Hid-xenon set - polo 9n3

Hello iedereen,

Vandaag stuurde winparts.nl een mail rond met daarin een HID Xenon H7 set. De Polo 9N3 heeft ook H7 koplampen dus nu was mijn vraag: past deze op de 9N3? Ik heb de standaard koplampen.
Zijn er dingen die moeten aangepast worden in de behuizing van de koplamp zelf?
Dingen die ik moet weten? Kortom, is deze set aan te raden?

linkje: https://www.winparts.nl/verlichting...non-set-h7-6000k-ac-slim-ballast/p379962.html

Thanks! :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Als ik het goed heb heeft de 9N3 een CANBUS systeem, dus nope.
Ben je daar zeker van? Heb overlaatst een lampje stuk gehad vooraan, en geen enkele melding gekregen.
Toen ik mijn ledlichten achteraan aan het installeren was heb ik de Polo hier op de oprit een stukje verzet omdat hij in de weg stond. Er zaten gewoon helemaal geen achterlichten op maar toen tijdens het kleine stukje rijden ook geen enkele melding of waarschuwing.

Dus misschien wel canbus voor andere dingen maar niet voor de lichten?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb in mijn 9n3 nu h7 leds.
Werkt prima.
Enigste wat ik tegen kwam was de inbouwdiepte achter de lamp.
Iets wat xenon ook last van heeft omdat de draad achterop de lamp uitkomt.
Er zijn bij diverse bedrijven online zoals xenonlamp.nl of retrofitlab.com hogere afdek doppen verkrijgbaar om meer ruimte te creëren in je koplamp.
20160909_174121.jpg
En een 9n3 is helemaal niet canbus.
Die van mij is laatste jaar 9n3 oftewel model 2008.
Geen meldingen oid van verlichting ooit gezien.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb in mijn 9n3 nu h7 leds.
Werkt prima.
Enigste wat ik tegen kwam was de inbouwdiepte achter de lamp.
Iets wat xenon ook last van heeft omdat de draad achterop de lamp uitkomt.
Er zijn bij diverse bedrijven online zoals xenonlamp.nl of retrofitlab.com hogere afdek doppen verkrijgbaar om meer ruimte te creëren in je koplamp.
20160909_174121.jpg
En een 9n3 is helemaal niet canbus.
Die van mij is laatste jaar 9n3 oftewel model 2008.
Geen meldingen oid van verlichting ooit gezien.

Ah da's handig om te weten!
Ik heb net gemerkt dat er bij de kit van winparts.nl grote gaten in de koplampen moeten worden geboord worden. Net daarom ga ik het waarschijnlijk niet doen. Is me net wat te drastisch.
Heb je dat bij jouw installatie ook moeten doen? Of zijn er ook manieren/types die je kan gebruiken zonder de originele lamp (drastisch) aan te passen?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ah da's handig om te weten!
Ik heb net gemerkt dat er bij de kit van winparts.nl grote gaten in de koplampen moeten worden geboord worden. Net daarom ga ik het waarschijnlijk niet doen. Is me net wat te drastisch.
Heb je dat bij jouw installatie ook moeten doen? Of zijn er ook manieren/types die je kan gebruiken zonder de originele lamp (drastisch) aan te passen?
Ik heb de leds geinstalleerd zonder iets te verbouwen.
alles zit ook in de koplamp.
stekkertje wat normaal op het gloei lampje zit heb ik naar achter het grootlicht getrokken,
als je goed kijkt op de foto, dan zie je de led starter liggen(het licht grijze doosje) die ligt los op de hoogteverstelling motor(zwarte doosje).
En de dikke dop achter de led is nodig voor de koelspiraal achterop de led, en het snoer.

Xenon starters zijn tegenwoordig ook niet groot meer,
heb ze bij een seat leon op dezelfde manier in de koplamp gezien.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb de leds geinstalleerd zonder iets te verbouwen.
alles zit ook in de koplamp.
stekkertje wat normaal op het gloei lampje zit heb ik naar achter het grootlicht getrokken,
als je goed kijkt op de foto, dan zie je de led starter liggen(het licht grijze doosje) die ligt los op de hoogteverstelling motor(zwarte doosje).
En de dikke dop achter de led is nodig voor de koelspiraal achterop de led, en het snoer.

Xenon starters zijn tegenwoordig ook niet groot meer,
heb ze bij een seat leon op dezelfde manier in de koplamp gezien.

Ziet er erg goed uit, ben erg geïnteresseerd! Heb je de link van de set die jij gebruikt hebt?
Is de lichtopbrengst ook merkelijk groter zoals bij Xenon? En blijft de lichtbundel ook mooi zodat je er geen andere mensen mee verblind?
Ik rijd vaak 's nachts en de en bij regenweer zie ik niet zo heel goed in het donker. Dus extra verlichting is zeker welkom.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Ziet er erg goed uit, ben erg geïnteresseerd! Heb je de link van de set die jij gebruikt hebt?
Is de lichtopbrengst ook merkelijk groter zoals bij Xenon? En blijft de lichtbundel ook mooi zodat je er geen andere mensen mee verblind?
Ik rijd vaak 's nachts en de en bij regenweer zie ik niet zo heel goed in het donker. Dus extra verlichting is zeker welkom.
Ik ben niet 200 procent overtuigd door het lichtbeeld,
20160910_205512_LLS.jpg
heb ze dus ook iets omhoog gesteld.
Ik haal de leds eruit voor de apk, just to be sure.

