ICE ICE POLO (ROBolop Design)

Zoals ik al aangekondigd heb op mijn Bmw topic, hebben we een nieuwe Vw Polo gekocht.
Deze is voor het dagelijks gebruik, en meestal rijdt mijn vrouwtje er mee. Toen we beslist hebben om deze te kopen, heb ik haar wel eerst moeten beloven dat ik er geen grotere wielen zou opleggen, en zeker niet verlagen.
Dit omdat zij nogal sukkelt met hare rug, en wat de velgen betreft zou dit niet lang duren of ze hangt ergens tegen een voedpad op.
Wat de ICE betreft kon ik mijn wel wat laten gaan, maar in de koffer moest natuurlijk nog plaats genoeg zijn om dingen te laden.
Wat de Polo betreft is het een 1400 comfortline geworden, met als optie's DSG, Airco, Zetelverwarming en cruise control en nog een aantal prullen.
Hier een foto van toen hij juist geleverd was met de beschermfolie nog op.
DSC04393_resize_zps210d9677-1.jpg

Ik zal, als hij gewassen is nog wel eens een paar foto's trekken, maar veel is er niet aan te zien. Maar wat niet is kan nog komen (carbon).
Wat de ice aangaat heb ik alles al liggen wat ik erin wil zetten.
Qua radio ga ik het voor het moment houden met de originele wat erin staat, maar vermids ik er een versterker ga inzetten heb ik een interface gekocht van Pac-Audio .
DSC04619_resize-1.jpg

Wat de versterker aangaat ben ik nu zeer tevreden dat ik de Precision Power niet verkocht heb die ik eerst in de Bmw wilde zetten.
naamloos4-1.jpg


Deze PPI Deq 230 is een 30 bands equalizer, van dit toestel kan ik het voorfront afdraaien en met een verlengkabel die er bij geleverd is, kan je terwijl je achter het stuur zit de instellingen veranderen.
DSC04641_resize-1.jpg

Wat het Subwoofer aangaat heb ik weer gekozen voor 4 Focal Utopia 13ws.....
DSC04631_resize-1.jpg

DSC04633_resize-1.jpg
 
Voor de voorste speakers heb ik eveneens voor Focal gekozen, hier gaat het om de krx3.
DSC04620_resize-1.jpg

DSC04622_resize-1.jpg

DSC04627_resize-1.jpg

DSC04624_resize-1.jpg

De filters
DSC04629_resize-1.jpg

DSC04634_resize-1.jpg

Voor de rest heb ik natuurlijk nog wat kabel en dempingsmateriaal gekocht.
DSC04612_resize-1.jpg

Het zal nog even duren vooraleer ik aan de instal ga beginnen. Ik wil eerst de nieuwe radio die ik in de bmw aan het zetten ben tot een goed einde brengen.
 
Ziet er goed uit! Veel succes met inbouwen, ik heb het lekker laten doen. Had geen zin en niet veel vertrouwen om de panelen van mijn nieuwe auto los te gaan trekken Stick Out Tongue
Ben wel benieuwd hoe je die speakers gaat weg werken aangezien het een 3 weg systeem is, maar daar komen vast wel foto's van.
 
ziet er gaaf uit! ik heb het ook laten doen...gezien ik echt een leek ben op het gebied van Audio aansluiten haha
maar eindresultaat is dat het soundsetje echt ultra DIK klinkt als je hem vol open gooit Big Grin (kan niet meer zonder Big Grin)
 
Ziet er goed uit! Veel succes met inbouwen, ik heb het lekker laten doen. Had geen zin en niet veel vertrouwen om de panelen van mijn nieuwe auto los te gaan trekken Stick Out Tongue
Ben wel benieuwd hoe je die speakers gaat weg werken aangezien het een 3 weg systeem is, maar daar komen vast wel foto's van.

Ik kan wel begrijpen dat niet iedereen zot is van zijn wagen af te breken, maar ik heb wel wat ervaaring daarmee....
Wat de 3-weg betreft, komt de Tweeter en de middentoon op de A-stijl te staan, en de 16cm komt in een Vloerpod te staan.
Met andere woorden, er komt niets in de deuren te staan.
Hier een foto voor je ongeveer een idee te geven hoe het ongeveer gaat worden. Deze is getrokken van mijn BMW waar ik ook aan bezig ben.
DSC02228_resize-1.jpg





Welkom ;) Ben benieuwd naar het eind resultaat (sound)

Nog even een huishoudelijke mededeling; Graag even een garage aanmaken ;) Dat houd het overzichtelijk voor iedereen

Ik heb, Mijn Garage ingevuld zo goed als ik kon. Ik heb nog niet zoveel foto's.
Laat maar iets weten als het niet goed is. Ben nieuw op dit forum, en een aantal dingen moet ik nog leren.



ziet er gaaf uit! ik heb het ook laten doen...gezien ik echt een leek ben op het gebied van Audio aansluiten haha
maar eindresultaat is dat het soundsetje echt ultra DIK klinkt als je hem vol open gooit Big Grin (kan niet meer zonder Big Grin)

Ik kan wel begrijpen dat niet iedereen dit zelf wil doen, maar ik ga het toch proberen tot een goed einde te brengen.
comics-1.jpg
 
