Het grote 'kleine vragen' topic

Simp
Ik weet ook niet alles hoor maar ben leergierig.

Zie filmpje, wat is het en wat doet dit ding eigenlijk? Stick Out Tongue

Simpel gezegd zorgt deze er voor dat als je je gas los laat de turbo druk wordt vrijgelaten via je blow off, en dit kan dan een diverter valve zijn welke het terug de inlaat in blaast of een open systeem en die hoor je dus ook afblazen zoals in het filmpje.. ik kan hier wel een heel verhaal neerzetten maar die bestaan al, heeft ook te maken met de levensduur van je turbo, het systeem zorgt er voor dat je turbo geen grote klappen en drukverschillen krijgt https://wimpetri.home.xs4all.nl/blowoffvalve.html
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Maar of het nou echt nut heeft op een 1.2 tsi? Leek mij ook wel een leuke toevoeging. Maar er werd mij verteld door o.a. Vagtechniek dat het geen nut heeft op een 1.2 tsi...
Je gaat er wel zuiniger door rijden omdat het f.... irritant is als dat ding steeds afblaast.
Het vraagt namelijk enorm veel aandacht.
In het begin is het leuk, maar gaat snel irriteren.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Effe snel een vraagje he

Mijn airco muft als de ...... als ik hem op koud draai. Warm is dit totaal niet het geval. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit schoonmaken? Het verdwijnt na 10 minuten maar als ik de auto uit zet en weer aan zet is het er weer. Stinkt enorm.naar natte zweetpoten

Mod edit: taal gebruik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Maar even zonder dollen, je hebt daar speciale spuitbussen voor.https://webshop.autodepee.nl/winkel/schoonmaakproducten/airco-verfrisser-lemon/ bijv. ramen dicht, airco aan ( met binnen circulatie). als het goed is spuit die bus zichzelf uiteindelijk leeg in de auto. terwijl jij ernaast wacht. Vriend heeft dit laten doen, maar bleek achter heel eenvoudig zelf te doen zijn. Neem wel meteen ff interieurfilter mee.


Gebruiksaanwijzing:
– Airconditioning aanzetten
– Temperatuur op laagste stand instellen
– Ventilator op volle snelheid zetten
– Recirculatieknop indrukken
– Fles Motip Airco Refresher goed schudden
– Knop doordrukken zodat de inhoud uit de fles gedreven wordt
– Voertuig afsluiten en zorgen dat het product niet wordt ingeademd
– 10 minuten laten draaien, daarna recirculatiestand uitschakelen en nog 10 minuten laten draaien.
– de procedure is afgerond.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Je ruikt de schimmels en bacteriën die ontstaan in het airco systeem omdat het daar vochtig en donker is.
Moet je ook niet een tijdje voordat je de auto uitzet niet de airco uitzetten? Of is dit een fabel?
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Maar even zonder dollen, je hebt daar speciale spuitbussen voor.https://webshop.autodepee.nl/winkel/schoonmaakproducten/airco-verfrisser-lemon/ bijv. ramen dicht, airco aan ( met binnen circulatie). als het goed is spuit die bus zichzelf uiteindelijk leeg in de auto. terwijl jij ernaast wacht. Vriend heeft dit laten doen, maar bleek achter heel eenvoudig zelf te doen zijn. Neem wel meteen ff interieurfilter mee.


Gebruiksaanwijzing:
– Airconditioning aanzetten
– Temperatuur op laagste stand instellen
– Ventilator op volle snelheid zetten
– Recirculatieknop indrukken
– Fles Motip Airco Refresher goed schudden
– Knop doordrukken zodat de inhoud uit de fles gedreven wordt
– Voertuig afsluiten en zorgen dat het product niet wordt ingeademd
– 10 minuten laten draaien, daarna recirculatiestand uitschakelen en nog 10 minuten laten draaien.
– de procedure is afgerond.
Heb ik al 3 busjes van geprobeerd zonder resultaat..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ten eerste je interieur filter verwijderen.

Hoe ik het verder doe:

Ik probeer altijd als het filter er uit is met de spuitbus een beetje op de verdamper te spuiten.
Daarna kap er op zonder filter.

Binnen circulatie aan, ventilatie niet op de voeten, airco aan, ventilatie vol aan.
Spuitbus aanzetten en leeg laten spuiten.(niet in de auto zitten)

Kwartier laten laten circuleren met draaiende motor.

Auto uit zetten en alle ramen open(even laten luchten)

Nieuw interieur filter(een koolstof filter filtert luchtjes er beter uit)

Meestal is dit voldoende, vooral een nieuw filter is meestal al een goeie oplossing.

Werkt dit niet dan zou je er een onzon apparaat in moeten zetten voor 8uur, die vernietigd alle luchjes in de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo en Jurgen6R
Kreeg oranje signaal, motorolie controleren, dus ik 70km verder rijden (was avonds laat) naar vlakbij mij thuis 24/7 benzinepomp om motorolie 5-40w te halen, toen besloten om 200ml in te gooien en volgende dag de rest ivm mogelijk te warme motor. Kom ik volgende dag dit tegen, de opening van zowel staaf als vuldop van motoroliereservoir zit onder het olie, alsof het overgestroomd is. Niet heeel erg gelukkig maar hoe komt dit? (ik heb deels al beetje schoongemaakt)

GetAttachmentThumbnail
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
Heb je toen de melding kwam gelijk het oliepeil bekeken of hij echt laag stond en dit ook weer bekeken na het bijvullen van de 200ml, je kan misschien ook nog de dop een beetje scheef er terug opgedaan hebben waardoor de olie heeft staan lekken.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Maxxie
Heb je toen de melding kwam gelijk het oliepeil bekeken of hij echt laag stond en dit ook weer bekeken na het bijvullen van de 200ml, je kan misschien ook nog de dop een beetje scheef er terug opgedaan hebben waardoor de olie heeft staan lekken.

Ik ga morgen weer goed bekijken (vlakke ondergrond opzoeken ivm scheve straat hier Stick Out Tongue) maar weet bijna zeker dat motorolie nodig was aangezien het alweer tijdje geleden is. Maar optie dat ik de dop scheef terug heb opgedaan is ook goed mogelijk! Thanks

Dat is gewoon een beetje zweten, of mis ik een plasje olie of iets? Of misschien een beetje geknoei bij het vullen.
Bij mij is het net zo, maak ik me totaal geen zorgen over.

Zowieso niks geknoeid, maar zou idd niks aan de hand kunnen zijn, ook geen plasje olie of zoiets :mrgreen:
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!