Hoe beter audio systeem in Volkswagen Polo 6R?

Kijk anders eens voor een TS-WX710A achtige sub van Pioneer, past perfect onder je dubbele vloer. Je levert er dus geen ruimte voor in en aansluiten is ook vrij eenvoudig. Gezien de standaard speakers al van redelijke kwaliteit zijn (mits dat je de lage tonen probeert te minimaliseren, daar zijn ze immers niet voor gemaakt) is er met de toevoeging van een subje al een goede geluidservaring te behalen.
 
Goed geluid ? Of zonder van je geld..
ik heb geen subwoofer en ik vind het geluid van de originele luidsprekers niet slecht. zoals ik al zei ik heb mijn rcd310 vervangen voor een radio/navigatie systeem met
4 x 50watt vermogen en klinkt goed, of jij moet iemand zijn die van een dikke bas houd,dan moet je een subwoofer nemen
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Een Subwoofer kan nog veel meer dan enkel "de Sjonnie uithangen met klapperende nummerplaten"

Zodra je hoort wat je eigenlijk mist zonder iets wat fatsoenlijke lage tonen kan produceren zul je dit ook daadwerkelijk kunnen beamen.
Je mid/high setje waarmee de polo standaard is uitgevoerd gaat nou eenmaal niet de lage tonen kunnen produceren, ook niet als je hier 4x200 watt aan vast zou knopen.
De Mid range (de grote speaker in je deur) is hier nou eenmaal niet voor uitgelegd. Zelfs de setjes van 200+ euro gaan je niet de lage tonen geven die een fatsoenlijke sub je kunnen geven;)
 
Hallo, ik heb een nieuwe Polo gekocht nadat mijn oude was gestolen. In mijn vorige had ik een prachtig geluid, Pioneer. In deze nieuwe zit een standaard infotainment systeem (Discover media). Ik vind het geluid waardeloos. Ik heb al een Match versterker laten plaatsen en nieuwe Focal speakers, incl. deuren gedempt. En nog geen mooi geluid... De Match versterker moet namelijk vooraf worden ingesteld en daar zit volgens mij het probleem. Of moet ik toch gaan voor een inbouw Pioneer navigatiesysteem? Iemand een idee? Help! Muziek is alles voor mij...
 
Volkswagen Polo  Bluemotion  weet ik niet 
De headunit/radio bepaald wat hoofdzakelijk wat voor geluid de rest van de audio gaat produceren. Je kunt de beste speakers ooit pakken met de beste versterkers, wanneer je daar een slechte kwaliteit geluid naar toe zend doordat je een slechte radio hebt blijft het slecht klinken.
Wil je beter geluid? begin met een beter radio/headunit. Vanuit daar moet je gaan kijken voor eventuele beter deurspeakers en tweeters. Wil je dan nog wat meer lage tonen? Plaats dan een kleine subwoofer met een versterker.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robbert82
Ik heb enkel een setje speakerd erin en de deuren goed gedempt en zelf op de originele radio is de geluifskwaliteit verdubbeld. Andere radio heeft, in mijn ogen, enkel maar zin als je echt perfect geluid wilt. Als je gewoon zuiverder en iets meer bass wilt kom je er wel al met een setje speakers en demping.
 
Zeker zul je met andere speakers een andere klank krijgen. Voor de meeste mensen is dat ook voldoende.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Ik heb een navi unit Dynavin N6 geplaatst met de originele speakers (tweeters in A-stijlen en woofers in de deuren) en al zeg ik het zelf best een mooi geluid. Nu mis ik alleen wat laag maar wil geen grote sub in de kofferbak. Van de Polo 6c is een Beats by Dre editie. Op de website van VW wordt gesproken over een subwoofer in die auto. Heb geen idee waar die zit. Iemand ervaring hiermee?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!