Dat ziet er zeker netjes uit op de A-stijl! Is het trouwens nog een groot verschil in geluidskwaliteit tussen een goede 2-weg en 3-weg set?
Zelf heb ik nooit met een 2-weg gespeeld, maar voor in te bouwen is dit zeker veel gemakkelijker. Als je een 3-weg zet is dit een stuk moeilijker. De tweeter en de mid moeten zo dicht mogelijk naast mekaar staan. Persoonlijk vind ik dat je met een 3-weg meer opties heb qua geluidsbeeld, maar het uitrichten van deze speakers is niets wat op 1 2 3 klaar is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de istal betreft van de Polo, zal de lat zeker niet zo hoog liggen als de Bmw waar ik aan bezig ben.
Vergeet vooral niet dat dit de wagen is voor ons dagelijks gebruik. Dat wil ook zeggen dat het onmogelijk is om maanden aan een stuk eraan te werken.
Ik zal goed moeten afspreken met mijn vrouwtje wanneer ik heb eens een paar dagen kan hebben.
Waar we niet gaan naar kijken, is dat als ik bezig ben, en er ontbreek hier en daar iets we toch blijven rijden.
Wat ik met de verschillende componenten ga doe weet ik al voor 99%.
De tweeters en de mid's komen op de A-Stijl te staan.
Voor de 16cm (Focal KRX3) ga ik waarschijnlijk vloerpods maken. Vermits het hier gaat om een automaat heb ik plaats genoeg, en als ik zie hoe mijn vrouw haar linkervoet zet, als ze aan het rijden is,is er geen probleem.
Wat de 4 subjes betreft, heb ik nog lang getwijfeld.
Eerst had ik het in mijn gedachte om een Focal 27 KX te kopen.
focal27kx-1.jpg

Mij idee was om deze in te werken in het reservewiel, maar ik kon niet genoeg liters vinden dat deze speaker nodig heeft. Een ander zeer groot probleem was dat het reservewiel niet in het midden van de koffer staat, en zo was het dan ook niet mogelijk om de versterker enz kwijt te krijgen.
Het reservewiel moet ook op een snelle manier gebruikt kunnen worden indien nodig.
 
Respect voor je werk! Heb altijd een hekel gehad aan elektronica, veel ingewikkelder dan een stopcontact hoeft het van mij niet te worden ;)
Altijd knap gevonden dat iemand vrijwillig zoveel moeite in audio wil steken
 
Respect voor je werk! Heb altijd een hekel gehad aan elektronica, veel ingewikkelder dan een stopcontact hoeft het van mij niet te worden ;)
Altijd knap gevonden dat iemand vrijwillig zoveel moeite in audio wil steken

Jij zal andere dingen kunnen die voor mij chinees zij, en zo heeft iedereen wel iets waar hij goed in is.
Ik ben al mijn leven lang met car hifi bezig in mijn wagens, en deze gaat er niet aan ontsnappen.
 
Vandaag ben ik eindelijk begonnen aan de Polo.
Ik had op het net wat gezocht achter foto's wat er achter de matten zou zitten, maar heb dan toch maar besloten om er alles uit te nemen. Vroeg of laat ging dit toch gebeuren.
Wat het reserve wiel betreft, blijft dit erin liggen. De bedoeling is ook dat dit vlot toegankelijk blijft indien we het nodig hebben.
Met ander woorden, als mijn vrouwtje platte band heeft, ga ik de instal zo maken dat zij op een snelle en veilige manier eraan kan.
DSC04814_resize-1.jpg

Aan de rechter zijkant kan je al zien dat er niet veel gaat gebeuren. Hier staat de benzinnentank, en daar zet ik de slijpschijf beter niet in.
DSC04819_resize-1.jpg

Aan de linkerkant is dan wel wat plaats voor iets in weg te werken. Wat, weet ik nog niet.

DSC04818_resize-1.jpg

Dan heb ik een stuk MDF op de bodem gelegd, en eens gekeken welke opstelling ik kon maken.
Natuurlijk was ik teleurgesteld omdat er niet genoeg plaats in is. Maar in mijn geval is er nooit plaats genoeg.
De bedoeling is dat de subkist tegen de achterbank komt te staan, en dit doe ik omdat ik dan beter weg kan met de druk die deze maken. Qua uitzicht gaat dit ook veel mooier zijn.
DSC04820_resize-1.jpg

Wat ik ook al weet is dat ik ze onder een schuine hoek ga zetten. Qua zicht gaat dit veel mooier zijn en het gaat specialer zijn, denk ik.
Wat de PPI (versterker) aan gaat ga ik plaats genoeg hebben voor de kabels op een deftige manier te verwerken L en R.
De equalizer is dan weer een ander paar mouwen. Daar is gewoon geen plaats voor . Nu kan je al zien dat ik hem uit de behuizing heb gehaald, en ik heb hem eens OP de versterker gelegd, en dat vond ik wel iets hebben.
Maar zo ver ben ik nog allemaal niet. Ik ga nu eerst berekenen hoeveel liter mijn subkist moet zijn, en de rest zal wel vanzelf komen zeker.
 
Nice, lekker bezig!
Echter zit de benzinetank ONDER je auto hoor ;) waar je op de foto tegenaan kijkt is gewoon je wielkast, maar beter blijf je daar ook vanaf, anders wordt het nat in de auto Big Grin

Jep , ik weet het . Langs die kant moet je tanken, en daarom is er minder plaats.





ben nu wel benieuwd hoe het gaat worden ..afwachten maar ;)

Het is inderdaad nog wat afwachten. Ik ben er zelf ook nog niet uit wat waar gaat komen.
We zien wel. Komt wel in orde.




Gaaf project!

Wil ook mijn ice weer aanpakken :)

Dan had ik beter nog even gewacht, dan kon ik eens kijken wat jij zou doen.

1555animatedsmiley-1.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!