Voorstellen Jordyyy - Nieuwe polo gti 2.0

Ik ben jordy en ben 19 jaar en ben recent eigenaar geworden van deze polo 2.0 gti, nu jullie de auto zo zien zijn er nog dingen die veranderd kunnen worden? Of hebben jullie nog eventueel tips? Ik hoor ze graag. Groet jordy
 

Bijlagen

  • 37337C5F-D507-4158-9AF0-A46CB2088337.jpeg
    37337C5F-D507-4158-9AF0-A46CB2088337.jpeg
    192 KB · Weergaven: 49
  • D178DCCE-3C93-4176-8E34-81D67E1C4789.jpeg
    D178DCCE-3C93-4176-8E34-81D67E1C4789.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 56
  • 78FE290E-65C2-4DD3-AEDA-47605405D22C.jpeg
    78FE290E-65C2-4DD3-AEDA-47605405D22C.jpeg
    567.7 KB · Weergaven: 53
  • 4ECAA1A3-FD13-45B8-AA77-503E832EEC89.jpeg
    4ECAA1A3-FD13-45B8-AA77-503E832EEC89.jpeg
    416.3 KB · Weergaven: 46
  • F4006E05-953F-4760-BFC8-1AFC6F33E1DB.jpeg
    F4006E05-953F-4760-BFC8-1AFC6F33E1DB.jpeg
    198.8 KB · Weergaven: 52
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Ik ben jordy en ben 19 jaar en ben recent eigenaar geworden van deze polo 2.0 gti, nu jullie de auto zo zien zijn er nog dingen die veranderd kunnen worden? Of hebben jullie nog eventueel tips? Ik hoor ze graag. Groet jordy
Gefeliciteerd met aanschaf van deze auto! Veel auto voor jouw leeftijd, dus wees voorzichtig. (het CJIB zal er vast plezier van hebben :rolleyes:)

Ik kan het zo niet zien wat je nu hebt, maar de beste upgrade om te maken is om goede banden te monteren. Daarnaast is het altijd fijn om de simpele 'stage 1' tune te laten doen. Weinig geld voor veel plezier erbij.

Verder zou ik aanraden om alle vloeistoffen en filters te (laten) vervangen. Saaie 'upgrade' maar o-zo-belangrijk.

Aanvulling:
Ik zie dat je hem aan de straat parkeert, zet er een goed alarmsysteem of startonderbreking in. Verder is het verstandig om er een camera vanuit huis op te richten.
Mensen willen nog wel eens embleempjes of dergelijke stelen @iichel koopt dat spul maar wat graag op Stick Out Tongue.
 
  • Haha
Waarderingen: Shibybob en Sal
Gefeliciteerd met aanschaf van deze auto! Veel auto voor jouw leeftijd, dus wees voorzichtig. (het CJIB zal er vast plezier van hebben :rolleyes:)

Ik kan het zo niet zien wat je nu hebt, maar de beste upgrade om te maken is om goede banden te monteren. Daarnaast is het altijd fijn om de simpele 'stage 1' tune te laten doen. Weinig geld voor veel plezier erbij.

Verder zou ik aanraden om alle vloeistoffen en filters te (laten) vervangen. Saaie 'upgrade' maar o-zo-belangrijk.

Aanvulling:
Ik zie dat je hem aan de straat parkeert, zet er een goed alarmsysteem of startonderbreking in. Verder is het verstandig om er een camera vanuit huis op te richten.
Mensen willen nog wel eens embleempjes of dergelijke stelen @iichel koopt dat spul maar wat graag op Stick Out Tongue.
Bedankt voor je reactie, de auto geeft aan over 300 dagen onderhoud nodig te hebben dan ga ik hem direct langs brengen en het laten vervangen.

Is dit voor stage 1 een goed bedrijf?
En ga je er veel verschil in merken? (Toch weer €500 heb een foto bijgevoegd voor de resultaten)

Ik was inderdaad van plan een camera systeem te monteren nog even uitvogelen welke goed is…..
 

Bijlagen

  • 4C1BCCC2-F0CA-490F-AE8B-360F35D1914F.png
    4C1BCCC2-F0CA-490F-AE8B-360F35D1914F.png
    509.6 KB · Weergaven: 17
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Bedankt voor je reactie, de auto geeft aan over 300 dagen onderhoud nodig te hebben dan ga ik hem direct langs brengen en het laten vervangen.

Is dit voor stage 1 een goed bedrijf?
En ga je er veel verschil in merken? (Toch weer €500 heb een foto bijgevoegd voor de resultaten)

Ik was inderdaad van plan een camera systeem te monteren nog even uitvogelen welke goed is…..
Ik heb mijn Golf bij ATM chiptuning laten doen, snel en goed. Certificaatje erbij en gaan.
Maar eigenlijk is stage 1 zo 'standaard', dat alle betere tuning partijen dat wel kunnen regelen voor je.

