iichels VW Passat B8 2.0 TSI 4x4 DSG

carterventilatie vervangen door de 06Q van de EA888 gen 4 motoren. deze upgrade kan wellicht ook op een polo 6C gti.
deze heeft een extra slang naar de turboslangen, waardoor er dus boost kom te staan op de venturi. die creeert weer een vacuum.
schijnt heel goed te werken, zeker voor track-tools. dan moet de passat het ook hebben.
 

Bijlagen

  • nokkenas.jpg
    nokkenas.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 52
  • oud nieuw.jpg
    oud nieuw.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 46
  • slang.jpg
    slang.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 43
  • turboslang 1.jpg
    turboslang 1.jpg
    405.1 KB · Weergaven: 42
  • turboslang 2.jpg
    turboslang 2.jpg
    334.2 KB · Weergaven: 42
  • venturi.png
    venturi.png
    298.2 KB · Weergaven: 55
  • Geweldig
Waarderingen: Ruiter91
Allereerst een hele mooie auto!

En er zijn wat spreuken over een auto. Boys and toys. Maar in Rotterdam is het een verlengstuk van.......

Happy driving! And happy modding.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ik heb de fabrieksvulling van koelmiddel, typ 13 met silicaat, vervangen door z'n opvolger G12 Evo.
G13 heeft nog wel eens de gewoonte om radiateurs en warmtewisselaars te verstoppen, hoewel dat vooral op TDI motoren was.
Het reservoir was al een beetje lelijk, en deze heb ik vervangen door een andere zonder 'theezakje' met silicaat. Want zakje wil ook wel eens lekken.

Leesvoer:
TSB 2025303
https://uk-polos.net/viewtopic.php?p=598477#p598477

It9Xpvs.jpg


 

Het vervangen van de turbo door niemand minder dan de beste monteur van Drenthe @Catunambu
Iichel, Ik heb ooit een opleiding voor scheepswerktuigkundige gevolgd. Weet best wel een beetje over motoren. Mijn vraag is of dit niet op termijn een hoop schade gaat toebrengen aan het blok? De laaddruk wordt verhoogd, er gaat meer brandstof in. De wanneer de verbranding start stijgt de einddruk enorm door de toegenomen compressie. En ver boven de ontwerpwaarden.

Die moet verwerkt worden door de drijfstang- en krukaslagers. Die krijgen het extra zwaar te verduren toch? Of kan het blok dit geweld aan? Het is niet niks 500 pk zeg. Het is imposant maar ik heb nooit het lef gehad.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Die drijfstang(etjes) zijn, zoals ze dat mooi zeggen in Amerika, "beefy". ik kreeg een sneakpeak door de distributiezijde van de motor, hier kun je rechtstreeks het carter in kijken om te bepalen of de motor op TDC staat.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!