Het grote 'kleine vragen' topic

Misschien een hele domme vraag, maar ik kreeg de leuke melding in mijn dashboard dat ik mijn dimlicht links moet controleren. Wat blijkt, inderdaad, dimlicht defect. Welk lampje hoort hier in? H4 of H7? Is het dan wijsheid om ze allebei te vervangen? Gaat dit een beetje makkelijk of moet de hele koplamp unit eruit?
Ik ben een enorme leek in dit soort dingen, dus ik hoor graag!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een kleine 2 maandjes een Polo 6c BlueGT gekocht en nu heb ik dus een vraag.
(Zie bijlage) ik heb dus een sport select knop die voor mij ontzettend goed werkt.
Nu is de vraag wat doet de sport select knop nou precies? En ook als ik me auto nou zou willen verlagen bijvoorbeeld d.m.v. Verlagingsveren heeft dit dan ook weer extra effect op de sport select of werkt sport select dan niet meer.
Ook een vraag uit nieuwsgierigheid is het nou een wat uniekere/specialere optie? Zie namelijk zeker niet dat alle BlueGT auto’s het hebben.
 

Bijlagen

  • B17E4BB8-4A35-41DF-A8DF-03A7867EC8AB.jpeg
    B17E4BB8-4A35-41DF-A8DF-03A7867EC8AB.jpeg
    206.2 KB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
je hebt dempers met daarin ijzerdeeltjes. als je op het knopje drukt gaan er een paar magneten aan in je dempers, waardoor je vering iets stugger wordt. in principe kun je hem daarmee rustig verlagen, maar OEM dempers slijten vaak wel wat harder als je de auto verlaagt. het is wel een zeldzame optie inderdaad, maar je kun het op alle modellen wel bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Hallo, op wat voor bandendruk zou een 185/65R15 band moeten staan bij een AW? Heb op de deurpost alleen een bandendruk staan voor een 18 inch velg. Om wat voor rare reden dan ook haha. Heb de auto gekregen op 16 inch.

Heb ze nu op 2.1 staan, wat een beetje natte vingerwerk is, maar ik vind m een beetje heel zweverig (wat niet per se raar is, het is een grotere bandwang dan de 16"). Maar dacht zal dan toch eens uitzoeken wat het zou moeten zijn. In het boekje en op de site van VW kon ik niks vinden. Deze verwijzen allebei daar de sticker op mn deurpost, maarja...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Goedemiddag dames en heren..

ik had van de week lekke band rechts achter dus deze laten vervangen sinds deze vervangen is...

hoor ik een zoemend geluid als ik rij dit was eerder niet zo...

weet iemand hoe dit kan?
Grote kans dat je een nieuwe band (ga er van uit dat je een nieuwe band hebt gemonteerd) hebt, waarvan het loopvlak meer geluid maakt, dan de andere banden. Misschien een goedkoper "merk" genomen?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en _Maarten_
Grote kans dat je een nieuwe band (ga er van uit dat je een nieuwe band hebt gemonteerd) hebt, waarvan het loopvlak meer geluid maakt, dan de andere banden. Misschien een goedkoper "merk" genomen?
Of je had al een bandengeluid en ze hebben er 1 vervangen waardoor het nu opvalt.(dus een stille band en een luidruchtige band)

Of hebben ze toevallig de banden gewisseld? Als je een gecupte band voor monteert word het geluid erger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!