John's 9N3 GTI

Tijd voor een update.

Gisteren een dealer bezoekje gedaan.
De GTI is gechipt d.m.v. OCT Tuning.
Tevens gelijk een k&n inlegfilter gemonteerd en een Forge closed dumpvalve.

Foto36P6GPKK-1.jpg


FotoHTZL8JGA-1.jpg


FotoKHGJFUFA-1.jpg


Het resultaat zou nu 185pk en 285nm moeten zijn.
Mijn gevoel zegt dat ie dat ook wel heeft maar we gaan nog wel een keer een testbank op.
Het is een totaal andere auto geworden. Zo zouden ze hem af fabriek moeten leveren.
Wat een vermogen. :shock:
Ben blij dat er cruisecontrol op zit want je rijd nu wel heeeel makkelijk te snel.
 
Johan zei:
ben benieuwd naar een filmpje met je geluid :)
en lijkt mij erg lekker, ik moet het met ruim 100pk minder doen Big Grin

De dumpvalve hoor je niet. Deze is namelijk dicht.
De lucht die normaal afgeblazen word met zo'n ding word nu terug het inlaattraject ingestuurd waardoor er tijdens het overschakelen geen turbolag meer is.
Het enige wat ik nu duidelijker hoor is de turbo zelf.
 
Fludizz zei:
Levert het niet problemen op dat je dumpvalve dicht zit? Lijkt mij dat er makkelijk teveel druk in het systeem kan blijven zitten als die dicht is...

Nee dit levert geen problemen op.

Er zijn voor zover ik heb kunnen achterhalen 3 soorten dumpvalves.
> Diverter valve. Deze is gesloten en blaast de overdruk terug je inlaat in.
Deze kun je ook afstellen dmv een lichtere of sterkere veer erin te monteren.
Net erna hoeveel turbodruk je hebt. Hoe meer druk hoe sterker de veer moet zijn.

> Splitter valve. Deze blaast iets van 25% lucht af en rest gaat terug naar de inlaat.
Dit kun je trouwens ook afstellen. Ook kun je hem helemaal dicht maken een er een volledige diverter valve van maken.

> BOV valve. Deze blaast gewoon alle lucht af.
Dit kan nog weleens problemen veroorzaken. Je ecu kan er van in de war raken en denken dat er iets mis is zodra je je gas loslaat.


Persoonlijk vind ik dat tsssss geluid wel leuk maar nu ik dit niet heb en de auto er gewoon als een raket van doorgaat mis ik het niet echt.
 
ReneeKlo zei:
Wat is de prijs van al dit moois bij de dealer?
Waarom heb je een inlegfilter genomen en niet een 57i kit?

Chippen+Forge diverter dumpvalve monteren €550 euro.
Die dumpvalve is via bijvoorbeeld ebay goedkoper te krijgen.

Waarom een inlegfilter ipv 57i kit?
Daar kun je een oneindige discussie over voeren.
Maar persoonlijk vind ik zo'n 57i kit niks.
> Het zuigt warme lucht aan.
> Je luchtmassameter vind het op een gegeven moment ook niet fijn.
> Je motor KAN er beroerd van gaan lopen. (geldt niet voor alle motoren)
> En dat gebrul vind ik niet wat.
> Geeft zo'n afgetrapte motor look.

En ik vind het veel leuker als de auto niet bleeeeeerrrrt maar een mooi niet te overdreven zwaar geluid maakt en dat mensen niet verwachten dat de auto zo snel is.
Anders krijg je zo'n reputatie van ow heb je die herrieschopper weer.
 
ReneeKlo zei:
Zat het inlegfilter er ook bij voor 550 euro?
Laden ze gewoon andere software of specifiek voor jouw auto?

Dat luchtfilter zat niet bij die prijs inbegrepen.
Die had ik een tijdje terug al gekocht alleen nu pas terug erin gezet.
Met originele setup vond ik hem met het originele filter lekkerder rijden.

Ze lezen je originele software uit en dan word de oct software erin gezet.
Deze software is specifiek voor deze motorcode.
Dus niet zomaar van een ander merk/type auto nee echt voor dit type geschreven.
 
Het is hier even stil geweest maar om jullie wat nieuwsgierig te maken...ik heb een paar kleine updates.
2 details dingetjes....en.....andere velgen.
De bbs lemans replica's gaan er onder vandaan en er komt een ander setje 17" voor terug.
Klein tipje van de sluier....iets met een rvs gepolijste rand en het hart heeft ook een kleurtje.

Foto's?........binnenkort beste mensen haha.;)
 
Maik zei:
Ben benieuwd ;) waren de lemans toch niet helemaal naar wens of iets mooiers kunnen vinden. Vond de combi met lemans al behoorlijk goed!

Combi is idd best goed......als de auto voor de deur staat.;)
Naar mate vorig jaar het meeting seizoen vorderde vond ik mijn auto op een meeting (ik bedoel de wielen) er niet echt uit springen.

Heb heel lang zitten zoeken naar iets anders en dat was best moeilijk om iets te vinden wat niet alleen mooi is maar vooral ook betaalbaar.
Een mooie gebruikte set bbs rs301 koop je niet voor minder dan 2000 euro en een gebruikte set RH-ZW1 in de juiste maten ben ik ook niet tegen gekomen.
En een nieuwe set met adapaters erbij zonder banden kom je ook aan 2000 euro.
Dan word ik helemaal gek als er een beschadiging op komt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!