Het grote 'kleine vragen' topic

Een 3932 terminal tool?

zo merk je ook maar weer gelijk wie technisch ingesteld is, ja dat ding

handiger om dit te kopen:
18-Pcs-Automotive-Plug-Terminal-Verwijder-Tool-Set-Key-Pin-Auto-Elektrische-Draad-Crimp-Connector-Extractor.jpg_640x640.jpg


een paar euro op ali
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Klein vraagje voor degenen die een 1.2 tdi hebben, horen jullie ook een draaiend of blazend geluid achterin de auto? Ik heb vernomen dat meerdere auto's het hebben, klopt dat? En zo ja, waar komt het vandaan?
Het geluid is afkomstig van de brandstofpomp inderdaad, dan laat ik het zitten, is niet al te luid, maar wel opvallend in eerste week van eigenaarschap
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Vraagje, wat mag het volledig polijsten van een auto kosten?
Hier in de buurt zit een bedrijfje die het voor €95,- doet (Met poetsen en al erbij), maar als ik naar detail websites ga kijken kan dat makkelijk in de honderden euro's lopen. Zit daar een groot verschil in?
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
In dit geval is (meestal) hoe duurder hoe beter. In het polijsten van je auto gaat flink wat werk zitten (+ voorbereiding, afronding). Voor €95 zou het niet eens rendabel zijn en vraag ik me af hoe goed de auto gepolijst wordt.

Voor het polijsten van een middenklasse-auto excl interieur ben ik makkelijk 2 dagen (á 8 uur) bezig. Dat zou betekenen dat zijn uurloon €5,93 is en dat is niet eens incl. gebruikte energie/producten/water.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Die bedrijven die adverteren met 95-150 EUR voor polijsten gebruiken vaak 1-stap polijstproducten met fillers waardoor het er allemaal (in eerste instantie) super strak uitziet. Na een paar wasbeurten ziet hij er weer uit als daarvoor. Wat giltix zegt; het kost je flink wat uren (afhankelijk van het gewenste resultaat ook). Ik heb bijna 24u gepolijst aan mijn golf en nog steeds geen 100% correctie (tijd deels te wijten aan problemen met gebruikte polijstmiddel, 16-20u was haalbaar anders). Dan heb je nog het (voor)wassen en waxen of coaten. Reken 3 dagen en een beetje uurloon, en je weet meteen wat voor resultaat je kan verwachten voor 95 EUR.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, het ligt voornamelijk aan het verwachte resultaat.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Het leek me inderdaad al sterk dat ik mijn auto krasvrij kon krijgen voor dat bedrag. Ik denk dat een prijs zo rond de €500,- dus niet gek is? Nu maar eens op zoek gaan naar een goede detailer binnen Limburg.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en BENx1996
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!