[HOW-TO][6R][EXTERIEUR] Automatische achterklep

Geen wijziging bij mij, als je op je ab de a.klep knop ingedrukt houdt, ontgrendeld tie uit zijn eigen. De gasveren en puffers geven dat duwtje extra om helemaal open te gaan.

De puffer aanpassen is simpel, in de kop zit een imbus, die draai je los, maar komt er niet uit. Dan trek je de twee delen, de buitenhuls die vierkant en glad is, los van de binnenhuls, ook vierkant maar met ribbels. Onderaan de binnenhuls zijn de vier hoeken open, ongeveer een cm lang, die zaag je eraf. Dan neem je van de rubberen kop zoveel af dat de ronding eigenlijk weg is. Let op, hieronder zit een plastic rondje. Bij de buitenhuls haal je de moervorm eraf met een vijl of schuurband, ongeveer 3 mm dacht ik zo, wordt iets moeilijker met monteren, maar het gaat wel. Alles weer monteren, maximaal ingedrukt en klaar.

Om het verhaal van pigeon wat kracht bij te zetten:
Inbus los draaien
IMAG2089.jpg

Uit elkaar trekken:
IMAG2088.jpg
Pootjes afzagen en stukje van de moer vijlen:
IMAG2091.jpg

Rubber dopje stukje inkorten en het verschil is aanzienlijk:
IMAG2096.jpg
Enjoy!

En nu moet ik nog wachten totdat me dempers volgende week binnenkomen.. :)

Thanks voor het idee @pigeon
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
iemand dit al geprobeerd? dit is overduidelijk goedkoper dan losse parts scoren..

-Edit; ik zie bij de recensie een 2 staan, mijn duits is niet perfect dus maar even in de translate gegooid en het verteld weinig goeds...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  a  a 
  • Leuk
Waarderingen: Nickpolo1234
Wat zal het probleem zijn dan?
Dit is de recensie:

Die Federn sind sehr gut verarbeit. Leider hatte sich nach einer Woche die Heckklatte völlig verschoben. Spaltmasse ade und Schloss knallt dem enspechend hart daneben. Das schliessen der Klappe war für meine Frau auch ein kleiner Kraftakt. Für das letzte viertel bis zum Schloss, bedarf etwas mehr Kraft. Einmal VW Werkstatt und wieder einstellen lassen. Habe sie entfernt da ich Bedenken habe, mir Folgeschäden am PKW zu holen.
 
Volkswagen  a  a 
Het principe is als volg. Door de verzwaarde gasveren zal de klep worden op gelift. Uiteraard komt hier kracht bij vrij. Maar het gewicht van de klep blijft het zelfde. Schadelijk lijkt mij dit niet. Of denk ik nu verkeerd ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 Pk 
Als je dat vaak genoeg doet (in de recentie zelfs al na een paar weken) lijkt me dat niet goed voor de 2 ophangpunten van je achterklep. Als die ontzet raken ben je verder van huis. €35 voor de veren is dan misschien nog maar het begin van de kosten.

Op dit forum zijn ook andere manieren (scirocco icm tolledo parts etc.) die ook kunnen en lijken mij persoonlijk, na OEM dempers, de beste optie.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Welke kracht komt er extra op je scharnieren dan? Klep blijf even zwaar. Gaat alleen sneller open. Je moet natuurlijk geen langere dempers er tussen zetten. Daarom zijn de seat dempers ook 1 cm korter. Ik kan natuurlijk verkeerd denken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 Pk 
Welke kracht komt er extra op je scharnieren dan? Klep blijf even zwaar. Gaat alleen sneller open. Je moet natuurlijk geen langere dempers er tussen zetten. Daarom zijn de seat dempers ook 1 cm korter. Ik kan natuurlijk verkeerd denken
volgens mij heeft het te maken met de kracht die de veren continue uitoefenen op de scharnieren.
 
Volkswagen  a  a 
Geen wijziging bij mij, als je op je ab de a.klep knop ingedrukt houdt, ontgrendeld tie uit zijn eigen. De gasveren en puffers geven dat duwtje extra om helemaal open te gaan.

De puffer aanpassen is simpel, in de kop zit een imbus, die draai je los, maar komt er niet uit. Dan trek je de twee delen, de buitenhuls die vierkant en glad is, los van de binnenhuls, ook vierkant maar met ribbels. Onderaan de binnenhuls zijn de vier hoeken open, ongeveer een cm lang, die zaag je eraf. Dan neem je van de rubberen kop zoveel af dat de ronding eigenlijk weg is. Let op, hieronder zit een plastic rondje. Bij de buitenhuls haal je de moervorm eraf met een vijl of schuurband, ongeveer 3 mm dacht ik zo, wordt iets moeilijker met monteren, maar het gaat wel. Alles weer monteren, maximaal ingedrukt en klaar.
Heb je de originele puffer aangepast?
 
Volkswagen  Polo  1.2 12v 
Ik heb nog een setje liggen trouwens, gekocht van een forum-lid maar klep ging voor mij te lastig dicht helaas.

Mocht iemand ze willen overnemen, stuur maar een PB.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!