Iichels speeltje
Iichels speeltje

Iichels speeltje

De Rosa Line :-)
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Rosa-Line
Kleur
Zwart
Bouwjaar
2011
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik denk het niet. Een aantal opties die erop zitten zijn simpelweg nooit op een 6R geleverd (RNS 510, BT met WiFi, PDC voor, sport select) of zelfs niet op een 6C (groot licht assistent, lane assist, highline RVC) en sommige dingen zijn gewoon stom dat ze niet op een gewone Polo zitten (lichtje in handschoenenvak, voetverlichting achter, RVS steun naast je pedaal, gasveer onder de motorkap)
 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Ik post vaak in 'wat heb je vandaag voor je auto gedaan' en niet hier. Sorry daarvoor.

Recente mods:
OEM lane change assist --> https://www.mypolo.nl/xenforo/threa...oor-je-polo-vandaag.8130/page-131#post-173611

En nu onderweg (voor de mensen die niet in Hendri's pub komen):
OEM Dynaudio retrofit, fotos in willekeurige volgorde:

84ceb462-feb7-425f-bc07-f90f8e9a00e0.jpg 1768252f-d31f-4149-85ee-d7875f5ce66a.jpg 8ed1bc35-21ea-446a-9ae6-0d46863c1623.jpg 1a964359-677c-44a9-8f9b-fc94bd407acf.jpg 06ddf1a5-8967-4ae6-abd5-fcae97128c1f.jpg 61fc9e92-b2e0-41b9-8687-d18aea5a9e3f.jpg 56370668-2943-44e0-90e2-e05c0de231d1.jpg a4c85f5b-4ee3-40ad-a552-0a39c041c49f.jpg d25da3e3-8c3f-450b-becc-d43f197fa393.jpg e31f3fcd-ddb9-4d79-8629-57b02361f30e.jpg

Gedaan:
- Tweeters achterin gemaakt in de hoedenplankdragers
- Versterker gemonteerd (GND, CAN)
- Kabels naar alle speakers voorbereid (liggen in de voetenruimte achterin Stick Out Tongue )
- Subwoofer bekabeld

To do:
- Tweeters voor, in de A-stijl wisselen
- Kabels naar de zekeringenkast
- Speakers in de deur uitboren + wisselen
- Afzekeren
- Kabels trekken naar de headunit, deuren en tweeters voorin

Als extraatje meteen een 30A bekabeling gemaakt voor het 12V punt in de kofferbak.

PS, ja, ik ben gestoord. Nee, dat is niet besmettelijk. Ja, dat is het Polo-virus.
 
Laatst bewerkt:
Woohoo dubbel post. Slecht voorbeeld.

Oude speakers en tweeters zijn eruit geboord en vervangen met de dynaudio zusjes.
Klinkt direct op de RNS al erg goed moet ik zeggen, de toon is anders.

De versterker heb ik even aan de can en stroom gehad en werkt, en output tests naar de aangesloten speakers werkt.

Nu even wachten tot ik tijd heb om wat te knippen en plakken aan de kabels (of alternatief is wat stekker huisjes scoren.

Iemand nog oem speakers kopen? :mrgreen:

IMG_20161128_190217.jpg IMG_20161128_190302.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jasper_05 en Ruiter91
Zo. De Dynaudio zit er helemaal in.

Het viel me uiteindelijk nog wel mee hoeveel werk het was. Nadat eenmaal de kofferbak 'naakt' was, was het gewoon dom kabels trekken.

Vanaf de versterker lopen er de volgende kabels:
1x 12V naar zekeringenkast 30A, constante plus, 4mm2 kabel
1x massa naar massapunt in de kofferbak
1x can convenience high, naar trekhaak module
1x can convenience low, naar trekhaak module
8 kabels naar de deuren; per deur, 2 kabels voor de input.
4 kabels naar de subwoofer in de kofferbak
4 kabels naar tweeters achter; 2 kabels per tweeter in de hoedenplank drager
4 kabels naar tweeters voor; 2 kabels per tweeter in de A stijl
8 kabels naar de deuren; 2 kabels per deur voor de middentoon speakers

In totaal maakt dat een kabelboom van 32 kabels. Fwiew.
Ik heb de originele kabels voor de deuren simpelweg uit de deur koppel punten geprutst, en die in een stekkerhuisje gehangen.
Daarna een contra-huisje erin geklikt met daarin kabels naar de versterker.
Op deze manier blijft de OEM bekabeling redelijk intact liggen, zodat er ooit, wanneer nodig, zo terug gebouwd kan worden.

Laatste stapje was met VCDS nog even instellen in de RNS dat er een Dynaudio Soundsytem verbouwd is (BAP DSP) zodat de analoge uitgangen nu line-outs worden. Ook is er een Dynaudio logo in het boot logo nu. Vet! En de speaker monitoring staat op '00 Active Speakers (soundsystem).
In de CAN gateway moest 47 soundsystem even ingesteld worden en klaar was iichel.

