Iichels speeltje
Iichels speeltje

Iichels speeltje

De Rosa Line :-)
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Rosa-Line
Kleur
Zwart
Bouwjaar
2011
Status
Niet open voor verdere reacties.
precies! ik had al een dikke kabel met 30A zekering naar de kofferbak liggen voor de 12V aansluiting. dit kon er zo bij. zelfs 100% OEM.
Hoi Michel!
Wat voor kabeldikte heb je hiervoor gebruikt? ben zelf ook nog aan het stoeien met de kofferbak spanning, en waar trek je het vandaan? uit zekeringbox of direct van accu->relais->?

Groetjes!
 
Volkswagen  a  a 
ik heb een 4.0mm2 kabel van de zekeringenkast (terminal 30) naar de plus getrokken op 30A (pin 2 van de inverter)
daarna een even dikke kabel naar de massa (pin 1 van de inverter)
en een dunne 0.5mm2 kabel van de bcm, maar daarvoor kun je ook een geschakelde plus nemen. dat werkt net zo goed (pin 3 van de inverter)

ik vind het zelf wel goed aan de ruime kant, voor een 150W output maar dit is hoe het OEM in de toareg ligt, en daar heb ik ook mijn retrofit op gebaseerd.

positieve verbindingen kun je het best altijd afgezekerd doen, nooit direct op de accu.
ik heb het idee om nog wel een keer een extra zekeringenkast in de kofferbak te maken, da's in mijn geval erg makkelijk omdat daar al de accu ligt.

onderdelen:
inteverter 7L6907155A
+
afdekking 7L6864298 9B9
+
3 pin connector 1J097275
 
  • Leuk
Waarderingen: Blackcougar4
Als je iets van de zekeringskast haalt hoe doe je dat? Ik heb alleen nog maar bij de voorkant kunnen komen, vreumel je jezelf bij het voeteneind en priegel je het ertussen of is er een makkelijke manier? [emoji1303]

Edit:
Als ik het ook goed heb staat je 12v altijd onder spanning?

Gr,
Glenn
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  a  a 
Je gaat op de kop in de voetenruimte liggen. Dan heb je links van je de middentunnel en rechts de koppeling.
Je kijkt het gat van de ventilatie van de voetenruimte in.
Daar zie je, iets naar links, een schroef om die 'duct' eruit te halen. Die trek je eruit.

Dan haal je aan de voorkant, aan beide schroeven van de zekeringenkast los.
In jouw geval ook de voetverlichting eruit halen.
Dan druk je de zekeringenkast naar achter toe en dan haal je hem 'achterlangs' eruit.

Dan schuif je de afdekking er zo af :)

Je hebt, grofweg, 2 12V verbindingen. Een terminal 30, altijd spanning.
En een terminal 15/87, spanning bij contact.

Dat de inverter altijd op 12V staat, zal denk ik te maken hebben met de eigenschappen van zo'n schakeling. Zodra de stroom eraf gaat kan de inverter dan nog restspanning in de spoelen kwijt.

Hier het schema dat ik onder andere gebruikt heb ;) Die kun je denk ik inmiddels wel lezen. Uit een Passat CC 2010-heden.
De kabeldiktes heb ik uit de Toareg 2005-2009. Just to be safe...

Screen Shot 2016-12-19 at 08.25.22.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!