Het grote 'kleine vragen' topic

Interieur filter vervangen @Giltix
Dat voorkomt ten eerste beslagen ruiten.
Zit rechtsonder je dashboard kastje,waarschijnlijk zit die vol stof waardoor je geen frisse lucht meer je auto in komt! ;)
Natte bodemplaat kan ik zo niet plaatsen,mischien ergens achterin een water afvoer rubbertje verstopt?
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Mijn vriendin had een peugeot 107, bekend probleem bij die wagens is dat de lekkage ontstaat bij de achterlichten en derde remlicht. Nieuwe rubbers tussen gezet en nooit meer last van gehad. Bij haar lag ook bij het reservewiel een flinke plas water.

Bij de hemel etc. was niks te zien van de lekkage... alleen dus de bodemplaat die zeik nat was.

Oh dat is een goeie. Ik heb laatst wel mijn achterlichten vervangen. Wel raar overigens, daar heb ik ook nog gevoeld en kon ik zo snel niks nats voelen.

Interieur filter vervangen @Giltix
Dat voorkomt ten eerste beslagen ruiten.

Die is als het goed is al vervangen met de kleine beurt 2 weken geleden.

Natte bodemplaat kan ik zo niet plaatsen,mischien ergens achterin een water afvoer rubbertje verstopt?

Een waterafvoer-rubbertje verstopt? Waar zouden die zitten dan?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oh trouwens nu ik toch hier ben:

Mijn achterruitenwisser trekt een waas. Ruitenwisser is al vervangen, ruit is al meerdere malen ontvet, maar het blijft.
Iemand daar ervaring mee? Durf de achterruit niet te polijsten ivm de verwarmings-'leidingen' die door de ruit lopen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oh trouwens nu ik toch hier ben:

Mijn achterruitenwisser trekt een waas. Ruitenwisser is al vervangen, ruit is al meerdere malen ontvet, maar het blijft.
Iemand daar ervaring mee? Durf de achterruit niet te polijsten ivm de verwarmings-'leidingen' die door de ruit lopen.

even geduldig afwachten. Dit lost bij mij altijd vanzelf op door de ruitenwisser te gebruiken. Ik heb dit ook altijd nadat ik de auto heb gewassen.
Anders kun je nog altijd de ruitenwisser eens goed afnemen met een doekje.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Waterlekkages zijn altijd lastig.
Wat je kan doen is de bekleding weg halen en iemand de auto laten nat spuiten en zelf in de kofferbak gaan zitten.
Dan zie je eventueel waar het vandaan komt

Dat ziet eruit als een projectje voor de zomer Stick Out Tongue

even geduldig afwachten. Dit lost bij mij altijd vanzelf op door de ruitenwisser te gebruiken. Ik heb dit ook altijd nadat ik de auto heb gewassen.
Anders kun je nog altijd de ruitenwisser eens goed afnemen met een doekje.

Is ondertussen al een jaar ofzo, auto is meerdere malen gewassen. Dat was ook de reden waarom ik de ruitenwisser heb vervangen. Achja.

Die verwarmings draadjes zitten aan de binnenzijde.
Dus polijsten kan gewoon.

Top, ga ik dat volgende keer doen als ik de auto was (en het éindelijk stopt met regenen).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ah! Ben ik weer.

Mijn auto is afgekeurd op remverschil, ruim 60%. Ik heb overal schijfremmen.
Wat zijn enkele veelvoorkomende oorzaken van het hebben van een remverschil? Is dit makkelijk op te lossen of is dit meestal iets dat hoog in de kosten oploopt?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oh dat is een goeie. Ik heb laatst wel mijn achterlichten vervangen. Wel raar overigens, daar heb ik ook nog gevoeld en kon ik zo snel niks nats voelen.



In een bijzonder geval sluit het schuimrubber niet goed, is het verrot of is eraf gevallen omdat het niet meer aan de unit kleeft?

Maar wat Robin aangeeft ben je wel het effectiefst bezig als je de waterslang erop loslaat. Een gat of slechte dichting hoeft niet eens zo gek groot te zijn om leuke volumes water binnen te halen. Het stroomt er immers ook gewoon in.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
@KoenvW & de rest:

Net uitgebreid onderzoek gedaan (de zon komt langzaam door de wolkjes Big Grin), en je had gelijk. Het waren de schuimrubbers. Deze zijn niet rot en zien er eigenlijk best nog wel goed uit, maar toch laten ze water door ondanks dat de schuimrubbers in principe tot zover ik kan zien zich goed aansluiten tot de carroserie. Het water loopt via de lampenunit naar binnen en uiteindelijk naar beneden naar de reserveband. Die zorgt ervoor dat de houten afdekplank nat wordt en de houten plank maakt de bekleding dan weer nat.

Ik heb 'm extra strak aangedraaid maar vraag me af of dat enig verschil zou maken. Iemand anders nog tips voor het versoepelen van de schuimrubbers? Siliconenspray?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: KoenvW en kawazxr
@KoenvW & de rest:

Net uitgebreid onderzoek gedaan (de zon komt langzaam door de wolkjes Big Grin), en je had gelijk. Het waren de schuimrubbers. Deze zijn niet rot en zien er eigenlijk best nog wel goed uit, maar toch laten ze water door ondanks dat de schuimrubbers in principe tot zover ik kan zien zich goed aansluiten tot de carroserie. Het water loopt via de lampenunit naar binnen en uiteindelijk naar beneden naar de reserveband. Die zorgt ervoor dat de houten afdekplank nat wordt en de houten plank maakt de bekleding dan weer nat.

Ik heb 'm extra strak aangedraaid maar vraag me af of dat enig verschil zou maken. Iemand anders nog tips voor het versoepelen van de schuimrubbers? Siliconenspray?

Beter gewoon een set nieuwe kopen: http://www.vagshop.nl/products/VW-Polo-(9N3)-Pakkingset-achterlicht-.html
 
Volkswagen Polo  9N  1.4 16v 
Mijn vriendin had een peugeot 107, bekend probleem bij die wagens is dat de lekkage ontstaat bij de achterlichten en derde remlicht. Nieuwe rubbers tussen gezet en nooit meer last van gehad. Bij haar lag ook bij het reservewiel een flinke plas water.

Bij de hemel etc. was niks te zien van de lekkage... alleen dus de bodemplaat die zeik nat was.
Toch maar goed dat ze nu een andere auto heeft maat hahaha
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mede VW'ers hoe krijg ik de lifehammer houder weer strak..? Nu zit het een beetje los en bij het draaien van muziek trilt het als een gek....
 

Bijlagen

  • 540108E3-7E1C-4B8C-98D8-291B462947FF.jpeg
    540108E3-7E1C-4B8C-98D8-291B462947FF.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 52
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Boys, ik heb gisteren onverwachts hard moet remmen op snelweg. Nu 1 dag later merk ik dat ik 10-20% minder remvermogen hebt! Het is belangrijk onderdeel dus iemand die mij kan vertellen hoe ik remmen kan controleren op evt slijtage en dergelijke?? Ik ben hierin een leek helaas. Alvast dank!
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!