ICE ICE POLO (ROBolop Design)

Ik ben begonnen met het bekleden van de onderdelen die in de koffer komen te staan....
Het alu gedeelte wat je ziet in het gat, is een plaatje wat ik gemaakt heb zodat het deurtje wat er in komt niet naar achter kan.
DSC05936_resize_zpsa0c499a6.jpg

Hier het deurtje wat al juist gezaagd is, maar ik moet het nog bekleden. Het plaatje spant in het gat, en voor het eruit te nemen zal ik vertellen als het bekleed is.
DSC05938_resize_zpsbc5dce8c.jpg

Dit is de linker kant.
DSC05941_resize_zps84988650.jpg

DSC05950_resize_zps48600157.jpg

Ik heb dat gisterenavond bekleed, en waar ik nu zit heb ik niet zoveel licht. Toen ik vandaag mijn werk BUITEN bekeek, heb ik eens ferm gevloekt.
Hier kan je zien waarom.
DSC05961_resize_zps98df0e7b.jpg

Het onderste paneeltje is iets lichter van kleur, en dat had ik niet gezien. Ik had 2 rollen stof gekocht, en blijkbaar was het niet de zelfde kleur.
Dus ik zal één opnieuw moeten bekleden.
Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Nu ga ik weten hoe sterk de lijm is die ik gebruikt heb...
Kl-tenest
 
Omdat we een paar maanden geleden winterbanden gekocht hebben , heb ik natuurlijk een setje alu velgen gekocht voor de originele banden op te leggen die op de Polo lagen.
Origineel ligt daar 15 inch op, en natuurlijk wilde ik naar 17 of 18 inch gaan. Maar ik denk dat ik al verteld heb dat dit een wagen is voor dagelijks gebruik, en mijn vrouwtje ging mijn hoofd afkappen als ik groter ging in diameter.
Ik heb haar ook de keuze laten maken, en persoonlijk vind ik dat ze dit goed gedaan heeft.
Dit is besteld, en zal binnen een paar dagen geleverd worden.
T2eC16ZHJGE9nm3q82eBQ7WVLMvg60_84_zpsd09ee0e0.jpg

Wat de ICE aangaat heb ik niets meer gedaan. Het is me gewoon veels te koud waar ik bezig ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond het al veel te stil hier!

Met NOG iets totaal anders waar ik met bezig ben, is er een grote doorbraak, en krijg ik de kriebels in de buik als ik dit al typ.
Wat het is laat ik nog even in het midden, maar het gaat de werken aan BMW of Polo alleen maar ten goede komen.
Later meer hierover, dude's....

Lang genoeg gewacht, hoe staat het hiermee? ;):mrgreen:

nette velgen ook, gaan veel beter staan dan de stalen ;)
 
Hij dude's, het zal al wel opgevallen zijn dat er niet veelbeweging meer is in mijn topic. Voor het moment heb ik gewoon geen tijd om memet die dingen bezig te houden.
Zoals ik al had verteld, ben ik met ROBoLAB bezig.
Dit gaat mijn nieuwe garage en werkplaats worden in detoekomst waar ik voor de rest van mijn leven kan in bezig zijn.
Het betreft een gebouw van 52 vierkante meter, en daar benik zeeeeeeeer tevreden mee.
Hier wat foto's van de werken die al gedaan zijn.







Aan de zijkant komt ook een poort te staan. Deze kan ik openzetten als het goed weer is zodat ik buiten kan zitten.




Achterkant van het gebouw. Hier heb ik de ramen ook zo grootmogelijk gehouden voor de lichtinval.



Dakwerken.











Dit is het gene wat er nu al gebeurd is. Deze week zal hetdak helemaal klaar zijn, en kan de aannemer zijn werk ook af maken.
Poorten zijn besteld en zouden binnen 4 weken geleverd engeplaatst worden.
Venster achteraan en de deur ga ik niet hebben voor hetbouwverlof, dus daar heb ik een beetje pech mee.
Voor de rest ben ik zeer tevreden met het werk van wat er nual gebeurd is. Zelf ben ik veeeeeeeeeel na aant denken van hoe ik de indelingga doen.
Maar van één ding ben ik al zeker. Ik ga deze winter watgaat komen niet meer in de kou moeten zitten.
 
ROBoLAB gaat als een speer vooruit, en dat is maar goed ook.
De dakwerker heeft zijn werk voor 95% klaar. Hier en daar nog een prulletje wat moet afgewerkt worden.
Ik denk ook niet dat ik de simpelste ben, voor iets voor te maken, maar dat wist IEDEREEN die eraan begon.
De verwarming ligt er ook in, en ik weet nu al zeker dat ik GEEN koude voeten ga hebben in de winter.
P1000330_resize_zps82956a10.jpg

2013-06-19171346_resize_zpsb62025c2.jpg

Begin vollegende week komt de rest van de vloer en kan er gevlinderd worden.......
De WERK terras begint ook al wat zicht te krijgen.
P1000328_resize_zpseda7ad05.jpg

