Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-bus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Waar is SilencerNL wanneer je hem nodig hebt? Hij zit nu zeker ergens op de Bahama's vakantie te vieren van onze centen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:.

Nee hoor Silencer, geintje, maar heb je eventueel een oplossing of weet je wat de oorzaak is?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Probeer de lampjes eens om te draaien.. dus de plus en de min zegmaar.. een LED kan maar 'een kant op' gevoed worden..

lijkt me sterk dat AL die leds stuk zouden zijn!

@koc: beetje erg voorbarig om nu al te roepen dat je bent opgelicht.. hij heeft de kans niet eens gehad om te reageren! mensen werken ook gewoon hoor, deze aktie wordt al in de vrije tijd geregeld!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

koc zei:
ik hoop dat silencerNL snel met een oplossing komt, anders ga ik het gevoel krijgen dat ik ben opgelicht...
Nou, het gevoel dat je bent opgelicht is wel heel erg overdreven hoor. Het zijn maar lampies. Een beetje meer vertrouwen in onze forumleden. Ik weet zeker dat Silencer dit niet met opzet doet. Kan gebeuren toch? Hij komt vast en zeker wel met een oplossing/voorstel. Gewoon even afwachten op een reactie van zijn kant.
;) ;) ;)
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Klopt, dat was een foute woordkeuze van mij... ik drukte het te hard uit.
Excuses voor mijn woordkeuze, silencerNl..:(
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Sjakie zei:
graafie zei:
Zijn er ook mensen bij wie de nieuwe DRL lampen van Silencer wel werken?

Ik ga ze niet proberen eerlijk gezegd. Al die moeite voor niets misschien..
Je weet dan wel gelijk de how-to voor het evt vervangen van de DRL lampen.
Ik heb vanmiddag de slag al aardig te pakken moet ik zeggen.
Ik kan het al met mijn ogen dicht. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

graafie zei:
SilencerNL, heb je nog een paar van die DRL leds thuis liggen? Kun je ze eens bij je eigen Polo uitproberen?

Hij heeft ze allemaal geprobeerd en ze werkten bij hem allemaal, dus het kan echt niet zo zijn dat er zoveel LEDjes kapot zijn gegaan tijdens het versturen...

Ik ben zojuist ook bezig geweest met het omzetten van de LEDjes. Heb echter het een en ander meer vervangen door de LEDjes. Niet alleen mijn stadslicht (dat werkt goed en ziet er top uit), maar ook mijn instapverlichting (2x) en kofferbakverlichting. Alles werkt goed, alleen moet je voor het vervangen van je instapverlichting een stuk van een ijzer kapje afhalen, aangezien het LEDje net iets langer is dan het normale lampje. Vergt iets meer werk (kwartier met een goed kniptang), maar het ziet er wel mooi uit.

Heb alleen 1 lampje te weinig besteld, aangezien ik mij kentekenplaatverlichting eigenlijk ook wilde vervangen...

Met met DRL heb ik echter ook het probleem zoals velen hier al aangegeven hebben. Ik krijg mij verlichting op geen enkele manier werkend, al ben ik er wel van overtuigd dat de LEDjes gewoon goed zijn. Alle andere doen het namelijk ook...
Nu lees ik hier veel over het omwisselen van de + en de -, maar ik heb geen idee hoe je dit exact moet doen. Bedoelen jullie hiermee enkel het omwisselen van de draden? Want dat is bij mij bijna onmogelijk bij deze stekker... Moet ik hiervoor iets opnieuw gaan solderen?

Wellicht heeft iemand een "how to" van het omwisselen van de + en de -, of kan iemand hier een duidelijk uitleg over geven?

@SilencerNL: Bedankt voor de goede en toch snelle service.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Johan zei:
Ik weet niet exact welk type lampje het is, maar kun je het lampje zelf niet gewoon andersom draaien?

Probeer anders even met 2 losse draadjes de lamp direct op de accu..

Lampje omdraaien heeft volgens mij geen zin, aangezien het een ronde fitting betreft. Misschien domme vraag, maar zit daar wel een + en - kant aan? Lampje maakt toch maar op 1 punt contact en dan lijkt mij omdraaien van + en - ook niet echt zinvol?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik heb er zelf nu ook LED DRL inzetten waarvan ik zelf de polen heb omgedraaid. (Overigens al de 2de set)
Als je dit gaat doen, gaat de kwaliteit achteruit. De smd's kunnen uitvallen, waardoordoor je verschil krijgt en de sterkte van de smd's nemen af.
Je moet de fitting los solderen van de printplaat. De polen omdraaien en dan weer vast solderen.
De fitting mag dan niet meer de printplaat aanraken, omdat de soldeerpunten de verkeerde pool heeft.
Hierdoor wordt het moeilijk om ze er weer in te draaien.
Om de polen, heb ik ook isolatie rubber gedaan, zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.
Maar alles samengevat... Ik zou er niet aan beginnen. Ze worden heel fragile!!!
Bij een drempel, heuveltje, stoepje etc kunnen ze al gaan spacen...
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Oostrum1 zei:
@SilencerNL: Heb jij ook de polen moeten omdraaien, of werken de LEDjes bij jou wel gewoon?
Als je zijn how-to voor de DRL verlichting leest is het toch heel simpel, kap er voorzichtig aftrekken, de 2 torxschroeven losdraaien en de unit eruit halen, gewoon de lamp vervangen en klaar ben je. Over evt polen omdraaien heb ik niks kunnen vinden.
Jammer dat hij nog niet gereageerd heeft, zou hij dan toch op de Bahama's zitten?
:lol: :twisted: :lol: :twisted: :lol: :twisted: :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!