John's 9N3 GTI

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben John en ik heb sinds 1 week een Polo 9N3 GTI 1.8 20v Turbo 150pk.
Hij is reflex zilver metallic, bouwjaar Juni 2008 en iets meer dan 7000km op de teller.
De auto is heel luxe uitgevoerd.
Climate control, cruise control, elektrisch schuif/kantel dak, elekstrische verstelbaar verwarmde buitenspiegels, stoelverwarming, traction control, esp, abs, bandenspanningcontrole, parkeersensoren, zelf dimmende binnenspiegel, regensensor.....etc. etc.

Dit was tijdens de proefrit:
FotoNGIZ4ABY-1.jpg


FotoPZTMJUHG-1.jpg


FotoSA68LVAN-1.jpg


En zo ging ik hem ophalen bij de dealer:
FotoWHHRRLCA-1.jpg


FotoMJALCWLJ-1.jpg


FotoGPEODYJF-1.jpg


FotoAE8C8OIF-1.jpg


Ik heb er wel een paar plannen mee.
Hij staat veel te hoog dus er zal een schroefset onder komen.
De dubbel din radio/navigatie van vw gaat er uit en er komt een kompleet dubbel din dvd/navi/mp3 etc. voor terug is de bedoeling.
En even kijken hoe het zal staan met mijn vol gepolijste Porsche S4 wielen die ik heb liggen van mijn vorige auto.
Voor de rest zou ik het nu even niet weten maar je weet nooit.
De auto rijd fantastisch en geeft een mooi sportief geluid.
Het verbruik valt me ook nog wel mee.
 
Even mijn topic een beetje aanvullen.

Vorige week heb ik een schroefset wezen bestellen.
Onder mijn vorige auto had ik een set van H&R wat op zich heel goed beviel.
Na lang twijfelen ga ik dit keer voor een set van KW Innox V1.
Over 2 weken komt de set eronder.

En dan maar hopen dat het snel lente word en de pekel van de weg is dan kan ik mijn gepolijste Porsche S4 wielen eronder schroeven.
Kijken hoe dat zal staan anders word het misschien toch nog een setje 17" BBS.

Maar......hij mag de 24ste eerst naar de spuiter. :evil:
Een of andere verrekte koekwaus vond het leuk om er een extra biesje (lees kras) van 6cm op te zetten net onder de tankklep.
Met wat poetswerk van de spuiter is dat 3cm geworden alleen op het punt waar de kras het diepst zit daar zat hij helaas net door de blanke lak.
Dus dat gedeelte moet worden overgespoten....kwanta costa....412 euro en bedankt.
:evil:
De dader ligt op de welbekende plek zoals zo vaak.
Het komt allemaal wel weer goed maar ik baal hier ontiegelijk van.

Foto's en verslag volgen dus binnenkort. ;)
 
Gisteren de KW schroefset laten monteren.
Hier wat foto's.

Dit is nog VOOR het verlagen.
FotoDXWPGZFZ-1.jpg



En dit zijn de foto's TIJDENS en NA. ;)
Foto6IIWKHMG-1.jpg


Foto7MXBYHMU-1.jpg


FotoCGRWRFMF-1.jpg


FotoTMLOX7WY-1.jpg


FotoAC7F3ELP-1.jpg


FotoJTIJHQJ7-1.jpg


Ik heb geen last dat de aandrijfas tegen de stabilisatorstang zou komen.
Heb ook geen andere koppelstangen hoeven monteren.
Zodra de lente echt doorzet gaan de Porsche wielen eronder om te kijken of het wat is.
 