Het verschil van 200 naar 250pk ga je zeker wel merken. Dat is 25% meer vermogen zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Kijk vooral even rond op het forum over een aw gti stage 1, je bent niet de eerste.

Wat betreft de onderhoudsmelding, dat is gericht op regulier onderhoud. Ik adviseer je echt om bij de aanschaf van een voor jou nieuwe auto de basisvloeistoffen en filters te vervangen. Tenminste olie en het oliefilter. Dat is zo kritiek voor je motor, helemaal als je gaat tunen.

VW adviseert om je olie iedere 15-25dkm te vervangen, dat is simpelweg teveel. Iedereen die om zijn of haar auto geeft kan je dat vertellen. (ik hou zelf 6-8dkm aan)
Het is misschien even 'zonde geld' maar echt, echt verstandig. Overigens zeggen de lokale VW en vakgarage monteurs dat 8dkm op een 2.0 al wel aan de hogere kant is, en je het beter iets eerder dan later kan doen.

Ik weet niet of je een beetje technisch geïnteresseerd bent in auto's, zo te zien wel.
Maar probeer het vooral zelf een keer, genoeg tutorials op YouTube die je het stap voor stap uitleggen.
Flesje Castrol 5w30 (4 of 5 liter) kost 50 euro, Bosch oliefilter kost geen 5 euro en dan heb je je olie al ververst.
Het verwisselen kost 1-1.5 uur als het nieuw voor je is. Ondertussen doe ik het in 30 min, mét auto op- en van de as-steunen halen.

Onderhoud is behoud
 
@JelleR :
1673208401931.png

Stelt gelukkig niets voor olie verwisselen van Polo AW GTI :rolleyes: Je vergeet er bij te vermelden, dat ze de krik uit de kofferbak moeten gebruiken, een klein opvangbakje nodig hebben voor de olie, en daarna de afgewerkte olie door de gootsteen moeten spoelen.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Haha
Waarderingen: Giltix en JelleR
Ik heb mijn Golf bij ATM chiptuning laten doen, snel en goed. Certificaatje erbij en gaan.
Maar eigenlijk is stage 1 zo 'standaard', dat alle betere tuning partijen dat wel kunnen regelen voor je.

Het verschil van 200 naar 250pk ga je zeker wel merken. Dat is 25% meer vermogen zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Kijk vooral even rond op het forum over een aw gti stage 1, je bent niet de eerste.

Wat betreft de onderhoudsmelding, dat is gericht op regulier onderhoud. Ik adviseer je echt om bij de aanschaf van een voor jou nieuwe auto de basisvloeistoffen en filters te vervangen. Tenminste olie en het oliefilter. Dat is zo kritiek voor je motor, helemaal als je gaat tunen.

VW adviseert om je olie iedere 15-25dkm te vervangen, dat is simpelweg teveel. Iedereen die om zijn of haar auto geeft kan je dat vertellen. (ik hou zelf 6-8dkm aan)
Het is misschien even 'zonde geld' maar echt, echt verstandig. Overigens zeggen de lokale VW en vakgarage monteurs dat 8dkm op een 2.0 al wel aan de hogere kant is, en je het beter iets eerder dan later kan doen.

Ik weet niet of je een beetje technisch geïnteresseerd bent in auto's, zo te zien wel.
Maar probeer het vooral zelf een keer, genoeg tutorials op YouTube die je het stap voor stap uitleggen.
Flesje Castrol 5w30 (4 of 5 liter) kost 50 euro, Bosch oliefilter kost geen 5 euro en dan heb je je olie al ververst.
Het verwisselen kost 1-1.5 uur als het nieuw voor je is. Ondertussen doe ik het in 30 min, mét auto op- en van de as-steunen halen.

Onderhoud is behoud
Erg bedankt voor je waardevolle bericht, is het die 500 euro dan wel waard voor stage 1? Aangezien ik het ook voor 200/300 bij andere bedrijven kan doen.

Momenteel ben ik opzoek naar een goede garage denk dat ik gewoon naar Volkswagen zelf ga en daar idd de benodigde dingen alvast ga vervangen/verversen. En dat dan blijf doen om de zoveel km.

