Hou ouder hoe gekker

Eerste beurt vandaag ( zat nog bij de koop in).
Zelfde auto mee, maar 105 pk minder. Voelt echt als een compleet andere auto. Niet alleen qua power, rijdt op zich best vlot. Je hebt het idee dat je veel hoger zit dan die 1.5 cm. Maar vooral veel minder stabiel, zwabberiger.
Straks is het weer extra fijn om weer in je eigen auto te stappen :cool:
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Rosinfield
Eerste beurt vandaag ( zat nog bij de koop in).
Zelfde auto mee, maar 105 pk minder. Voelt echt als een compleet andere auto. Niet alleen qua power, rijdt op zich best vlot. Je hebt het idee dat je veel hoger zit dan die 1.5 cm. Maar vooral veel minder stabiel, zwabberiger.

Nog bijzonderheden bij de eerste pitstop??
Ben er binnen kort ook aan toe.
Stond jou gti destijds in H veen te koop ben daar nog bij een witte wezen kijken.
Hoeveel km gelopen sinds de aankoop?
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Eerste beurt vandaag ( zat nog bij de koop in).
Zelfde auto mee, maar 105 pk minder. Voelt echt als een compleet andere auto. Niet alleen qua power, rijdt op zich best vlot. Je hebt het idee dat je veel hoger zit dan die 1.5 cm. Maar vooral veel minder stabiel, zwabberiger.
En wat deed opa in het bos die dag ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Net een heel eind gereden. Meeste tijd merk je er niets van. Maar als je dan even flink doortrapt om op snelheid te komen....
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik moet iets bekennen. De komende tijd zal in huize @Rosinfield de broekriem wat moeten worden aangehaald. Vandaar dat ik ging denken over bezuinigingen in het wagenpark. We hebben ook nog een Up, maar die kost weinig en die gebruiken we vnl voor korte ritjes. Toen kreeg ik een soort bevlieging welke steeds concretere vormen aannam. N.l. de GTI inruilen voor een jonge Up GTI. Kan met gesloten beurzen en als het meezit kan er ook nog een chippie af en een leuk uitlaatje.
En dan blijkt dat ook de psycholoog in mij, die precies weet hoe het werkt bij dit soort keuze processen, daarvan ook niet gevrijwaard is. Wanneer je dan neigt naar iets anders, heb je de neiging de voordelen van het nieuwe te over- en de nadelen te onderschatten. Ik was dus op gegeven moment al serieus aan het zoeken en had al een koper voor de Polo.
Tot ik na een dag of 2 tot inkeer kwam en besloot het toch maar niet te doen.
De Up! is goedkoper in vaste kosten en biedt meer fun. Veel minder pk's maar dat hoeft ook niet om leuk te rijden, als het gewicht dan maar laag is. De Polo is in zekere zin "te goed". Ook als je dik boven de 200 rijdt, voelt het allemaal nog uiterst stabiel en comfortabel aan.
De Up heeft natuurlijk veel minder ruimte, maar da's eigenlijk alleen in de vakantie een probleem. En dan denk je, dan kun je een koffer op het dak zetten.
De Polo heeft veel vermogen (nu helemaal) , maar dat gebruik je of ik in elk geval echter maar sporadisch. Moet wel zeggen, @JM89 , dat ik nu ik uiteindelijk heb besloten hem te houden, min of meer vanzelf wat minder rustig ben gaan rijden en wat vaker het gas in te trappen. Uiteindelijk was ik bang dat ik enorme spijt zou krijgen. Ik zou veel inleveren en meer dan alleen pk's en Nm's. Denk aan comfort en de investeringen (chip+DSG aanpassing en uitlaat)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik moet iets bekennen. De komende tijd zal in huize @Rosinfield de broekriem wat moeten worden aangehaald. Vandaar dat ik ging denken over bezuinigingen in het wagenpark. We hebben ook nog een Up, maar die kost weinig en die gebruiken we vnl voor korte ritjes. Toen kreeg ik een soort bevlieging welke steeds concretere vormen aannam. N.l. de GTI inruilen voor een jonge Up GTI. Kan met gesloten beurzen en als het meezit kan er ook nog een chippie af en een leuk uitlaatje.
En dan blijkt dat ook de psycholoog in mij, die precies weet hoe het werkt bij dit soort keuze processen, daarvan ook niet gevrijwaard is. Wanneer je dan neigt naar iets anders, heb je de neiging de voordelen van het nieuwe te over- en de nadelen te onderschatten. Ik was dus op gegeven moment al serieus aan het zoeken en had al een koper voor de Polo.
Tot ik na een dag of 2 tot inkeer kwam en besloot het toch maar niet te doen.
De Up! is goedkoper in vaste kosten en biedt meer fun. Veel minder pk's maar dat hoeft ook niet om leuk te rijden, als het gewicht dan maar laag is. De Polo is in zekere zin "te goed". Ook als je dik boven de 200 rijdt, voelt het allemaal nog uiterst stabiel en comfortabel aan.
De Up heeft natuurlijk veel minder ruimte, maar da's eigenlijk alleen in de vakantie een probleem. En dan denk je, dan kun je een koffer op het dak zetten.
De Polo heeft veel vermogen (nu helemaal) , maar dat gebruik je of ik in elk geval echter maar sporadisch. Moet wel zeggen, @JM89 , dat ik nu ik uiteindelijk heb besloten hem te houden, min of meer vanzelf wat minder rustig ben gaan rijden en wat vaker het gas in te trappen. Uiteindelijk was ik bang dat ik enorme spijt zou krijgen. Ik zou veel inleveren en meer dan alleen pk's en Nm's. Denk aan comfort en de investeringen (chip+DSG aanpassing en uitlaat)
En als je de kosten van de afschrijving op de Polo meenam in de berekening nog steeds goedkoper? Van een Polo GTI naar een Up GTI voor gesloten beurs klinkt mij niet als een echte deal. Maar goed dat je hem aanhoud! Want die Up ga je hoe dan ook weer aanpassen en zodoende nog duurder. Lekker dat geld in de mrb en verzekering stoppen!
Op rotondes is zo’n up leuker, maar als je snelweg kilometers maakt is zo’n Polo zoveel fijner
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ja, precies. Ja, je schrikt wel als je ziet wat je in een paar jaar hebt afgeschreven. Ook zonde. En ja de Up zou ook weer worden aangepast met eea. Wel een raar proces hoor zoiets. Nu, achteraf denk ik hoe heb ik dat uberhaupt kunnen overwegen. Maar toen ik er middenin zat, had ik hem bij wijze van spreken al ingeruild. Goed om niet al te impulsief te zijn dus ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer en Schil
Weer enorm genoten van de auto, vooral in de bergen in Z-Frankrijk. Ook op de Autobahn flink tekeer gegaan, dat is lekker zo in één flits naar 220, maar went ook snel en het voelt nog lang niet zo spectaculair als je eenmaal die snelheid hebt, als 100 in onze 60 pk Up!. Terug in NL denk je dan weer, het is toch wel een flinke overkill als je je een beetje fatsoenlijk wil gedragen, zonder anderen te irriteren. Ging dus denken aan iets ruimers, meer praktisch en functioneels. En had mijn oog laten vallen op, niet schrikken, een Duster 150 pk met automaat. Maar daar zou dan toch aardig wat geld bij moeten en het verlies, zeker met de gedane aanpassingen, zou erg groot zijn. Dus besloten mijn zegeningen te tellen, auto rijdt tenslotte fantastisch en is ook nog redelijk zuinig
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!