20160909_171239.jpg

Ze hebben de kleur 6500k Is erg wit.
Mijn collegas klagen niet dat ze verblind worden dus dat zit wel goed.
De set die ik heb komt bij onze sponsor weg. Xenonlamp.nl.

dimlicht
DSC_0226web.jpg

grootlicht
DSC_0227web.jpg

Er is duidelijk meer licht dan halogeen,
In mijn vorige polo heb ik 8000k xenon gehad in projectors.
Dat is naar mijn mening nog mooier, vooral omdat het schijnsel blauw is.
Dus alles wat je verlicht word blauw verlicht en in die zin beter zichtbaar.
Hoop dat ze ooit led in 8000k maken, dan kies ik dat.
Maar nu is dit voldoende.

https://www.xenonlamp.nl/canbus-led-dimlicht-h7-6000k
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Waarom? In de advertentie staat dat het APK goedkeur is.
Dat trek ik in twijfel gezien het lichtbeeld.
Er zitten wat strepen in.
Het verblind niet en is niet hinderlijk,
maar op het afstel apparaat wel goed zichtbaar.
En er staat op het lampje geen e keur (Iets waar ze paar jaar geleden erg moeilijk over deden.)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Dat trek ik in twijfel gezien het lichtbeeld.
Er zitten wat strepen in.
Het verblind niet en is niet hinderlijk,
maar op het afstel apparaat wel goed zichtbaar.
En er staat op het lampje geen e keur (Iets waar ze paar jaar geleden erg moeilijk over deden.)

Bedankt voor de mooie post met de vele foto's !
Zolang de andere mensen er niet door verblindt worden is het voor mij allemaal goed. Is het terugplaatsen van de halogeen verlichting veel werk? Ik zal dit dan waarschijnlijk ook moeten doen om naar de Belgische keuring te gaan.
Klopt het dat dit de rubber afdekkapjes zijn ? https://www.xenonlamp.nl/rubber-behuizing-kap
En hebben ze bij xenonlamp.nl ook kits zonder canbus, die dan eventueel goedkoper zijn? Heb al goed rondgekeken maar ik kan niet meteen iets vinden.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
De set die ik bovenstaand heb aangegeven word aangeraden door xenonlamp.nl.
Simpel omdat deze set past.
De koeler achterop de lamp past net aan langs je zijscherm van de auto in de rubber dop.
De andere sets die ze hebben is de koeler dikker, en die past dus niet.

Deze set is canbus geschikt als je het extra bijgeleverde kastje gebruikt.
Is niet nodig bij niet canbus storing. Kan dan dus gewoon in de doos blijven.

De rubber dop die je aangeeft is inderdaad de juiste,
meet voor de zekerheid de juiste maat met een liniaal of schuifmaat na.
Ik had zelf een maatje te groot besteld, maar dat is dan pas te maken met isolatietape.
Ik denk dat de originele 72mm moet zijn.
Ik had 75 gemeten met een rolmaat. (Fout:confused:)

Het terug wisselen is niet veel werk.
Koplamp open doppen eraf, stekkertje tussen starter en lampje los.
lampje eruit, starter eruit, originele snoertje weer terug trekken achter dimlicht,
halogeen lampje er weer in, stekkertje er weer op.
koplamp dicht doppen er weer op.
lamp iets naar beneden stellen.:)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Nog een beetje goed nieuws.
Zojuist APK gehad.
Volgens de keurmeester valt het strooilicht van de h7 led dimlicht binnen de marges.
Is dus gewoon goedgekeurd met led!
e keur word niet meer naar gekeken.
Die regelgeving is alweer geschrapt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Nog een beetje goed nieuws.
Zojuist APK gehad.
Volgens de keurmeester valt het strooilicht van de h7 led dimlicht binnen de marges.
Is dus gewoon goedgekeurd met led!
e keur word niet meer naar gekeken.
Die regelgeving is alweer geschrapt.
Ah geweldig. Als ze goed afgesteld zijn zal het op de Belgische keuring dan ook geen probleem zijn.

Ik heb ook de non-canbus set gevonden, die wat goedkoper is.
https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h7
Spijtig genoeg heeft deze maar een lichtopbrengst van 3000 lumen. De canbus set heeft een lichtopbrengst 5800 lumen.
Wel is deze in diverse kleuren beschikbaar (3000k tot 10 000k) maar toch ga ik (denk ik) kiezen voor de canbus set. Het primaire doel van de lampen blijft toch veel licht geven voor mij. En dat ze toch door de keuring geraken is al helemaal mooi :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Als je even terug leest dan ga je begrijpen dat de set die jij aangeeft niet past in een 9n3.
De koelerachterop de lamp is te dik.
En een set is pas canbus als je de canbus module ertussen zet.
Er word geadviseerd altijd ook op canbus voertuigen eerst te testen zonder de canbus module.
Alleen als je storing hebt zet je die er tussen.
Maar dat is bij een 9n3 niet nodig.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!