P1000327_resize_zps6790c890.jpg
 
Zo snel dat het ook voorruit ging met de werken aan de werkplaats, zo snel viel alles ook stil na het bouwverlof.
Ik heb zeeeeeeer veeeeeel respect nu voor degene die een huis of een grote verbouwing doen. Maar ik ben nu zo ver dat de dikste zijkers weg zijn.
Hierbij wil ik wel niet iedereen over de zelfde kam scheren, ja er zitten ook vakmannen bij die er iets van kunnen.
Na 18 weken wachten zijn ze de deur en de venster komen plaatsen, en was alles winddicht. Dan heb ik besloten om alle muren te laten plakken. Ook nog zo iets.
Vind maar ene die u muren recht en strak doet. Gelukkig heb ik hem gevonden, en heeft hij perfect werk geleverd.
Zelf ben ik ook terug in actie gesprongen na maanden rondlummelen en nadenken over de inrichting.
Het hout voor alle kasten is toegekomen en zal deze week allemaal verzaagd worden. Het bedrijf dat dit gaat doen kreeg grijze haren van mijn eisen, maar ik betaal er ook voor.
Ik wil ook elke vierkante cm gebruiken in de werkplaats....
De eerste kast wat ik ga maken is al meteen de moeilijkste. Omdat ik nergens een glijder kon vinden van 3m50, heb ik hem maar zelf gemaakt.




De glijder loopt op 16 wieltjes, en alles moet recht blijven lopen met 20 rollagers die in een U profiel lopen wat op de vloer komt te staan.
Aleee dat hoop ik toch, ik heb hier veel werk ingestoken en hoop dat het lukt.
Ondertussen heb ik ook een nieuwe vriend bij gekregen die me elke dag gezelschap komt houden.

We heten hem Smelly
 
Nadat ik al vanaf het begin het BMW topic op het showyoursound forum heb gevolgd, nou ook dit topic weer vol plezier heb gelezen vond ik het wel eens tijd om mijn complimenten uit te spreken over het vakwerk!!

Respect voor de originele ideeën, het geduld en natuurlijk het vakwerk dat er geleverd wordt!
Over alles is goed nagedacht, nagedacht en nog eens nagedacht met als resultaat vakwerk!

Ga vooral zo door!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Toen ik aan het project begon was de uitdaging om een multifunctionele garage en werkplaats te hebben.
Iedere centimeter moest ingevuld worden. GEEN verloren hoeken of kanten.
Van de eerste dag dat ik de goedkeuring had, ben ik beginnen na te denken om alles zo goed mogelijk in te delen. De 45m die ik te beschikking had moest zo goed mogelijk ingedeeld worden.
Eerst en vooral, een werkruimte, en ten tweede een mooie plaats voor de bimer te zetten.
De grote ruimte die je nu ziet, zal in 2 gedeeld worden door middel van een rolluik. Zo kan ik stof maken in de werkplaats, en blijft de bimer mooi proper, en als ik wil kan ik er één ruimte van maken als ik de rolluik omhoog doe.
Met de meeste garages is het zo, dat als je u wagen binnen zet er altijd prul en nest naast de wagen staat. Dit is tenslotte voor de meesten een verloren ruimte.
Dit wilde ik in geen geval hebben, dus heb ik dit bedacht.
Een schuifwand van 3.50m op 1.80m en 60cm diep.
Deze wand moest vlot kunnen hertrokken worden, en stabiel genoeg zijn dat hij, eens hij gevuld is, niet om kon vallen.
Dat er een adder onder het gras zat kon ik mij wel indenken.
Eens alles klaar was kwam het probleem.
Wieltjes hebben wat spel, vloer ligt niet 100% pas, en dan begint het hé. Telkens ik de kast naar L en naar R duwde schoof ze een 3a4mm op.
Dit mocht natuurlijk niet gebeuren, en daarom heb ik een vrij stevige gleider gemaakt.
Op de grond heb ik een dikke alu U geschroefd en daarin loopt het ijzeren onderstel wat onder de kast staat.
Zoals je kan zien heb ik ook alles met lagers gemaakt. Je kan ook zien dat ik de U op het begin wat open geplooid heb.
P1000419_resize_zpse2384e81.jpg

Dit is de kast waar het allemaal om te doen is.
P1000421_resize_zps1a4cb42a.jpg

Hier staat ze half in de werkplaats.
P1000430_resize_zps9260be07.jpg

P1000431_resize_zpsee9ba3a9.jpg

En zo staat ze op het uitersten in de werkplaats.
P1000433_resize_zps92a8c105.jpg

P1000435_resize_zps25403fac.jpg

Toen de architect begon te tekenen moest hij hier al rekening mee houden. Deur moest tenslotte open gaan hé.
P1000436_resize_zpscb6b5db5.jpg

Hier staat ze volledig uitgetrokken, en zie je ze aan de achterkant. Dit ga ik nog afwerken met een dun plaatje.
P1000438_resize_zps5e3d29c6.jpg

Zo staat ze dan weer terug op haar plaats in het garage gedeelte.

P1000440_resize_zps3379db18.jpg

De uitdaging om een volledige schuifkast te maken is gelukt.
 
Na zeeeeer lang zoeken, heb ik eindelijk een de gepaste handvaten gevonden voor op mijn kasten.
Ik heb wel wat freeswerk moeten doen op deze op een fatsoenlijke manier te kunnen plaatsen.

De voorfronten heb ik terug allemaal afgedraaid en opgespannen.
P1000502_resize_zps9cd87391.jpg


P1000503_resize_zpsde505d19.jpg

Het gene wat ik weg gefreesd heb, is de dikte van de aluminium van het handvat.

P1000505_resize_zps5d6cd621.jpg

Zo komt alles mooi gelijk te liggen vanboven en aan de binnenkant van de lade.
P1000506_resize_zpse91b91c0.jpg

Voorkant.
P1000507_resize_zps58757270.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!