Het grote 'kleine vragen' topic

Ben ik weer met de volgende vraag.
Mijn auto klinkt net zoals in dit filmpje:

Alleen bij stationair is dit dus hoorbaar, als ik ook maar een heel klein beetje gas bij geef is dit geluid weg. Is dit erg?
Ik las iets dat dit de leidingen zijn die je hoort.
Brandstof leidingen die rammelen, staat een how-to van op het forum Big Grin

Klik hier
 
Iemand de gouden tip om de koplampen voorzichtig te demonteren van een 6C? Wil de knipperlichten vervangen voor de osram led versie en kreeg de koplampen de vorige keer niet gedemonteerd.
Misschien ben ik wel té voorzichtig.
Had wel alles netjes rondom afgeplakt mocht het toch uitschieten over de lak
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Iemand de gouden tip om de koplampen voorzichtig te demonteren van een 6C? Wil de knipperlichten vervangen voor de osram led versie en kreeg de koplampen de vorige keer niet gedemonteerd.
Misschien ben ik wel té voorzichtig.
Had wel alles netjes rondom afgeplakt mocht het toch uitschieten over de lak
Was ik ook in het begin. Je moet toch meer kracht zetten en zorgen dat je ze recht naar voren trekt.
 
Volkswagen  Polo 6c 2016  1.0 tsi 95 pk (134 pk na tuning bij Rica Noord) 
  • Leuk
Waarderingen: 6CRline
@6CRline
Je lampen hebben 2 torx schroeven per lamp, die schroef je los. Daarna zijn het puur klipjes (waar je niet bij kunt) en je bedrading. Zorg dat je ze recht vooruit trekt zodat je geen schade maakt, wat @Timahg zegt.
Na vervangen goed de rubberen doppen erop drukken, als deze niet goed vastzitten kunnen ze erafvallen met als gevolg dat er vocht in je koplamp komt. Succes :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: 6CRline
@6CRline
Je lampen hebben 2 torx schroeven per lamp, die schroef je los. Daarna zijn het puur klipjes (waar je niet bij kunt) en je bedrading. Zorg dat je ze recht vooruit trekt zodat je geen schade maakt, wat @Timahg zegt.
Na vervangen goed de rubberen doppen erop drukken, als deze niet goed vastzitten kunnen ze erafvallen met als gevolg dat er vocht in je koplamp komt. Succes :)
Scheelt dat ik oem led heb en dus geen doppen heb.
Had de vorige keer ook alles los maar durfde ze er niet met geweld uit te trekken.
Thanks voor de info
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Vanmiddag reed ik van het werk naar huis en hoorde een tikkende geluid wat vaker tikte naarmate ik sneller ging rijden. Na ongeveer 1,5 kilometer en max. 60 km/h te hebben gereden kon ik de auto even netjes aan de kant zetten en er bleek een schroefje in mijn band te zitten. Hij zat er nog niet helemaal in en ik kon hem er zelf uithalen. Daarna rustig naar huis gereden zonder verder iets te merken of een melding van de bandenspanning. Is het raadzaam voor zoiets alsnog langs de bandenboer te gaan om dit eventueel te proppen of onnodig zolang de band niet leeg loopt?
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Vanmiddag reed ik van het werk naar huis en hoorde een tikkende geluid wat vaker tikte naarmate ik sneller ging rijden. Na ongeveer 1,5 kilometer en max. 60 km/h te hebben gereden kon ik de auto even netjes aan de kant zetten en er bleek een schroefje in mijn band te zitten. Hij zat er nog niet helemaal in en ik kon hem er zelf uithalen. Daarna rustig naar huis gereden zonder verder iets te merken of een melding van de bandenspanning. Is het raadzaam voor zoiets alsnog langs de bandenboer te gaan om dit eventueel te proppen of onnodig zolang de band niet leeg loopt?
Tip voor de volgende keer, voor de deur van een garagebedrijf de schroef eruit trekken, scheelt je een band wisselen langs de weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N, 6CRline en Teun
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!