Hulp bij kleur 6r UPDATE: Hij is besteld! :D

Ik sta op het punt te tekenen voor een nieuwe Polo 1.2 TSI 90pk Highline 3-deurs.
Hierbij zal ik helaas mijn 9n3 GTI inruilen. Ik maak steeds meer kilometers en kies daarom voor een zuinigere optie.

Echter nu komt het lastige; de keuze van de kleur. Ik heb nog nooit eerder een gloednieuwe auto gekocht en moet zeggen dat al die te maken keuzes me flink tegenvallen. Kunnen jullie mij misschien helpen?

Wat zijn jullie ervaringen? De kleuren waar ik tussen twijfel:
-Deep black pearl (zwart is altijd goed)
-Pepper grey (fantastische kleur, maar wordt het niet snel saai?)
-Candywit, vindt ik erg mooi op een 3-deurs alleen ben ik bang voor de restwaarde over 3 jaar en heb ik geen zin/tijd om continue te poetsen

Ik hoor graag jullie mening
 
Re: Hulp bij kleur 6r

Even een kleine toevoeging, ik houd juist wel van poetsen. ik detail zelfs voor andere. Alleen heb ik daar steeds minder tijd voor.

Daarom twijfel ik bij wit, omdat ik juist een poetser ben moet de auto er altijd spik en span uitzien. Ik twijfel of dit haalbaar is bij wit.

Kan iemand me meer vertellen over bovenstaande kleur?
 
Re: Hulp bij kleur 6r

Mijn moeder heeft een witte Polo , en als die goed in de wax staat blijft die wel lang proper. En de Polo ziet er over het algemeen echt proper uit, tot je begint te poetsten dan zie je wel het verschil.
Mijn moeder werkt op de luchthaven dus hangt ie over het algemeen vol met kersosine van overvliegende vliegtuigen, gewoon eens met de hoge druk over en is weer helemaal wit.
 
Re: Hulp bij kleur 6r

@ ibifaHo, bedankt. Ik heb nu uni-rood, qua poetsen net zo'n bitch als wit. Maar ben bang dat ik na elke regenbuitje moet gaan wassen.

daarnaast roepen ze altijd, met een witte blijf je zitten. ook las ik dat een witte occassion zo'n 25% minder waard is. Wat is jullie ervaring hiermee?

gr,
Ronald
 
Re: Hulp bij kleur 6r

Ronald, ik zou voor een zwarte gaan, ook al zie je er alles op. Maar dat is ook zo bij een witte of een rode. (ik kan het weten want ik heb een rode). Maar als je net als ik wel van poetsen houdt is het best te doen. Ik vind op een zwarte Polo highline die nieuwe zwarte hoogglans bovengrille en die chromen strip echt mooi staan.
 
Re: Hulp bij kleur 6r

Ronald,
Als je goed rondkijkt zie je inderdaad maar weinig witte auto's. Als je er al één ziet dan is het vaak een VW Polo 6r, een VW Scirocco of een Fiat Punto. Toch denk ik dat je bij inruil van een witte Polo 6r een normale inruilprijs kunt verwachten, witte Polo's 6r zijn namelijk erg in trek en dus makkelijk weer te verkopen.
 
Re: Hulp bij kleur 6r

@ graafie, ja maar dat is nu. De dealer vertelde mij dat dit tzt best weleens 1000-1500 euro kan schelen.

wat een gedoe zeg, zo'n nieuwe auto haha.

Zwart vindt ik inderdaad mooi door het chrome van de grill enzo. Pepper grey is weer gruwelijk wanneer de zon erop staat.
 
Re: Hulp bij kleur 6r

Zwart is ook een kleur die je moet blijven poeten..! (net zo erg als wit)

Als je niet wilt dat ie er snel vies uitziet zou je voor silver moeten gaan. Alleen vind ik silver een beetje standaard kleur Stick Out Tongue dus lastig hehe.

Ik heb zelf deep metellic black, achtkant wordt echt snel vies :oops: Na het wassen en klein stukje gereden te hebben zie ik al stof op de achteruit/klep/bumper..!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!