Item pictogram

[HOW-TO][Polo 6C][VCDS] Automatische coming home functie

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
GertJan submitted a new resource:

[HOW-TO][6C][VAGCOM] Automatische coming home functie - [HOW-TO][6C][VAGCOM] Automatische coming home functie

Automatische coming home functie:

Voorwaarden: - Automatische regen,- en licht sensor (licht & zicht pakket) moet geïnstalleerd zijn
- Lichtschakelaar moet op auto staan

Wanneer deze optie is ingeschakeld zal, mits het donker is, de coming home verlichting automatisch gaan branden zodra de sleutel uit het contact verwijderd is en de bestuurdersdeur geopend wordt.

1 Kies Select
01.png

2 Kies 09 -...

Read more about this resource...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: MR_Chemica
De regensensor is stiekem een beetje schizofreen. Hij is namelijk ook een lichtsensor. Maar omdat de Polo geen automatische lichtstand heeft, heeft de lichtsensor geen echte functie.
Daarom heet het niet een licht- en regensensor maar een regensensor.

De lichtsensor is wel degelijk actief als lichtsensor, maar alleen om te zien of het donker is. Donker --> CH/LH. Niet donker --> geen CH/LH.
 
@GertJan: Ik heb al aardig door het forum lopen spitten, maar ik heb nog niet iets kunnen vinden (of niet goed gekeken) over het vervangen van de lichtschakelaar in een 6R (Blue GT 2014) en het activeren van coming home/leaving home. Tot nu toe alleen over vrijgeven met VCDS "coming home" dmv grootlicht geven bij uitstappen.
Onze 6R heeft een regensensor. Deze wijkt af van de sensor in een 6C, heb ik al gezien bij de dealer. Maar ik kan mij zomaar voorstellen dat het achteraf in te bouwen en te activeren is.
Alvast dank voor je info!
 
Op een 6R kun je achteraf een licht/regen sensor inbouwen. Je moet dan wel een custom kabelset erbij halen met o.a. een relaisschakeling erin om auto verlichting te hebben.

Op de bekende chinese sets moet zijn de sensoren te vinden. Vagcom activatie dan wel nodig. Kosten ca 100 dollar met spiegel, 40-50 zonder spiegel.

dan maar met spiegel toch? want dan heb je ook gelijk automatische dimmende binnenspiegel, of zijn het snadaard binnenspiegels?
$100,- is een nette prijs denk ik Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!