Hoe maak jij je auto schoon ?

Ik gebruik zelf ook al jaren producten van Poorboys en Dodo Juice en ben er zeer tevreden over. Gewoon bestellen via Carclean en binnen één of twee dagen in huis.
Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de producten van Chemical Guys, die zijn dan helaas niet bij Carclean te bestellen maar wel bij Waxworld of Wax On detailing products. Toch maar eens een bestellinkje plaatsen. ;)
Maar wat je ook gebruikt voor merk, werk altijd met het twee emmer systeem en gebruik altijd een aparte emmer (dus eigenlijk 3 emmer systeem :mrgreen:) en spons/washandschoen voor je velgen en dan ook ALLEEN voor je velgen. En was/spoel deze dan ook altijd apart uit en nooit samen met je andere sponzen/washandschoenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chemical Guys is niet heel anders dan Poorboys producten.
Komen bij dezelfde fabrikant vandaan...
Tuurlijk zijn er wel verschillen, maar een fles PB professional polish en een chemical guys P40 Polish zijn best gelijkend zegmaar ;)
Als je tevreden bent over PB producten, zou ik niet zomaar overgaan op CG, laat ik het zo zeggen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Ik heb wel de poorboys wheel sealant, er zit niet veel verschil in de hogere sigmenten.
Je kunt bv de Zymol concourswax nemen van 200 euro, echter is de standtijd niet (veel) langer dan een de te techwax van Megs. Op een gegeven moment zit het tussen de oren..
 
Chemical Guys is niet heel anders dan Poorboys producten.
Komen bij dezelfde fabrikant vandaan...
Tuurlijk zijn er wel verschillen, maar een fles PB professional polish en een chemical guys P40 Polish zijn best gelijkend zegmaar ;)
Als je tevreden bent over PB producten, zou ik niet zomaar overgaan op CG, laat ik het zo zeggen Stick Out Tongue

Ach, ik vind het altijd wel weer 'interessant' om eens iets anders te proberen. Zo heb ik dit jaar eens een fles Auto Bath van Wolfgang, een auto shampoo mee laten komen met een bestelling. Als je de reviews las dan was er gewoon geen betere shampoo denkbaar. Nou, ik heb het gebruikt maar ik vond het niet bijzonder, doe mij dan de Super Slick & Sluds en voor de koudere maanden de Super Slick & Wax shampoo's van Poorboys maar. ;)
 
Haha, ik heb ook het nodige staan maar heb geen foto waar het allemaal in 1 keer op staat Stick Out Tongue Leuk om te zien dat er nog meer fanaten zijn :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
dan zal ik mijn huidige collectie maar niet posten...

Er zijn heel veel verschillende smaken en heel veel verschillende producten.
Mijn favoriete uitspraak qua detailing:
"Find what you like, and use it often" :)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Gewone micro doek met detailer spray van Monello, nooit problemen. Gecoat met RainX Vision oid, dus ook geen slijtage in de ramen door ruitenwissers Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Effe een opnoeming van hoe ik de wagen onderhoud / was :cool:

- wagen met water afspuiten
- dan foomlance mr pink shampo laten inwerken
- dan weer afspuiten met water
- dan Meguiars ultimate wash & wax in iets wat warm water ''emmer" , wagen dan met een meguirs washandschoen wassen, de handschoen steeds uitspoelen in een andere emmer met een roostertje in.
- de wagen na gaan met droogdoek van meguiars
- de wagen zijn carroserie doen weer met meguiars ultimate quik detailer of andere Quik detailer van meguiars. met een vezeldoek
- de ruiten met perfect clarity glass cleaner en nagaan met keukenrolpapier
- plastiek onderdelen buitenkant met megiaurs engine clean
- koplampen en achterlichten Meguiar's Headlight Protectant
- velgen nagaan met iron x, en nxt metal polysh met speciaal vezeldoekje, banden met Endurance High Gloss Tyre Gel
- interieur, gold class rich leather cleaner en conditioner, natural shine vynyl en rubber protectant,

- verdere lak behandelingen , clayen niet altijd , Ultimate Compound, en nog tal van producten met meguiars polier machine en pads

- Rain X voor de ruiten zodat de regen af parelt
- CeriGlass Kit:


CeriGlass is een speciale glaspolish die is ontwikkeld door de innovatieve techniek van het mengen van speciale keramiek (waaronder Cerium Oxide)samen met andere nano componenten en milde schuurmiddelen.
CeriGlass reinigt diep en polijst alle glazen oppervlakken met gemak.
Het verwijdert snel zure regen vlekken, hard water vlekken, en hardnekkige uitwerpselen van vogels.
Het is ook geschikt voor het verwijderen van fijne tot medium ruitenwisser krassen

- Fog Fight Kit
Anti condens kit, geschikt voor het condensvrij houden van binnenzijdes van ramen, badkamerspiegels, helmvizieren, enz...
De kit bevat 100ml Fog Fight incl. sprayer, 2 suede microvezeldoekjes van 10cmx10xm, 1 applicator en 1 suede microvezeldoek van 20cmx20xm.

Dit was nog lang niet alles natuurlijk:lol:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Binnenkant van de ruiten doe ik met Meg's Pro Glass cleaner concentrate en de Dodo Mint Merkin, 2x per jaar met PB Pro polish, daarna 2x ontvetten en C.Pro FogFight (of een ander anti-condens middel).
Buitenzijde wordt 2x per jaar volledig gestript (wash, clay, polish) en daarna behandeld met de volledige Nanolex Ultra lijn (Ultra Glass Polish, 2x ontvetten, 2 lagen Nanolex Ultra Glass coating met 24u droogtijd ertussen).
Nooit problemen met de auto interval door de Nanolex.

Grootste voordeel van de Nanolex Ultra boven andere middelen?
Dit middel is NIET gevoelig voor oplosmiddelen (lees: alcohol uit ruitenwisservloeistof en reguliere glasscleaners), dus deze moet echt eraf slijten door de kilometers en eventueel wissergebruik :)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Ik was mijn auto altijd met de hand, door met een borstel opzetstuk op de tuinslang eerst mijn auto met (gewoon koud) water te poetsen.
Hierna droog ik hem met een natuurzeem. Voor de velgen gebruik ik een wat oudere opzetborstel.

Ik hoor hier iedereen met vanalles shampoo en make-up, heeft dat echt zoveel voordelen dan?
Is mijn methode slecht voor de lak ofso? Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!