Jarno :: 1995 Volkswagen Polo 6N

Lekker positief Bas ;) maar dat zal wel loslopen, heen- en terugreis VW Speed verliep ook vlekkeloos, oliedruk hebben we al geruime tijd met externe meter in de gaten gehouden, blok en/.of bak zweten ook nergens. Koeling werkt top, zweet ook nergens, en verder is alles nieuw, zal dus wel meevallen ;) Jeroen's 1.8'je met ruim 500 ponies blijft ook heel, dus dat zal hij bij mij ook echt allemaal wel goed aangedraaid hebben toen we het in elkaar hebben gezet ;)
 
Dank je Pieter!

Kleine update: Leuk weekendje zo achter de rug, vrijdag de Polo weer APK gekeurd, schorsing bij de RDW opgezegd en auto is weer/alsnog verzekerd -> kortom, het mag de Neerlandsche wegen weer op! Gisteren gelijk langs HTT in Veghel gereden, aldaar de KMS software aangepast zodat ik het beste beessie nu mooi en soepel kan inrijden, en het liep al gelijk een heel stuk beter! Vandaag ook een toertochtje gedaan met Jeroen, samen met de Polo's de regio Lingewaard doorgecrosst, en het motortje loopt nu al lekker, zeer soepel, turbo spoelt lekker vlug op, mooi geluid, en rijd erg fijn ondanks dat hij nog optimaal afgesteld moet worden op de rollenbank. Maar daarvoor wil ik hem eerst uitgebreid inrijden en kilometers mee maken voordat hij de pijnbank op mag. Vanmiddag ook een soundcheckje gefilmd van het geluid als je voorbij rijd, Bastuck uitlaat klinkt niet al te hevig gelukkig, hoeft van mij niet superluid.

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=fAzVTFgYUBM&feature=youtu.be
 
Bedankt heren, geluid wilde ik ook zo bescheiden mogelijk houden, voor zover dat zou gaan met het vermogen in het oog natuurlijk. Maar daarom dus eerst gewoon met de originele kat proberen, en gewoon met middendemper en einddemper (geen vervangers ofzo) en zo groot mogelijke dempers gemonteerd. Zijn dan wel 2.5inch Gr. A dempers (free-flow), beter voor het vermogen, maar wel wat meer herrie, maar valt me tot nu toe reuze mee. Hij is al cruizend in onderdruk met 120 km/h alsnog stiller dan mijn oude opgepepte 1.3 8v haha! Mission accomplished ;)

Maar zo naarmate hij echt druk op kan bouwen ook wel weer luider worden, hogere turbodruk = meer lucht aanzuigen & meer uitlaatgassen = meer geluid bij in- en uitlaat. Maar gelukkig ook weer meer vermogen ;) Komende week eens de inlaat afmaken en richting verdicht-boer brengen, en waggie wat meer km's laten maken, eens lekker mee naar huis en hier in de bossen op de Utrechtse Heuvelrug op de binnendoor weggetjes veel km's maken, flink veel schakelen zodat de KMS breedband-lambda zoveel mogelijk data op te brengen krijgt zodat die via zijn zelfregeling zelf al wat aan het afstellen kan -> heerlijk dat KMS, doet het fijne werk voor je Stick Out Tongue en dan met die ingereden km's en lambda-data eens de pijnbank op met Carlo Hulsen van HTT, eens kijken hoeveel pony's hij onder de kap los kan laten.
 
Dank je Cas, hoeveel PK hij er exact uitperst nog geen idee van, hij moet nog de rollenbank op en daarbij gelijk de KMS worden afgesteld. Maandagochtend eerst langs de RDW om het blok op kenteken te krijgen (moet lukken, afgelopen week met de 6N van mijn klusmaat langs geweest. Die heeft nu officieel zijn 508 PK 1.8 20v bi-T op kenteken staan.) en woensdag samen met m'n klusmaat de Polo's laten taxeren, hopelijk eind aankomende week ook samen weer de test-bank op voor een afstelsessie van HulsenTurboTuning.

Kleine update, vanmiddag mijn luchtfilterbuis opgehaald bij Polish Center Brabant, die hem hoogglansverdicht heeft. Glimt van buiten als een gek, en van binnen zo glad als een aal -> geen weerstand voor de lucht Big Grin
Vanavond na thuiskomst dus gelijk de 6N maar onder handen genomen en geheel gemonteerd met Loc-tite, ABA klemmen en nieuwe, opnieuw verzinkte VW bevestigignsmateriaal:

523138_280068542077955_100002244355792_644886_438904118_n.jpg
 
Is dat alles???? Tjonge valt me wel een beetje tegen hoor.................................................................................. :mrgreen:

Toppie man zien we je morgen?
 
Polo weegt nu zo'n 1050kg om en nabij Johan, trouwens leuk je eens de hand te mogen schudden vanmiddag! Na m'n hamburger nog even je Polo bekeken, stond er netjes bij ;)

En gaat inderdaad leuk van z'n plek Roy78, mijn bijrijder van vanmiddag heeft een nieuwe onderbroek aan mogen trekken zullen we maar zeggen Stick Out Tongue

En jammer dat ik jou niet even heb ontmoet Bas, je Polo wel gezien en bekeken, maar geen idee wie jij was, en voordat we weer vertrokken zat iedereen jammergenoeg in de McD's :(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!