Ik heb zeer bewust voor een Dynaudio systeem uit de Scirocco/Beetle gekozen, want deze heeft naast 8 speakers ook 2 kanalen op een losse subwoofer. Dat heeft voor mij toch meerwaarde.
Met het Plug en Play soundsystem had ik wel een de settings voor de Scirocco en Beetje geprobeerd, door middel van de Dongle en dat klinkt in de Polo prima. Dat had ik wel getest voordat ik dit systeem kocht.

Qua geluids 'belevenis', lastig te zeggen. Ik vond het Plug en Play soundsystem erg goed klinken, Dynaudio is anders. Ik moet er aan wennen. Ik vind het geluid goed, de 2 extra tweeters en subwoofer doen wellicht toch wat.
Ik vond het Plug en Play soundsytem wat 'bassiger', dit is wat rustiger, wat gebalanceerder.
Ik vond het allebei mooi. Mijn advies? Haal een plug en play soundsystem Stick Out Tongue Minder gedoe

Kosten in totaal... ik was 500 euro kwijt voor een gebruikte dynaudio set (4 boxen, 4 tweeters, sub, amp).
Aan stekkers was ik 54 euro kwijt (1x amp, 2x tweeter mannelijk, 2x tweeter vrouwelijk, 2x boxen achterin, 1x sub, 4x deur).
Daarbij komen nog een stuk of 100 crimp contacten en een metertje of 100 aan kabel.

De grijs op mijn gezicht? Onbetaalbaar.

Nu nog een Dynaudio stickertje zoeken...

Screen Shot 2016-11-30 at 17.01.19.png Screen Shot 2016-11-30 at 17.02.11.png
 
Zo. De Dynaudio zit er helemaal in.

Het viel me uiteindelijk nog wel mee hoeveel werk het was. Nadat eenmaal de kofferbak 'naakt' was, was het gewoon dom kabels trekken.

Vanaf de versterker lopen er de volgende kabels:
1x 12V naar zekeringenkast 30A, constante plus, 4mm2 kabel
1x massa naar massapunt in de kofferbak
1x can convenience high, naar trekhaak module
1x can convenience low, naar trekhaak module
8 kabels naar de deuren; per deur, 2 kabels voor de input.
4 kabels naar de subwoofer in de kofferbak
4 kabels naar tweeters achter; 2 kabels per tweeter in de hoedenplank drager
4 kabels naar tweeters voor; 2 kabels per tweeter in de A stijl
8 kabels naar de deuren; 2 kabels per deur voor de middentoon speakers

In totaal maakt dat een kabelboom van 32 kabels. Fwiew.
Ik heb de originele kabels voor de deuren simpelweg uit de deur koppel punten geprutst, en die in een stekkerhuisje gehangen.
Daarna een contra-huisje erin geklikt met daarin kabels naar de versterker.
Op deze manier blijft de OEM bekabeling redelijk intact liggen, zodat er ooit, wanneer nodig, zo terug gebouwd kan worden.

Laatste stapje was met VCDS nog even instellen in de RNS dat er een Dynaudio Soundsytem verbouwd is (BAP DSP) zodat de analoge uitgangen nu line-outs worden. Ook is er een Dynaudio logo in het boot logo nu. Vet! En de speaker monitoring staat op '00 Active Speakers (soundsystem).
In de CAN gateway moest 47 soundsystem even ingesteld worden en klaar was iichel.

Ik heb zeer bewust voor een Dynaudio systeem uit de Scirocco/Beetle gekozen, want deze heeft naast 8 speakers ook 2 kanalen op een losse subwoofer. Dat heeft voor mij toch meerwaarde.
Met het Plug en Play soundsystem had ik wel een de settings voor de Scirocco en Beetje geprobeerd, door middel van de Dongle en dat klinkt in de Polo prima. Dat had ik wel getest voordat ik dit systeem kocht.

Qua geluids 'belevenis', lastig te zeggen. Ik vond het Plug en Play soundsystem erg goed klinken, Dynaudio is anders. Ik moet er aan wennen. Ik vind het geluid goed, de 2 extra tweeters en subwoofer doen wellicht toch wat.
Ik vond het Plug en Play soundsytem wat 'bassiger', dit is wat rustiger, wat gebalanceerder.
Ik vond het allebei mooi. Mijn advies? Haal een plug en play soundsystem Stick Out Tongue Minder gedoe

Kosten in totaal... ik was 500 euro kwijt voor een gebruikte dynaudio set (4 boxen, 4 tweeters, sub, amp).
Aan stekkers was ik 54 euro kwijt (1x amp, 2x tweeter mannelijk, 2x tweeter vrouwelijk, 2x boxen achterin, 1x sub, 4x deur).
Daarbij komen nog een stuk of 100 crimp contacten en een metertje of 100 aan kabel.

De grijs op mijn gezicht? Onbetaalbaar.

Nu nog een Dynaudio stickertje zoeken...

Screen Shot 2016-11-30 at 17.01.19.png Screen Shot 2016-11-30 at 17.02.11.png
god status achieved
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
lampje in de kofferbak gemaakt... wel mooi fel zo, op 230V...

4EBXRvq.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!