Hoe beter audio systeem in Volkswagen Polo 6R?

Als je bij een professioneel inbouw plaats gaat ga je denk ik met 250,- niet toekomen. Zou je speakers en speakerringen ergens aanschaffen en samen met iemand van het forum bvb de nieuwe installeren. Stelt allemaal niet zoveem voor.

Koop er ook meteen adapters bij zodat je de originele fiche niet moet afknippen.
 
ik heb zelf 4 speakers van de dynaudio erin gezet in de deur, in de lage tonen iets sterker, in de midden en hoge weinig verbetering.

Gewoon plug en play???
Dynaudio Speakers vragen toch om meer amp dan standaard??
Ik heb een keer dynaudio in een golf gehoord, goedemiddag wat een geluid.
Mijn vader had vroeger(voor de kenners) een setje xanadu ds14. (Ook dynaudio)
Lang geleden dat ik zo'n goed geluid in een woonkamer heb gehoord :cool:
 
Er is een soort van oem oplossing waarbij je een subwoofer in de plek van de reservewiel plaatst. Alles is plug en play. Ik ga daar ook voor binnenkort.

Edit: is van helix. Prijs is 470 euro trouwens, niet zo goedkoop
Hebbie een link heb ook wel interesse. Mis die diepe bas. Voor de rest vindt ik de kwaliteit geluid van de standaart speakers en de rns510 wel okey.

Zit er trouwens geluid verschil tussen de rns 510 en de rns315?
 
Gewoon plug en play???
Dynaudio Speakers vragen toch om meer amp dan standaard??
Ik heb een keer dynaudio in een golf gehoord, goedemiddag wat een geluid.
Mijn vader had vroeger(voor de kenners) een setje xanadu ds14. (Ook dynaudio)
Lang geleden dat ik zo'n goed geluid in een woonkamer heb gehoord :cool:

Yep plug en play

Hebbie een link heb ook wel interesse. Mis die diepe bas. Voor de rest vindt ik de kwaliteit geluid van de standaart speakers en de rns510 wel okey.

Zit er trouwens geluid verschil tussen de rns 510 en de rns315?

Geen verschil als je dezelfde boxen houdt
 
  • Leuk
Waarderingen: crosspoloTSI
Ik heb net een offerte gevraagd bij JM Car HIFI in Rotterdam.

Montage 4x nieuwe speakers en 2x nieuwe tweeters = 250 Euro.

En dan komen de kosten van de speakers en tweeters er nog bij dat begint bij 130 Euro per set.

Dus ben minimaal 380 Euro kwijt voor een minimale aanpassing, want zonder versterker zul je het niet echt merken zei die.
 
Een goeie head unit scheelt al een hoop. In mijn oude Peugeot 206 had ik de standaard radio vervangen door een radio van Alpine. Deze koste me wel 500+ euro, voor alleen de radio.

Voordeel van de radio; zat een geluids processor in. Deze verbeterde alle muziek die er doorheen ging.

Verwacht dus voor €250,- niet heel veel verbetering. Je kunt beter beginnen met je deuren voldoende dempen. Daarna investeren in een hele goeie radio, versterker ertussen met degelijke specs, en speakers sets die aan jouw eisen voldoen.

Ik had een kleine 2000+ in mijn auto gestoken kwa audio en dan merk je het wel. Maar de upgrade naar mijn Polo is al een groot verschil.

Dus mijn tip, begin met demping en kijk daarna verder. Kost niet veel, maat geeft je wel aardig wat verbetering.

En denk eraan, goedkoop is duurkoop.en ja er zit zeker verschil tussen goedkope en duurdere radio's, terwijl de WRMS of andere specs het zelfde lijken.
 
Begrijp ik, ik zal mijn RNS310 er ook niet uithalen. Heb die Alpine radio nog liggen maar ik ben blij met de setup zoals hij nu is.

Ik ga m alleen nog een keer goed dempen en dan ben ik er klaar mee. :)
 
Ik heb net een offerte gevraagd bij JM Car HIFI in Rotterdam.

Montage 4x nieuwe speakers en 2x nieuwe tweeters = 250 Euro.

En dan komen de kosten van de speakers en tweeters er nog bij dat begint bij 130 Euro per set.

Dus ben minimaal 380 Euro kwijt voor een minimale aanpassing, want zonder versterker zul je het niet echt merken zei die.

Ik wil ze er wel in zetten voor je
Voor minder dan jou offerte.
Toevallig heb ik het zelfde gedaan in mijn polo en er zit wel degelijk verschil in.
En vergeet niet dat je ook bij de nieuwe speakers adapter ringen moet hebben.
Ik woon in Rotterdam zuid.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
ik ben hier zo eens aan het lezen,maar ik heb ook originele luidsprekers ik heb alleen een radio/navigatie gemonteerd omdat ik een RCD310 had,maar ik vind het geluid van die originele luidsprekers niet tegenvallen terwijl ik ook wel iemand ben die een goed geluid in de auto wil hebben ,maar ja dat is mijn mening.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!