Iichels speeltje
Iichels speeltje

Iichels speeltje

De Rosa Line :-)
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Rosa-Line
Kleur
Zwart
Bouwjaar
2011
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je ook keyless in je Polo?

Nope![emoji6]

En aangezien ik verder geen coding skiills heb zal dat ook niet gebeuren.

Wat ik wel leuk zou vinden is te kunnen genieten van mijn muziek tot ik de auto afsluit. Al voel ik de spreekwoordelijke bui hangen.. zonder keyless geen mogelijkheid...[emoji56][emoji6]
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90 pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Hehe lol...
Maar on a more serious note... Je moet er rekening mee houden dat onze twee autos twee verschillende beestjes zijn. Jouw Polo 6C is, elektrisch gezien, een wat uitgeklede versie van een Golf 7 terwijl mijn Polo 6R een sterk geëvolueerde versie is van een Golf 4 (+ canbus). Generation gap..
 
Kleine update op de Rosa Line.

- Kessy zit er volledig in, auto is sleutelloos te starten.
- Voor de kessy heb je een stuurkolombekleding nodig met een start knop
- Voor de kessy zit er een electronisch stuurslot in, daarvoor past ook de Polo OEM bekleding niet
- Scirocco stuurkolombekleding gekocht: 1K8 858 559 A
- Daarvoor heb je een stuurkolomschakelaar nodig die daarin past (bv van een VW Up!): 1S0 959 503
- Daarvoor heb je een nieuwe stuurhoeksensor / slipring nodig: 6RA 959 654

Ik had eerst heel mooi een slipring van een Beetle 5C gekocht, een 5C0959653. Deze werkt helaas op powertrain CAN protocol 2.0.
Mijn (onze) Polo 6R ABS werkt slechts op protocol 1.6. Dus vandaar dat er nog een slipring moet komen van een VW Up!. Die werkt op 1.6...

Beetje knippen en plakken is nu aan de gang, met de kabelboom.

Daarna ga ik ook meteen maar de stengels ombouwen naar die van een Golf 7. Lijkt me mooier :)

Nu rij ik dus rond zonder werkende stuurhoeksensor (en dus geen ESP, geen bochtenverlichting, geen stuurbekrachtiging).
Het houdt ook niet gauw op he...
 
Kleine update op de Rosa Line.

- Kessy zit er volledig in, auto is sleutelloos te starten.
- Voor de kessy heb je een stuurkolombekleding nodig met een start knop
- Voor de kessy zit er een electronisch stuurslot in, daarvoor past ook de Polo OEM bekleding niet
- Scirocco stuurkolombekleding gekocht: 1K8 858 559 A
- Daarvoor heb je een stuurkolomschakelaar nodig die daarin past (bv van een VW Up!): 1S0 959 503
- Daarvoor heb je een nieuwe stuurhoeksensor / slipring nodig: 6RA 959 654

Ik had eerst heel mooi een slipring van een Beetle 5C gekocht, een 5C0959653. Deze werkt helaas op powertrain CAN protocol 2.0.
Mijn (onze) Polo 6R ABS werkt slechts op protocol 1.6. Dus vandaar dat er nog een slipring moet komen van een VW Up!. Die werkt op 1.6...

Beetje knippen en plakken is nu aan de gang, met de kabelboom.

Daarna ga ik ook meteen maar de stengels ombouwen naar die van een Golf 7. Lijkt me mooier :)

Nu rij ik dus rond zonder werkende stuurhoeksensor (en dus geen ESP, geen bochtenverlichting, geen stuurbekrachtiging).
Het houdt ook niet gauw op he...

Flinke ingreep! Maar dan heb je ook wat...

Zal wel wennen zijn zo zonder stuurbekrachtiging of niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
alleen bij inparkeren merk je het. buiten dat, niet echt...

En wanneer ga je automatisch inparkeren inbouwen? Dan heb je daar ook geen laat meer van lol

Wat waren eigenlijk voor jou de directe voordelen bij het upgraden van jouw BCM? Ik wil heel graag zo een MF stuur als die jij hebt maar kan me herinneren dat je daarvoor de BCM had gewisseld, maar dat was niet het enige toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En wanneer ga je automatisch inparkeren inbouwen? Dan heb je daar ook geen laat meer van lol

Wat waren eigenlijk voor jou de directe voordelen bij het upgraden van jouw BCM? Ik wil heel graag zo een MF stuur als die jij hebt maar kan me herinneren dat je daarvoor de BCM had gewisseld, maar dat was niet het enige toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat ik gewoon ga zorgen dat die stuurhoeksensor eerst maar eens gaat werken. Dan komt de rest wel.

BCM upgrade was voor:
- LED koplampen
- High Beam assist
- MFS lampjes

Daarna nog wat andere dingen ingebouwd maar niet meteen relevant...
 
Technisch niet mogelijk. Er is een elektronische stuurbekrachtiging nodig voor deze functie. De Polo is voorzien van hydraulisch.
Ook daar is een variant voor. Heb met een Mercedes W212 gereden die dat had en daar gaf het instrumentenpaneel aanwijzingen voor b.v. hoever je moest draaien en hoever je moest rijden. Dus meer een parkeerassistent-assistentje dus.

Maar of je dat dan in een Polo kan inbouwen...
Als iemand dat kan dat zal het Iichel wel zijn. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!