Item pictogram

[HOW-TO][Polo 6C][VCDS] Automatische coming home functie

Hallo,

ik heb een licht en zicht pakket. Ik kan nu alleen coming home activeren door aan de grootlicht hendel te trekken.

Kan ik uit jou HowTo opmaken dat ik nu ALLEEN een nieuwe licht schakelaar nodig heb om dit voor mekaar te krijgen ??

Werkt leaving home stiekem dan ook ? Of is daar toch echt die after market set voor nodig ?

Gr,
 
Hallo,

ik heb een licht en zicht pakket. Ik kan nu alleen coming home activeren door aan de grootlicht hendel te trekken.

Kan ik uit jou HowTo opmaken dat ik nu ALLEEN een nieuwe licht schakelaar nodig heb om dit voor mekaar te krijgen ??

Werkt leaving home stiekem dan ook ? Of is daar toch echt die after market set voor nodig ?

Gr,
Wat er wel of niet kan na wisselen van een lichtschakelaar of licht/regen sensor ... ik durf het niet te zeggen.
Op mijn 6C waren al deze opties aanwezig en was het dus alleen maar activeren.

ff een vraagje, de opel corsa (2007) van mijn moeder heeft geen automatische lichtschakelaar maar wel coming and leaving home.. Ik vraag me af hoe dat kan, aangezien er geen automatische lichtschakelaar op zit en volgensmij ook geen regensensor..
Opel en VW met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dezelfde gekocht. Werkt en past prima. Kan alleen de tijdsduur niet aanpassen. Dat zal wel ingesteld zijn op het kastje.

Heb vandaag hetzelfde setje in me polo 6r gezet heb hetzelfde probleem kan en krijg de tijdsduur ook niet ingesteld.
Moet volgens de beschrijving wel moeten kunnen.

Past die kastje achter de schakelaar? En gwn plug and play? En die zwarte kabel is de sensor neem ik aan? En die plaats je dan achter je ruit ergens in die richting?

Is iid plegen play heb 2 linker handen en was in 30 min klaar. Ja die zwarte kabel is de licht sensor. Als die maar goed licht en donker kan onderscheiden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb zelf regensensor in mijn 6R en zodra het donker is gaat mijn navigatie scherm verlichting automatisch in nachtstand. Betekent dit dat ik al een sensor heb en dat ik alleen bij het wisselen van de schakelaar al klaar ben?
Weet iemand dit toevallig?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
Hallo,

Ik heb zelf regensensor in mijn 6R en zodra het donker is gaat mijn navigatie scherm verlichting automatisch in nachtstand. Betekent dit dat ik al een sensor heb en dat ik alleen bij het wisselen van de schakelaar al klaar ben?
Weet iemand dit toevallig?

Heb zelf ook dit probleem en je regen en licht sensor heb je wel, alleen je licht sensor is niet aangesloten.
Oplossing is een "chinees" setje kopen bestaande uit een nieuwe licht schakelaar met "auto" functie. (Te koop via ebay of alie express)
 
Heb zelf ook dit probleem en je regen en licht sensor heb je wel, alleen je licht sensor is niet aangesloten.
Oplossing is een "chinees" setje kopen bestaande uit een nieuwe licht schakelaar met "auto" functie. (Te koop via ebay of alie express)

zou je een link kunnen van een eBay/aliexpress die voldoende zou kunnen zijn als je wel over regen- en lichtsensor beschikt.
Moet je dan ook dat kastje kopen of alleen de schakelaar met auto functie en dat enkel vervangen?

Ook mijn navigatie gaat bij nacht op nachtstand, regensensor ook ingebouwd (evenals zelf dimmend achteruitkijkspiegel, weet niet of dat relevant is)
 
  • Leuk
Waarderingen: Yasar
zou je een link kunnen van een eBay/aliexpress die voldoende zou kunnen zijn als je wel over regen- en lichtsensor beschikt.
Moet je dan ook dat kastje kopen of alleen de schakelaar met auto functie en dat enkel vervangen?

Ook mijn navigatie gaat bij nacht op nachtstand, regensensor ook ingebouwd (evenals zelf dimmend achteruitkijkspiegel, weet niet of dat relevant is)


http://www.tigerstyle.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=61509
http://www.ebay.com/itm/151239881352
http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?threads/auto-light-automatisches-fahrlicht.3197/

Op de link van mypolo staat veel info.
Dat setje bestaat uit een nieuwe lichtschakelaar een lichtsensor en een kastje zie (ebay link)

Moet je met deze setjes nog altijd seinen met grootlicht om de functie te activeren?

Nee je zet schakelaar op "auto" en de rest gaat vanzelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dezelfde gekocht. Werkt en past prima. Kan alleen de tijdsduur niet aanpassen. Dat zal wel ingesteld zijn op het kastje.

er is een manier om de tijd wel degelijk aan te passen. Ik heb ook zon schakelaar en deze stond standaard op 10 seconde wat ik er kort vond. Daarna eens weesten spelen met het schakelen met de schakelaar met de piepjes enz. en meen met het contact uit en een bepaalde handing staat deze nu op 60 seconde. Hoe het gelukt is is me helaas nog steeds onduidelijk. :(

Ik zou zeggen probeer het ook weet een ding wel dat het met het contact uit was ipv aan

Ik heb namelijk de handleiding proberen te vertalen en daar zag ik wel iets van 5 tot 60 seconde programmerbaar. Maar chinees dialect is niet te vertalen en kreeg daardoor zeer vreemde teksten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!