En ik krijg er rond de 60 koppel bij ga je daar ook veel verschil in merken? Heb er namelijk geen verstand van.
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
@Jordyyy Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over je Polo GTI, mijn advies is om eerst een tijdje (paar maanden) gewoon lekker te gaan rijden, zoals je auto nu is. Dan leer je je auto kennen, kan je aan het vermogen wennen, en daarna eventueel te gaan chippen. In de tussentijd kan je er over nadenken wat en waar je iets aan je auto gaat laten doen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@JelleR :
1673208401931.png

Stelt gelukkig niets voor olie verwisselen van Polo AW GTI :rolleyes: Je vergeet er bij te vermelden, dat ze de krik uit de kofferbak moeten gebruiken, een klein opvangbakje nodig hebben voor de olie, en daarna de afgewerkte olie door de gootsteen moeten spoelen.
Ik spoel het vaak de put in, wordt toch wel weer gezuiverd + dat ik alle ziektes daar onder de grond ermee dood! Win win!

Nee maar wat kost dat nou? Een opvangbak 10 euro, krik van de Aldi (zo'n rode) 40 euro? En een set as-steunen 20 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Voor een snelle oliewissel kun je natuurlijk ook de olie er via de peilstok uit pompen. Bij boten doen ze niet anders omdat je vaak niet fatsoenlijk onder het motorblok kan komen. Vaak genoeg gedaan tussen de grote beurten door om toch even verse olie erin te hebben.

En wat verder te doen, misschien een mooi setje spoorverbreders om de wielen iets verder naar buiten te zetten.
 
VW adviseert om je olie iedere 15-25dkm te vervangen, dat is simpelweg teveel. Iedereen die om zijn of haar auto geeft kan je dat vertellen. (ik hou zelf 6-8dkm aan)
Het is misschien even 'zonde geld' maar echt, echt verstandig. Overigens zeggen de lokale VW en vakgarage monteurs dat 8dkm op een 2.0 al wel aan de hogere kant is, en je het beter iets eerder dan later kan doen.
Nou nou maak hem niet zo bang dat onderhoud om de 8000 al aan de hoge kant is, 15.000 lijkt me prima en buiten dat ik rij mijn AW GTI dan wel zakelijk er staat inmiddels bijna 200.000km op en iedere 30.000 zn beurtje gehad, verbruikt geen druppel, rij nog steeds met de eerste turbo en weet ik veel wat.
tuurlijk is onderhoud behoud en is 30.000 best een hoop van beurt naar beurt, al word het door VW zelf zo ingeregeld. maar 8000km aan de hoge kant voor onderhoud, dat denk ik toch niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Welkom.
Mooie auto, leuke opties.

Ik zou wel eerst lekker een tijdje gaan rijden om te kunnen wennen aan het aantal pk's dat je hebt aan/onder je rechtervoet.
Je zal niet de eerste zijn die overmoedig is en zijn of haar auto de prak in rijdt.

Uiteraard veel veilige km's gewenst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Nou nou maak hem niet zo bang dat onderhoud om de 8000 al aan de hoge kant is, 15.000 lijkt me prima en buiten dat ik rij mijn AW GTI dan wel zakelijk er staat inmiddels bijna 200.000km op en iedere 30.000 zn beurtje gehad, verbruikt geen druppel, rij nog steeds met de eerste turbo en weet ik veel wat.
tuurlijk is onderhoud behoud en is 30.000 best een hoop van beurt naar beurt, al word het door VW zelf zo ingeregeld. maar 8000km aan de hoge kant voor onderhoud, dat denk ik toch niet
Kijk vooral even naar deze video: https://youtu.be/Cc94Zfw1pFo?t=750
Overigens zei ik 8000 km voor een oliebeurt, onderhoud is goed ieder jaar, of 20dkm.

Dus ik blijf bij wat ik zei, goed onderhoud en niet besparen op dat soort kosten ;).
 
Kijk vooral even naar deze video: https://youtu.be/Cc94Zfw1pFo?t=750
Overigens zei ik 8000 km voor een oliebeurt, onderhoud is goed ieder jaar, of 20dkm.

Dus ik blijf bij wat ik zei, goed onderhoud en niet besparen op dat soort kosten ;).
ja dat het om olie ging begreep ik, had ik misschien niet helemaal goed verwoord.
ben het niet met je oneens dat goed onderhoud echt wel belangrijk is ja, maar die AW GTI hoeft echt niet onder de 8000 al nieuwe olie hoor, wat ik zeg die van mij verbruikt geen druppel rij nog met de eerste turbo etc etc, ik rij niet als een oma... dus als het mn eigen was zou ik zeggen 30.000 is teveel en zou ik naar 15.000 gaan nu heb ik daar niets over te zeggen.

en als je serieus vermogen gaat draaien ja dan zeker geen 30.000

haha zou wel lachen zijn, 8000km sta ik er iedere 6 a 7 weken weer voor olie.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: Davyk
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!