Hou ouder hoe gekker

Om het topic weer even eer aan te doen:
Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.
Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).
Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht.
Dus hier zal ik een stuk minder te zien zijn, al zal ik nog wel eens een kijkje nemen. Het ga u goed!
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Om het topic weer even eer aan te doen:
Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.
Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).
Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht.
Dus hier zal ik een stuk minder te zien zijn, al zal ik nog wel eens een kijkje nemen. Het ga u goed!

Heel veel plezier met de UP GTI !!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Om het topic weer even eer aan te doen:
Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.
Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).
Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht.
Dus hier zal ik een stuk minder te zien zijn, al zal ik nog wel eens een kijkje nemen. Het ga u goed!
Gefeliciteerd met de up.
Hou je ons wel op de hoogte over jezelf.
Waneer kom de 140pk erop?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Lekker blijven genieten. Van een colafles aan motorvermogen een een klein turbootje word je na dit vermogen niet meer vrolijk van denk ik.
Niet helemaal mee eens: mijn VW Polo met een motor gelijk aan de inhoud van een 1,5 l. petfles en een turbootje erop geeft mij geweldig veel plezier: op een standaard Polo GTI mis ik 'maar' 50 pk.
Ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe een opgevoerde GTI rijdt maar ik vind het gebrek aan een volwaardig reservewiel niet opwegen omdat ik teveel lekke banden heb gehad op momenten dat me dat totaal niet uitkwam. En dat zou ik als (enig) nadeel van de GTI benoemen.
 
Begrijp me goed, ik vind het echt een fantastische auto. Maar hier in NL komt hij vind ik niet echt tot zijn recht. Met al dat vermogen zit je in no time op hoogst illegale snelheden als je even doortrapt. Dat is dan wel lekker zo'n momentje. Net als met 130 door een lange lopende snelweg bocht. De wegligging is echt fantastisch. Laatst in de bergen tijdens de vakantie was het echt geweldig. Voor normaal dagelijks gebruik heerlijk comfortabel ook. Qua beleving ga ik denk ik wel veel meer genieten van de Up. Zoveel vermogen is niet nodig om lekker sportief te rijden, mits gecombineerd met een laag gewicht.
Wat betreft het reservewiel, dat zat niet in de Polo en nu weer niet, vanwege het Beats systeem. Dus ja, ik denk ook wel eens wat als.. Maar ja, ik ga dan maar gewoon de ANWB bellen, want ik ga me niet wagen aan dat reparatiesetje. Zal een jaar of 25 geleden zijn dat ik een lekke band had.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja dat dacht ik ook. Verlagen was ik toch al niet van plan, maar als je dit ziet wil je het ook niet als je nog een beetje comfort wil behouden. Het Milltek systeem vind ik in de Polo mooi en precies goed. Bij de Up is het me wat te schel en schreeuerig. Zie filmpje. Dus het blijft bij chippen en een kofferbakmat
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!