Het grote 'kleine vragen' topic

Ik ga morgen weer goed bekijken (vlakke ondergrond opzoeken ivm scheve straat hier Stick Out Tongue) maar weet bijna zeker dat motorolie nodig was aangezien het alweer tijdje geleden is. Maar optie dat ik de dop scheef terug heb opgedaan is ook goed mogelijk! Thanks



Zowieso niks geknoeid, maar zou idd niks aan de hand kunnen zijn, ook geen plasje olie of zoiets :mrgreen:
Je weet bijna zeker dat er Olie nodig was, omdat het al een tijdje geleden was... maar je weet het zeker als je Olie gaat peilen voor je er klakkeloos 200ml olie in gooit. daar is die peil stok voor, al betwijfel ik of je auto bij 200ml teveel olie al alles er uit gooit dat denk ik namelijk niet. aan de andere kant is het niet een heel groot blokje dus zal er ook niet zoveel olie in moeten. kleine tip. even peilen voor je er zomaar wat in gooit. kan het lampje wel gaan branden maar als je het niet checkt weet je niks
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Je weet bijna zeker dat er Olie nodig was, omdat het al een tijdje geleden was... maar je weet het zeker als je Olie gaat peilen voor je er klakkeloos 200ml olie in gooit. daar is die peil stok voor, al betwijfel ik of je auto bij 200ml teveel olie al alles er uit gooit dat denk ik namelijk niet. aan de andere kant is het niet een heel groot blokje dus zal er ook niet zoveel olie in moeten. kleine tip. even peilen voor je er zomaar wat in gooit. kan het lampje wel gaan branden maar als je het niet checkt weet je niks
En daarbij, altijd bij koude moter testen
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
En daarbij, altijd bij koude moter testen
lastig als je onderweg bent en je olie lampje gaat branden.... je weet ook als die warm tot de juiste vulling komt, er bij koud weer ietsjes bij zou moeten. dus met warme motor had je best even kunnen checken of er nog olie aan de stok zou zitten, warm of koud is bij die kleine motortjes geen 200ml verschil
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
lastig als je onderweg bent en je olie lampje gaat branden.... je weet ook als die warm tot de juiste vulling komt, er bij koud weer ietsjes bij zou moeten. dus met warme motor had je best even kunnen checken of er nog olie aan de stok zou zitten, warm of koud is bij die kleine motortjes geen 200ml verschil

Inmiddels heb ik op vlakke ondergrond en koude motor gepeild en bleek zeker nodig, ga het morgen weer volgooien met overige van 1 liter ;) In principe kan er 1 liter erin toch?

Wat betreft die foto was waarschijnlijk vuldopje scheef aangedraaid! :rolleyes: Maar goed, weer wat geleerd nu, zeker betreft koud peilen! Big Grin Thnx!
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
Inmiddels heb ik op vlakke ondergrond en koude motor gepeild en bleek zeker nodig, ga het morgen weer volgooien met overige van 1 liter ;) In principe kan er 1 liter erin toch?

Wat betreft die foto was waarschijnlijk vuldopje scheef aangedraaid! :rolleyes: Maar goed, weer wat geleerd nu, zeker betreft koud peilen! Big Grin Thnx!

Desnoods peil je een paar keer tijdens het bijvullen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Inmiddels heb ik op vlakke ondergrond en koude motor gepeild en bleek zeker nodig, ga het morgen weer volgooien met overige van 1 liter ;) In principe kan er 1 liter erin toch?

Wat betreft die foto was waarschijnlijk vuldopje scheef aangedraaid! :rolleyes: Maar goed, weer wat geleerd nu, zeker betreft koud peilen! Big Grin Thnx!
die peil stok is om te meten hoeveel er in moet, dus meten tijdens het vullen en niet zomaar een Liter er in gooien
Hier kan je het terug vinden:
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/onderhoud-doe-het-zelf/vloeistoffen-controleren
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik krijg mijn versnellingspook met geen mogelijkheid los. Ik heb de knijpring door geknipt maar de pook blijft muurvast zitten. Durf ook niet te hard te trekken voor de versnellingsbak. Iemand ervaring / tips?
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Ik krijg mijn versnellingspook met geen mogelijkheid los. Ik heb de knijpring door geknipt maar de pook blijft muurvast zitten. Durf ook niet te hard te trekken voor de versnellingsbak. Iemand ervaring / tips?
Naar mijn weten zit die op een paar tandjes van je pook geperst, en moet die er inderdaad met een beetje geweld vanaf komen...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hallo mijn airco gaat soms vanzelf aan van mijn vw polo 1.0 blueMotion 95 pk bouwjaar 2015 en soms brand het lampje van de airco ( handbediende airco ). Terwijl ik daar niet om vraag. Ik heb heel vaak van beslagen ramen vooral voorruit. Ik heb echt het gevoel dat er iets niet klopt. Heeft iemand ook deze problemen??
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 blueMotion 95pk 
Heb 2 kleine vraagjes ,

Wil eind van de zomer waarschijnlijk een Polo 6c Gti importeren
1
Kan je een Multifunctioneel stuur achteraf monteren die het werkt , of zitten er dan geen aansluitingen?

2

Kan je ook achteraf een Climatronic monteren achteraf zonder enige aanpassingen?

Staan namelijk veel gti is op die dan weer geen multifuncioneel stuur hebben en / of alleen van die handmatige climatronic...

Gr Carlo
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!