Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene
Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

Klaas' VW Polo 1.9 SDI Athene

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 3781
  • Startdatum
Mijn eerste eigen auto! Gekocht in augustus 2014 met 201.xxx op de teller. Huidige kmstand: 228.000 (26-09-2015)
Merk
Volkswagen
Model
Polo 9N
Uitvoering
Athene
Kleur
Black Magic Pearl (LC9Z)
Bouwjaar
2004
Toekomst plannen weet ik nog niet. Er komt na de winter in ieder geval lichtmetaal op, ik wil cruise control laten inbouwen (Iemand nog een goed adres?) en ik ga een middenarmsteun er in zetten. Dat is wel fijn met bijna 3000 km per maand. Daarnaast wil ik de radio uit 1254 vervangen voor 1tje met usb en BT. Voor de rest eigenlijk zo veel mogelijk origineel. Als je nog handige/comfortverhogende mods weet: reageren mag altijd! ;) VAGCOM weet ik niet wat voor deze auto mogelijk is?
Met mijn budget waren er niet zoveel mooie 1.9 TDI's, die ook weer wat zwaarder en duurder zijn. Daarnaast staat de SDI als betrouwbaarder bekend dan een 1.4 TDI, tenminste vertelde een VW monteur mij, en was deze gewoon erg netjes en goed geprijsd voor zijn leeftijd en kmstand (201.xxx km). Zodoende eigenlijk het verhaal van aanschaf.
 
Oke, ik had ook al gemaild met Vagtechniek voor cc inbouw. Iemand daar ervaring mee?

Reactie van Vagtechniek:

De originele cruise-control incl montage, inleren en btw kost 225,- euro. Deze inbouw verschilt qua inbouw en werking niet van een af-fabriek cruise-control.

Voorwaarde is dat de centrale boordnetmodule in de auto voorbereid is, dit kunnen wij alleen hier in de werkplaats controleren. Is deze niet geschikt dan dient deze module vervangen te worden, extra kosten ca 385,- euro. De meeste modules zijn geschikt. Wil je dit eerst getest hebben dan bel gerust.

Met vriendelijke groeten,

Is er geen andere manier om te kijken of deze geschikt is? Want als dat niet zo is, dan kost die CC mij meer dan €600 en das 'n beetje veul. Bij Marja op de site staat elke SDI geschikt is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, ik ben lang niet handig genoeg om dat zelf te doen, dus ik heb Marja gemaild voor een afspraak. Want voor 175,- is dat gewoon prima!

@Peej, dat geldt voor benzine motoren. Op de site van Marja staat dat elke SDI geschikt is.

Ik kan bij VAGtechniek kosteloos laten kijken of mijn auto geschikt is, maar das een uur rijden voor mij :(.
 
Daar is hij dan eindelijk! Gister opgehaald, vanmiddag na het werk meteen even wat foto's gemaakt! Middenarmsteun zit er inmiddels in, de radio wordt zaterdag gemonteerd!
Op de rit naar huis gewoon normaal gereden en 1 op 25 gescoord met de airco aan! Dat belooft nog wat!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!