Iichels speeltje
Iichels speeltje

Iichels speeltje

De Rosa Line :-)
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Rosa-Line
Kleur
Zwart
Bouwjaar
2011
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Fredrico, good to see you here as well. Welcome! Thanks for the compliment, there are many nice 1.2TDI's out there. In my home country, there are a lot of these cars and some people really made them a piece of art.

Concerning your question about the software... It depends a little, I'd say. Ideally you should do it, it's better for the environment. The software update makes the pollution go down by quite some margin.

The other side of it is, that it will stress the engine quite a lot more. The egr valve, already prone to failure in these engines, will have an even higher fail rate. Furthermore, the particle filter is loaded more and regenerates more often with the new software update.

Please inform yourself very well about the secondary conditions of the update concerning warranty and replacement of these parts and other repairs due to the software update. I did do the upgrade. So far, no regrets and a free egr replacement. My version is 9980.
 
Ideetje voor een nieuwe mod: Polo 6C dashboard.
Hoewel ik erg blij ben met m'n huidige dash met zeldzame pianolak omlijsting, vind ik de lichtschakelaar van de 6C erg mooi.

Bijkomend probleem is dat de Polo 6C geen dimmer heeft voor de instrumentenverlichting.

Mogelijke partslist:
8 pin stekker voor dimmer van Passat CC 8L0971883
Dimmer van Passat CC 3C0941334A
Lichtschakelaar moet gemodificeerd worden om de mistlampen aan te sturen...

To be continued...

 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl, Johan en kawazxr
mbt TV tuners... je geloof het niet, maar VW heeft GEEN plekje voor een OEM TV tuner in een Polo 6R.
I know, right??

Dan maar zelf aan het beunen...
Dit is het schuim dat je in iedere GTI, WRC, Rosa Line vindt in de kofferbak:

Za2Wqu5.jpg


cIQ5i8S.jpg


THW6MOR.jpg


Silent witnesses:

Pf9G2Hv.jpg
 
Ideetje voor een nieuwe mod: Polo 6C dashboard.
Hoewel ik erg blij ben met m'n huidige dash met zeldzame pianolak omlijsting, vind ik de lichtschakelaar van de 6C erg mooi.

Bijkomend probleem is dat de Polo 6C geen dimmer heeft voor de instrumentenverlichting.

Mogelijke partslist:
8 pin stekker voor dimmer van Passat CC 8L0971883
Dimmer van Passat CC 3C0941334A
Lichtschakelaar moet gemodificeerd worden om de mistlampen aan te sturen...

To be continued...

Mocht je uiteindelijk je huidige teller nog kwijt willen, me me me me!!!:)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion 103pk by VVT 
deze is zwart ipv donker grijs
lichtschakelaar behuizing is iets anders
deze is nieuwer (hoewel die andere nog in keurige staat was
deze is anders, dus ik heb weer wat te doen, da's het grootste voordeel

ik had al het harde dash van m'n bluemotion geupgrade naar een zacht dashboard en dat maakt toch wel een verschil, zowel qua looks als qua geluidsdemping

achteraf.......
had ik beter een weekje kunnen wachten met de ventilator inbouwen. moet nu toch het hele dash eraf halen.
ach ja, al doende leert men. :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en heriox
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!