Iichels speeltje
Iichels speeltje

Iichels speeltje

De Rosa Line :-)
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Rosa-Line
Kleur
Zwart
Bouwjaar
2011
Status
Niet open voor verdere reacties.
Externe bench om modules te coderen met VCDS en VCP

O.a.
Teller
Kessy
ECU
ABS
Radio
BCM
Gateway

Ik moet nog een beetje spelen met de mogelijkheden en toepassingen, maar het is wel prettig om alles bij de hand te hebben. Je kunt nu ook overal lekker je multimeter overal insteken.

Lekker prutsen met allerlei mods zonder dat de hele auto overhoop hoeft...

 
Dankjewel man. Zou de schakelpook van een 6c passen op de polo 6r? Ziet er netjes uit vind ik. En de luchtroosters van een 6c zouden deze ook erop passen?
de3857d29d0e9ebbb771f4160db780c2.jpg
837e469e63488f9c6795132af0e789d9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Alles van een 6C dash past in principe in een dash van een 6R, uitgezonderd de lichtschakelaar en hoogteregeling. Idem voor middenconsole.

Tellers, lijsten, poken, armsteunen, handschoenenvak, 12v, noem het maar op. Qua formaat past het. Je moet alleen wel kijken of het electrisch werkend te krijgen is, tellers bv gaan niet lukken!
 
Alles van een 6C dash past in principe in een dash van een 6R, uitgezonderd de lichtschakelaar en hoogteregeling. Idem voor middenconsole.

Tellers, lijsten, poken, armsteunen, handschoenenvak, 12v, noem het maar op. Qua formaat past het. Je moet alleen wel kijken of het electrisch werkend te krijgen is, tellers bv gaan niet lukken!
Dankjewel man. Ik vroeg me eigenlijk af. Ben jij automonteur ofzo dat je hier zoveel over weet? Of gewoon vanaf 0 begonnen Stick Out Tongue?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Dankjewel man. Ik vroeg me eigenlijk af. Ben jij automonteur ofzo dat je hier zoveel over weet? Of gewoon vanaf 0 begonnen Stick Out Tongue?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ik heb een biomedische achtergrond, vandaar dat sommige me Dr. Polo noemen denk ik...

Ik ben begonnen met fietsen bouwen en onderhouden, en dat is toen overgesprongen op auto's. Professioneel heb ik geen affiniteit met de auto-industrie.

Mijn andere schatje (naast iichel jr, de Rosa en de Rosa Line):
IMG-20170701-WA0003.jpeg
 
Externe bench om modules te coderen met VCDS en VCP

O.a.
Teller
Kessy
ECU
ABS
Radio
BCM
Gateway

Ik moet nog een beetje spelen met de mogelijkheden en toepassingen, maar het is wel prettig om alles bij de hand te hebben. Je kunt nu ook overal lekker je multimeter overal insteken.

Lekker prutsen met allerlei mods zonder dat de hele auto overhoop hoeft...

Zelf samengesteld of 'kit'? Ik zoek ook zoiets, meer om te spelen met CAN om custom berichten op het cluster display te schrijven. Ik weet dat dit kan maar ik wil de mogelijkheden verkennen zonder 1: steeds naar de auto te moeten gaan, en 2: wachten met aftakking maken in de bekabeling. M.b.t dat laatste punt, weet je een handig punt in het infotaiment netwerk om de CAN bus af te tappen/takken? Ik dacht zelf evt. aan de module onder de stoel, er vanuit gegaan dat het de bluetooth module is?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Zelf samengesteld of 'kit'? Ik zoek ook zoiets, meer om te spelen met CAN om custom berichten op het cluster display te schrijven. Ik weet dat dit kan maar ik wil de mogelijkheden verkennen zonder 1: steeds naar de auto te moeten gaan, en 2: wachten met aftakking maken in de bekabeling. M.b.t dat laatste punt, weet je een handig punt in het infotaiment netwerk om de CAN bus af te tappen/takken? Ik dacht zelf evt. aan de module onder de stoel, er vanuit gegaan dat het de bluetooth module is?
Zelf gemaakt :)

Infotainment can pakte ik zelf bij de radio quadlock, daar kun je ook makkelijk power en ground aftakken. maar nu ligt er gewoon een 4x2 connector met alle can in het interieur (powertrain, comfort, diagnostics, cluster)
 
  • Leuk
Waarderingen: RSVM
Ok, tanks :) Voor het schrijven naar cluster moet ik meer dan een aftakking, ik moet 'in' de bus zitten. Ik overweeg wel om dan gewoon ergens de CAN lijn door te knippen en daar (dubbele) stekkertjes op te zitten zodat ik er makkelijk tussen of bij kan. Moet me nog even verdiepen in wat voor stekkerjes ik daar het beste op kan zetten.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: RSVM
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!