Ziet er goed uit hoor! Dat over die stabilisatorstangen doen verschillende verhalen de ronde. Zo zegt de een dat het wel moet, de ander juist van niet. En heb zelfs nog wel eens ergens gelezen dat GTI al andere zou hebben. Wat hier allemaal van waar is weet ik niet. Het enigste dat ik weet is dat ik ook al een jaar verlaagd rij met schroefset en geen andere stabilisatorstangen heb.
 
goede update Big Grin benieuwd naar de wielen icm je verlaging ;)
ik heb dan wel weer een geluid bij wegrijden met max. stuuruitslag, maar denk zelf dat het uit de veerpootlagers komt dus die ga ik eerst vervangen (heb ze al gehaald) wil dat niet lukken ga ik ook de verkortte koppelstangen monteren om te kijken of dat werkt.. dus dan weten we ook meteen hoe het allemaal zit Big Grin
 
Johan zei:
goede update Big Grin benieuwd naar de wielen icm je verlaging ;)
ik heb dan wel weer een geluid bij wegrijden met max. stuuruitslag, maar denk zelf dat het uit de veerpootlagers komt dus die ga ik eerst vervangen (heb ze al gehaald) wil dat niet lukken ga ik ook de verkortte koppelstangen monteren om te kijken of dat werkt.. dus dan weten we ook meteen hoe het allemaal zit Big Grin

Toevallig.....hoorde ik vandaag ook een geluid zowel bij het sturen als bij het zachtjes inveren.
Het komt bij de rechter voorkant vandaan.
Ook als ik buiten de auto sta en ik druk op het zijscherm om hem in te veren (voor zover mogelijk is dan) dan hoor ik het zachtjes.
Als ik een aantal kilometers gereden hebt dan word het wel minder.

Nieuwigheid?
Zaterdag even terug om het te laten checken.
 
Maik zei:
Ziet er goed uit hoor! Dat over die stabilisatorstangen doen verschillende verhalen de ronde. Zo zegt de een dat het wel moet, de ander juist van niet. En heb zelfs nog wel eens ergens gelezen dat GTI al andere zou hebben. Wat hier allemaal van waar is weet ik niet. Het enigste dat ik weet is dat ik ook al een jaar verlaagd rij met schroefset en geen andere stabilisatorstangen heb.

Je moet ook opletten voor het juist belasten van de stabi. Met verlagen creëer je in de standaard positie al een groter moment (zover ik van de foto's kan zien). Ik zou voor die paar centen lekker verstelbare koppelstangen monteren, kan je ze mooi met je schroefset mee aanpassen als je de rijdhoogte nog meer gaat varieren.
 
Ik heb de rubbers van de stabilisatorstang in laten vetten en het geluid is helemaal weg.

De set bevalt super.
Ik vind KW iets stugger dan een H&R set maar er zit genoeg comfort in.
Dus het is zeker geen stuiterbak geworden met allemaal piepjes en kraakjes in de auto.

Aan mijn rijhoogte zal ik weinig meer veranderen.
Achter kan zo ie zo niet meer lager (of ik moet andere veren nemen waardoor het wel kan) en aan de voorkant heb ik nog wel 1cm schroefdraad over maar kan nu niet lager met deze wielen/banden anders lopen ze wel aan met inveren.
Laagste punt is de bodemplaat tot het asfalt....past net een nokia n95 op zijn kant onder....oftewel 5,3cm bodemvrijheid.
Als de Porsche wielen eronder gaan komen word die ruimte nog iets minder omdat de banden ietsje platter zijn.
En wat ook speelt is hoe de wielkasten dan opgevuld zijn anders moet er toch een setje 17" komen.
 
Ja variant 1.
Ik kom uit de Hoeksche Waard.
En met alle respekt....maar ik laat niet zomaar iemand met mij meerijden die ik niet ken. ;)

Voorlopig kan ik morgen weer naar de spuiter voor een afspraak.
Vanmiddag terug van mijn werk stak er een fietser over die tussen 2 andere auto's door kwam en zo vol in mijn zijkant klapte.
Schade: kras op de bumper, linker voorscherm, linker portier en 2 deukjes erin.
De vader van de jongen is langs geweest en de politie ook. De jongen was fout. Die gaf me geen voorrang.
De auto is mij niet gegund lijkt wel.
Koop je een bijna nieuwe auto, nog nooit schade gehad en zo binnen 1 maand tijd maak ik dit allemaal mee.
Morgen maar een 10 rittenkaart bij de spuiter aanvragen denk ik. :evil:
Denk dat ik op zoek ga naar stallingsruimte en voortaan op de fiets naar mijn werk ga.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!