Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene
Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 3781
  • Startdatum
Mijn eerste eigen auto! Gekocht in augustus 2014 met 201.xxx op de teller. Huidige kmstand: 228.000 (26-09-2015)
Merk
Volkswagen
Model
Polo 9N
Uitvoering
Athene
Kleur
Black Magic Pearl (LC9Z)
Bouwjaar
2004
Kleine update: hij gaat nog steeds lekker! Fijne wagen om kilometers mee te maken, verbruik zit na 2200 km op 1 op 22.1
Gister 1 dimlicht en 1 stadslicht kapot, dimlicht door kennis laten vervangen. Dat bleek nogal handig, want het is heel onhandig opgezet! Hij is werkplaatschef bij VW geweest, dus dat was makkelijk!
Stadsverlichting bleek niet origineel, maar even nieuwe bestellen bij xenonlamp.nl!
Iemand tips op het gebied van verbeteren van het geluid?

Als je heeeel rustig rijdt zeg de bc dit:
20140905_231639.jpg
 
Zo mensen, na een lange periode van afwezigheid even weer een update! Met de Polo gaat alles prima, hij staat intussen over de 217.000 en draait probleemloos zijn kilometers! Mijn stage is nu voorbij, maar waarschijnlijk blijft de Polo nog even voor een nieuwe baan. Dan gaat er ook een cruisecontrol in, dus dat zal wel relaxed zijn!
Ook ben ik op zoek naar zomerbanden in de maat 165/70R14. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk? Ik hoor goede dingen over de Pirelli Cinturato P1 Verde.
 
Ja ik had het gezien! Ga volgende week een 216.000 km beurt laten doen en de zomerbanden erom leggen. Ik heb die Pirelli's besteld.
En ik ga toch maar cruise erin bouwen, ga werk doen waarvoor ik veel naar t buitenland moet, dus dan is CC wel prettig!
 
Zo, longlife beurt gedaan. Niks aan de hand, alleen een interieurfilter moest vervangen worden. Meteen ook de zomerset er onder laten leggen met 4 nieuwe Pirelli's Cinturato P1 Verde in 185/60R14. Auto is ook weer netjes gewassen en gezogen door de dealer! De Polo is lekker zuinig en stil weer t.o.v. van de winterbanden. Eens kijken wanneer ik de afspraak kan laten maken voor het inbouwen van de cruisecontrol. Volgende beurt over 50.000 km! (lange leve de longlife interval!)
 
1110cb0b5a4135a02d452e98e3085e3f.jpg


Zo, weer een mijlpaal erbij!
Klopt Starsky, alleen voor de SDI is dat anders dacht ik! Toch nog een voordeeltje ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: starsky en Ruud9N
Een daar isie dan: de cruise control. Ingebouwd door de helden van Marja. En wat is dat fijn, had ik veel eerder moeten doen. De heren hadden meteen wat gefixt, omdat er draadjes waren afgeknipt. Hij rijdt nu nog fijner, nu nog een apk en beurtje en wat kleine dingetjes en dan zijn we klaar voor de vakantie!
Foto's volgen morgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat snap ik! Top uitvinding!
Zoals beloofd de foto's:
4f46302e0e45a09dd41b105f96b55f38.jpg

Eerst maar de draadjes bij de ECU repareren.
caaf5052b923818e2674a46d975d616c.jpg

Dan kan het stuur en de rest er af.
21b3b9d155ea5c3d5ad3431d06d169cc.jpg

En toen zat de cruise control erin!

Helden bij Marja, bedankt!
Gisteren terug op de snelweg de cc op 100 km/h, boordcomputer gaf 3,6 als huidige verbruik! [emoji1]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!