Hoe beter audio systeem in Volkswagen Polo 6R?

Hallo Iedereen,

Ik wil graag mijn audio systeem verbeteren. Hoe kan ik dit het beste doen? Bijvoorbeeld een extra subwoofer of gewoon alle boxen vervangen inclusief versterker? Het liefst wel een eenvoudige oplossing zonder alles overhoop te gooien.

Alvast bedankt :eek:
 
ik heb de volgende volgorde aangehouden
- speakers rondom vervangen (betere klank overall)
- sub geïnstalleerd (gemis aan laag opgelost)
- andere radio (meer open geluid, meer details, duidelijker hoog en laag, minder compressie en vervorming)
 
Ik wil ook maximaal 250 Euro uitgeven aan betere audio.

Ik heb nu zelf in al mijn deuren (4), standaardluidsprekers zitten. Ik ben niet van plan om een subwoofer te gaan plaatsen.
Ik wil luidsprekers hebben die beter zijn dan de standaardluidsprekers.

Iemand enig idee wat ik met 250 incl. montage kan bereiken?
 
Alleen werkt het niet als je de standaart radio in je polo heb.
Beter word het geluid er niet op ook niet met nieuwe speakers.
Ik zelf heb een rns 510 met nieuwe speakers van mtx geen verschil het geluid blijft bagger.
 
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat een versterker is en wat een subwoofer is. Of zijn dat dezelfde dingen?

Als ik aan een subwoofer denk, dan denk ik aan kasten in je kofferbak. Zo ver wil ik niet gaan. Ik wil geen ruimte in beslag nemen voor zoiets.

Ik wil gewoon goed geluid, meer niet.
 
Een versterker is een apparaat dat de signalen van de radio versterkt en soms ook filtert/aanpast (equalizer)

Boxen <-- versterker <-- radio

Een subwoofer is een box die zeer groot is qua speaker-diameter en daarom de lage tonen goed weergeeft.

Boxen <-- versterker <-- radio
Sub <----/

Een tweeter is een box die klein is en daarom de hoge tonen goed weergeeft.


Boxen <-- versterker <-- radio
Sub <----/
Tweeter-/

Denk aan een mug die klein is en hoge tonen maakt.
En een koe die groot is en lage tonen maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Korsser en Jasper_05
Ik heb de OEM oplossing van Helix in mijn VW Polo. Ik ben er niet heel tevreden over, vooralsnog is er namelijk geen mogelijkheid om de lage tonen weg te filteren van de voorste speakers. Waardoor de voorste speakers alsnog niet hard kunnen op een hoger volume (VW systeem gaat dan niet harder). Als iemand hiervoor een oplossing weet, graag.
 
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat een versterker is en wat een subwoofer is. Of zijn dat dezelfde dingen?

Als ik aan een subwoofer denk, dan denk ik aan kasten in je kofferbak. Zo ver wil ik niet gaan. Ik wil geen ruimte in beslag nemen voor zoiets.

Ik wil gewoon goed geluid, meer niet.
Subwoofer hoeft niet zo groot te zijn, deze is zonder extra versterker en ik vind het al een stuk beter klinken. :)
0634.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!