Het grote 'kleine vragen' topic

Ja, echt he, maar helaas is dat geen optie ivm de kids.

Maar dus jullie lopen eerst 2 km naar school om erna 2km terug te lopen, om vervolgens de auto te pakken om te gaan werken?

Dan mis ik echt iets!

Had er bij moeten vermelden dat het om de kinderen gaat die ik naar school breng.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
1 van mijn kinderen is niet in staat om te fietsen.
Zou m uitzetten. Zou mijn auto niet zo snel 10 minuten stationair laten draaien op de oprit terwijl ik andere dingen aan het doen ben.
Daarnaast, zo erg is een kort ritje ook weer niet. Zo lang je ritten maar niet alleen maar uit korte ritten bestaan. Het is wel belangrijk dat je motor af en toe goed op temperatuur komt. Vooral tegenwoordig de auto's met roetfilters en partikelfilters.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Voor een auto forum vind ik dan toch wel grappig dat er veel mensen komen met het idee "ga lekker fietsen" :tearsofjoy: maar nee als jij aangeeft dat jij nadat je de kids op school hebt gedropt meteen door gaat naar je werk (en dan weet ik ook niet welke afstand dat is) lijkt het mij niet nodig om de auto draaiende te houden. Weet niet van welk jaar jouw polo is, maar ik gok dat deze geen probleem gaat ondervinden als je een klein stukje rijdt, motor uitzet, om vervolgens daarna een rit naar je werk te doen :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Wat is wijsheid?

Ik rij naar school in de ochtend en dat is hemelsbreed max 2km wat soms ook 10 minuten duurt om er te komen ivm drukte.

Diesel laten draaien of uitzetten?

Aangezien hij nog (lang)niet warm is en het soms tot 10 minuten duurt voor ik terug ben bij de auto.

Er staat hier nergens dat het om jouw kids gaat en niet dat jij naar school gaat.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Wow
Waarderingen: JelleR
Dom van me sorry, strijdende scholieren die hier vast ook zitten, maar ik zit niet meer op school, gaat om de kinderen naar school brengen.

Zitje is geen optie vanwege de leeftijd(ziekte).

Ik dacht koude start en dan laten lopen. (10 minuten is echt het maximum dat is als ik wat moet regelen of de juf mij aanspreekt)

Meestal na 5 min zit ik wel weer terug in de auto.

Probeer altijd optimaal warm te rijden, zo ook op de oprit van de snelweg. Deze is dichtbij en er zit ook een 80 weg bij, dit doe ik dan in zijn 4 anders maakt hij te weinig toeren. Klinkt ook niet lekker ondanks een vast vliegwiel.

De Dsg 6-7 en de automaten met meer versnellingen, maken tussen de 1000 en onder de 2000, omdat ze vroeg opschakelen, met mijn automaten die ik heb gehad, deed ik altijd handmatig een toerental kiezen om niet te laag te zitten tijdens het opwarmen.

Ik denk dat een te laag toerental ook weer een averechts effect heeft op het warm rijden, omdat het te lang duurt om op bedrijfstemperatuur te komen?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Doe ik ook trouwens en je hebt ook filmpjes dat ze oliefilters vergelijken.

Er is ook een Duits topic met duizenden pagina’s met ook mensen die er verstand van hebben en er over geleerd hebben, maar het komt erop neer dat er objectief bewijs is dat het niet uit maakt welke olie, zolang die maar aan de specificaties voldoet, maar je hebt ook bewijs dat het wel uit maakt.

Een paradoxale kwestie die per persoon anders wordt geïnterpreteerd met de bijbehorende meningen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Action verkoopt gewoon Valvoline olie toch? Is voor zover ik het weet een prima, reputabel merk.
Zorg inderdaad dat de VW-markering erop staat (uit m'n hoofd geen idee welk nummer) en dan lijkt me dat het goed zit.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!