer prima! In het eerste jaar dat ik hem heb, heb ik 25.000 km gereden en dat is precies wat ik dacht. De volgende update komt waarschijnlijk bij de volgende onderhoudsbeurt, bij 245.000. Dan zijn ook de distributie en de koppeling aan de beurt, (slik) dus dan kan ik nu alvast beginnen met sparen!
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV
Even naar Hamburg op en neer voor het werk. Geen problemen met de Polo, nieuwe mijlpaal gehaald!
Als je stevig door rijdt wordt hij wel onzuiniger, vrijdagmiddag terug was 1 op 17.5. Maar het rijdt heerlijk met 145 km/h op de cruise.
Nu op naar de winterwissel!
 

Bijlagen

  • 20151030_132351.jpg
    20151030_132351.jpg
    984.8 KB · Weergaven: 6
Zo, na een tijd afwezig door wat andere prioriteiten (familie in ziekenhuis, druk op het werk) nu weer een update! De Polo is still going strong!
Afgelopen week voor een onderhoudsbeurtje geweest, toen bleek dat de distributie vervangen moest worden :(.
Een hele hoge rekening en 10 min huilend internetbankieren later is de Polo er weer helemaal klaar voor! Gemiddeld verbruik is iets gestegen, en gisteren weer de Polo eens verwend met een uitgebreide wasbeurt van de binnen en buitenkant! Op naar de 240.000!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
*stoft forum af*
Zo, dat is al even geleden! Ik heb een poosje niet zo actief geweest door een heleboel andere zaken en nu ik weer terug meteen ff een update. Polo staat nu op 275.xxx en dat zal voor mij ook wel zo blijven. Sinds 4 weken heb ik nu een auto van de zaak, een Volvo V40 waar ik nu mijn kilometers in maak. Dat betekend dat de Polo op zoek moet naar een ander huis, want 2 auto's is voor 1 persoon een beetje veel van het goede.
Ik zal ook een topic starten in het Te Koop topic, dus als iemand wat weet dan hoor ik het graag!
Link naar topic: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/te-koop-polo-1-9-sdi-2004-275-000-km.12110/
En nog even een foto van de Volvo :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2017-11-03 at 16.36.29.jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-03 at 16.36.29.jpeg
    210 KB · Weergaven: 17
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!