Het grote 'kleine vragen' topic

Weet ik dat ook, maar hoe zit het eigenlijk standaard met uitlijnen dan, is het gangbaar dat dit gedaan moet worden?

Want de meeste uitlijners/bandenboeren doen dit niet en ik ga er vanuit dat als ze dan uitlijnen dat de auto goed spoort zonder de sensor te kalibreren?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Was de stuurbekrachtiging bij mij niet half electrisch?

Waarom zou er dan een sensor zitten voor de stuurhoek of heeft dat weer met andere dingen te maken? Voel je vrij om me te verbeteren/wat te leren.

Niet relevant? Bedoel je dat het niet uit zou maken of die gekalibreerd word? Of is het evt de moeite waard om te proberen?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
de stuurhoek is voor de uitlijning vooral interessant voor 'straight line running'.
jouw systeem kan niet actief linksaf of rechtsaf sturen, maar alleen meehelpen als jij al linksaf of rechtsaf draait.
dus vandaar dat het niet interessant is voor jouw stuurbekrachtiging, om te weten wat de daadwerkelijke stuurhoek is. alleen de verandering van de stuurhoek (hoeksnelheid).

jouw systeem is inderdaad half elektrisch, de oliepomp is electrisch.
 
  • Wow
Waarderingen: H11
Wat is straight line running dan?(rechtdoor rijden denk ik?)

Wat ik dacht, is het niet zo dat de stuurhoek op een bepaald 0graden punt moet terug moet centreren, maar dat het 0 graden punt nu net niet op 0 staat? Waardoor hij centreert naar 0, maar dat 0 eigenlijk een afwijking naar rechts is?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Oef jongen, je hebt wel ballen. Action olie in een Scirocco!
spongebob-shut-up.gif
 
Vraagje, bij het loskoppelen van de airbag had ik de accu er een nachtje vanaf gehaald.
Nu zit alles er weer op en aan, maar lijkt het erop dat er specifieke instellingen verdwenen zijn.

Instellingen zoals de tijd van coming- & leaving home zijn nog hetzelfde, maar bijv. de raamschakelaar aan 1x werkt niet meer automatisch.
Of de ramen open maken via de sleutel (open ingedrukt houden) werkt ook niet meer.

Hoe kan dat nou opeens weg zijn? :rolleyes:

Daarnaast, opnieuw instellen moet zeker via een obd-lezer en long coding? Heb ik nou net mijn Carly abonnement stopgezet!
 
Qua ramen moet je alleen even open en dicht doen en de knoppen vasthouden voor 10 seconden of iets dergelijks. Dan werken ze weer. Rest durf ik niet te zeggen
Correct, omlaag en 10sec vasthouden, daarna omhoog 10sec vasthouden daarna werkt de automatische functie weer.
Moet voor beide ramen apart gebeuren aan de bestuurderskant.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!